Araştırmanın amacı, Türkiye'deki yükseköğrenim kurumlarında öğrenim gören uluslararası öğrencilerin ülkeleri dışında bir üniversiteyi seçerken kullandıkları seçim ölçütlerini ortaya koymaktır. Araştırma, Türkiye'nin Marmara bölgesinde yer alan Gebze Teknik Üniversitesi ve Kocaeli Üniversitesi'nde öğrenim gören 67 ülkeden 228 uluslararası öğrencinin oluşturduğu çalışma grubu ile yapılmıştır. Çalışma nitel araştırma deseni kullanılarak gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın verileri bir açık uçlu soru aracılığıyla toplanmıştır. Araştırmada elde edilen veriler içerik analizinin aşamalarına tabi tutulmuştur. Araştırma sonucunda uluslararası öğrencilerin üniversite tercihi yaparken kullandıkları ölçütler; akademik, örgütsel, ekonomik, sosyal ve bireysel etmenler olmak üzere beş ana tema altında toplanmıştır. Araştırma sonucunda uluslararası öğrencilerin üniversite tercihi yaparken kullandıkları en önemli ölçütün akademik etmenler altında yer alan eğitim kalitesi alt temasının olduğu saptanmıştır. Üniversite seçimindeki diğer önemli ölçütler ise burs olanakları, üniversitenin yer aldığı şehrin özellikleri, üniversitenin ve akademik personelin ünü, bölüm tercihi ve tanıdık önerileridir.
This study aims to reveal choice criteria of international students who study at higher education institutions in Turkey while they prefer an abroad university. Participants of the study were 228 international students from 67 countries who study at Gebze Technical University and Kocaeli University. Qualitative research method was used in this study. Data of the research were gathered via an open-ended question, and content analysis procedure was applied to the data. Results revealed that choice criteria of international students during university preference were classified under five themes such as academic, organizational, economic, social, and individual factors. According to results, international students used quality of education, sub-theme of academic factors most, during their university preference. Other important criteria were scholarship opportunities, opportunities provided by the city where the university is situated, reputation of the university and academic staff, department preference, and suggestions of acquaintances.
Other ID | JA55FM25MT |
---|---|
Journal Section | Original Empirical Research |
Authors | |
Publication Date | August 1, 2017 |
Published in Issue | Year 2017 Volume: 7 Issue: 2 |