Yükseköğretim kurumlarında, etkili kalite güvence sisteminin göstergelerinden biri, öğrencilerin devam ettikleri program için belirlenen program yeterliliklerini kazanma düzeyleridir. Bu çalışmada, eğitim yönetimi lisansüstü programlarına devam eden/tamamlamış öğrencilerin program yeterliliklerine ilişkin kazanımlarının değerlendirilmesi amaçlanmıştır. Araştırmada nicel ve nitel yöntemler birlikte kullanılarak veri çeşitlemesi tekniği uygulanmıştır. Araştırmada ölçüt örnekleme yöntemi kullanılarak toplam 45 lisansüstü öğrenciye ulaşılmıştır. Araştırmanın verileri araştırmacılar tarafından geliştirilen "Eğitim Yönetimi Lisansüstü Program Yeterlilikleri (EYLPY) Anketi" ile toplanmıştır. Araştırmanın nicel verileri SPSS programı ile analiz edilmiş, nitel verileri ise NVIVO programı aracılığıyla içerik analizine tabi tutulmuştur. Araştırma bulguları lisansüstü öğrencilerin program yeterliliklerini orta düzeyde kazandıklarını göstermektedir. Yüksek lisans grubunun en az "öğrenme yetkinliği" boyutunda; en yüksek ise "iletişim ve sosyal yetkinlik" boyutunda yeterlilik kazandıkları belirlenmiştir. Doktora grubunun ise en az "bağımsız çalışabilme ve sorumluluk alabilme yetkinliği" boyutunda; en yüksek ise "öğrenme yetkinliği" boyutunda yeterlilik kazandıkları belirlenmiştir. Bununla beraber, katılımcılar Öğrenci Bilgi Sistemi (OBS), ders programı, öğretim üyelerine erişememe ve öğretim üyeleri ile iletişim konularında sorunlar yaşadıklarını belirtmiştir. Ayrıca katılımcılar ders değerlendirmelerin sübjektif olması ve danışmanlarından kaynaklanan çok sayıda sorun yaşadıklarını ifade etmiştir. Araştırma bulguları eğitim yönetimi program yeterliliklerinin öğrenciler tarafından istenen düzeyde kazanılmadığını göstermektedir. Bu nedenle, eğitim yönetimi programları yeniden değerlendirilmeli ve ulusal düzeyde standart bir program yeterlilikleri belirlenmelidir. Ayrıca programdaki eksikliklerin ivedilikle giderilmesi, zayıf yönlerin güçlendirilmesi geleceğin akademik kadrosuna potansiyel oluşturan lisansüstü öğrencilerin niteliğinin arttırılması için önemlidir.
One of the indicators of an effective quality assurance system in higher education institutions is the degree to which students acquire the program competences determined for the program they attend. In this study, it is aimed to evaluate the achievements of the graduate students in the field of educational administration programs in relation to the program competencies. In the study, the data triangulation was used. The research sample composed of 45 students. As a research sample techniques, the criterion sampling method was used. The data were collected by the "Education Administration Graduate Program Qualifications (EYLPY) Questionnaire" developed by the researchers. The data gathered by the questionnaires were analyzed by the SPSS program. The qualitative data of the study was analyzed by content analysis by using the NVIVO program. The findings of the research show that graduate students gained program qualifications at medium-level. The competences gained at least by MA students were the "learning competence"; and the highest was "communication and social competence" dimension. The competences s at least by the PhD. Students was the "ability to work independently and take responsibility"; and the highest was "learning competence" dimension. In addition, the participants stated that they have problems with the Student Information System (OBS), the curriculum, inability to access the faculty members and communication with the faculty members. Participants also stated that the course assessments were subjective and had a number of problems because of their advisors. The results show that the education administration and supervision program competencies are not acquired at the desired level by the students. For this reason, the education administration programs should be monitored evaluated and standardized program competencies should be established at the national level. In addition, the urgent elimination of deficiencies in the program and strengthening of weaknesses are important for developing the knowledge and skills of graduate students who have potential for future academic staff.
Other ID | JA73PG47ES |
---|---|
Journal Section | Original Empirical Research |
Authors | |
Publication Date | April 1, 2018 |
Published in Issue | Year 2018 Volume: 8 Issue: 1 |