2018 yılında 2547 sayılı Kanun çerçevesinde "okutman, uzman, çevirici ve eğitim-öğretim planlamacısı" olarak yükseköğretim kurumlarında mevzuatta belirtilen görevleri yerine getirmek üzere görevlendirilen kişilerin de unvanları değiştirilerek hepsi "öğretim görevlisi" adı altında birleştirilmiştir. Bu yasal değişiklik aynı zamanda yeni istihdam edilecek olan öğretim görevlilerinden istenen gerekliliklerde de değişime yol açmıştır. Bu değişiklikle birlikte yabancı diller yüksekokullarında istihdam edilecek olan öğretim görevlilerinin yüksek lisans derecesine sahip olmaları ön koşulu getirilmiştir. Bu araştırma ile yabancı diller yüksekokulu yöneticilerinin bu değişiklik hakkındaki görüşleri tespit edilmiştir. Bu çalışmanın bulguları özellikle yeni öğretim görevlisi istihdam etme sürecinde yaşadıkları zorluklardan dolayı yöneticilerin yeni uygulamaya ilişkin olumsuz görüşlere sahip olduğunu ortaya koymaktadır. İngilizce öğretmenliğinde yüksek lisansa alternatif olarak sertifikasyon, öğretim deneyimi ve diğer ilişkili alanlarda yapılacak olan yüksek lisans derecesi gösterilmiştir. Öğretim görevlilerine özellikle kuram ve uygulamayı bütünleştiren sürekli mesleki gelişim çalışmalarının sağlanması önerilmektedir.
In 2018, a legislative change -law number 2547- resulted in the adoption of the title "instructor", replacing "lecturers, specialists, translators, and education planners" for positions at the different departments of universities. This law also led to an adjustment in the instructor recruitment requirements. Correspondingly, the English language teaching instructors must have completed a master's degree to be hired to work at School of Foreign Languages (SFLs). This paper aims to uncover the opinions and suggestions of School of Foreign Language administrators about this change. This study shows that administrators approach the new requirement unenthusiastically due to the possible problems in hiring instructors. As an alternative criterion to a master's degree in ELT, administrators consider certification, teaching experience and graduate degrees in non-ELT programs. The results suggest that instructors be provided with professional development opportunities that merges theory into practice.
Primary Language | English |
---|---|
Subjects | Studies on Education |
Journal Section | Original Empirical Research |
Authors | |
Publication Date | August 1, 2021 |
Published in Issue | Year 2021 |
Yükseköğretim Dergisi (TÜBA-HER), ESCI, TR Dizin, EBSCO ve Google Scholar tarafından dizinlenmektedir.
Yayıncı
Vedat Dalokay Caddesi No: 112 Çankaya 06670 ANKARA
Yükseköğretim Dergisi / TÜBA Higher Education Research/Review (TÜBA-HER), dergide yayımlanan makalelerde ifade edilen görüşleri resmî olarak benimsememekte ve derginin basılı ya da çevrim içi sürümlerinde yer alan herhangi bir ürün veya hizmet reklamı konusunda garanti vermemektedir. Yayımlanan makalelerin bilimsel ve hukuki sorumluluğu yazarlara aittir.
Makalelerle birlikte gönderilen resim, şekil, tablo vb. materyaller özgün olmalı ya da daha önce yayımlanmışlarsa, hem basılı hem de çevrim içi sürümlerde yayımlanmak üzere eser sahibinden alınmış yazılı izinle birlikte sunulmalıdır. Yazarlar, makaleleri yayımlanmak üzere kabul edildiğinde tüm yayın haklarını derginin yayıncısı olan Türkiye Bilimler Akademisi’ne (TÜBA) devrettiklerini kabul ederler. Yayımlanan tüm içeriklerin (metin ve görsel materyaller) telif hakları dergiye aittir. Dergide yayımlanmak üzere kabul edilen makaleler için telif hakkı ya da başka bir ad altında ödeme yapılmaz ve yazar(lar)dan makale işlem ücreti alınmaz; ancak yeniden baskı (reprint) talepleri yazarın sorumluluğundadır.
Bilimsel bilgi ve araştırmalara küresel açık erişimi teşvik etmek amacıyla TÜBA, çevrim içi olarak yayımlanan tüm içeriklerin (aksi belirtilmedikçe) okuyucular, araştırmacılar ve kurumlar tarafından serbestçe kullanılmasına izin vermektedir. Bu kullanım, eserin kaynağının belirtilmesi koşuluyla ve ticari amaç dışında, herhangi bir değişiklik yapılmaksızın Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International (CC BY-NC-ND 4.0) lisansı kapsamında mümkündür. Ticari kullanım için lütfen yayıncı ile iletişime geçiniz.