Case Report
BibTex RIS Cite

Üniversite Öğrencilerinin Ödev Konusundaki Görüşlerinin Değerlendirilmesi

Year 2020, Volume: 10 Issue: 2, 233 - 246, 01.08.2020
https://doi.org/10.2399/yod.19.590878

Abstract

Ödev; öğrencinin derste yapılanları kalıcı kılmak, bilgilerinin yanında becerilerini artırmak için bireysel veya grupça yapılan, bedensel veya zihinsel faaliyetlerdir. Bu araştırmanın amacı, üniversite öğrencilerinin ödev hakkındaki görüşlerinin değerlendirilmesidir. Araştırmada üniversite öğrencilerinin ödev durumları, ödeve ilişkin düşünce ve önerileri nitel araştırma desenlerinden durum çalışması deseni kullanılarak incelenmiştir. Araştırmanın çalışma grubunu Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesinde yer alan 8 fakülteden (Eğitim, Fen Edebiyat, İktisadi ve İdari Bilimler, İlahiyat, Mühendislik ve Mimarlık, Orman, Sağlık Bilimleri ve Ziraat) toplamda 76 öğrenciden oluşmaktadır. Çalışma grubunda yer alan katılımcılar ağırlıklı olarak son sınıf öğrencileridir. Verilerin analizinde açık uçlu sorularda içerik analizi, kapalı uçlu sorularda betimsel analiz yapılmıştır. Araştırma sonucunda öğrenciler, derslerin %38.77'sinde ödev yaptıkları ve ödev için günlük ders çalışma zamanlarının %20.68'ini ayırdıklarını ifade etmektedirler. Ödevin kendilerine birçok kazanım sağladığını, ancak ödev sürecinde bazı sorunlar yaşadıklarını belirtmektedirler. Bu sorunlar arasında öne çıkanlar; zaman sorunu, kaynak sorunu, sağlıklı veri sorunu ve ödev sürecinde öğretim elemanları ile etkileşim sorunudur. Araştırmaya katılan öğrencilerin görüşleri doğrultusunda şu öneriler geliştirilebilir: Ödevler öğrenciyi geliştirmektedir. Ödevden eğitim-öğretim süreçlerinde mutlaka yararlanılmalıdır. Ödev sonuçları öğrencinin gösterdiği emek ve zamanla doğru orantılı olabilir.

References

  • Adams, J. S. (1963). Toward an understanding of inequity. Journal of Abnormal and Social Psychology, 67(5), 422–436.
  • Alıcıgüzel, İ. (1979). İlk ve orta dereceli okullarda öğretim (4. baskı). İstanbul: İnkılap ve Aka.
  • Arıkan, Y. D., & Altun, E. (2007). Sınıf ve okul öncesi öğretmen adaylarının çevrimiçi ödev sitelerini kullanımına yönelik bir araştırma. İlköğretim Online, 6(3), 366–376.
  • Bay, E., Tuğluk, N., & Gençdoğan, B. (2004). Üniversite öğrencilerinin ders çalışma becerilerinin incelenmesi (Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi örneği). Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 2(2), 223–234.
  • Bilen, M. (1982). Başarılı öğretim için teknikler. Ankara: Ankara Basın.
  • Bilen, M. (1990). Plandan uygulamaya öğretim (2. baskı). Ankara: Sistem Ofset.
  • Bologna Uzmanları Ulusal Takımı (2008). Bologna Süreci’nin Türkiye’de uygulanması. Bologna Uzmanları Ulusal Takımı Projesi, 2007–2008 sonuç raporu. (Ed. K. Edinsel). 21 Haziran 2019 tarihinde <http://file.setav.org/ Files/Pdf/bologna-surecinin-turkiyede-uygulanmasi.pdf> adresinden erişildi.
  • Büyükkaragöz, S., & Çivi, C. (1994). Genel öğretim metotları (4. baskı). Konya: Atlas Kitabevi.
  • Corno, L. (1996). Homework is a complicated thing. Educational Researcher, 25(8), 27–30.
  • Çakır, E., & Ünal, A. (2019). An investigation into middle school students’ conceptions of homework. Language Teaching and Educational Research (LATER), 2(1), 41–56.
  • Duran, M. S. (2017). Kant’ın ödev ahlakı üzerine. Temaşa Erciyes Üniversitesi Felsefe Bölümü Dergisi, 6, 57–84.
  • Ekinci, N. (2009). Üniversite öğrencilerinin öğrenme yaklaşımları. Eğitim ve Bilim, 34(151), 74–88.
  • Gülmez, M. (2001). İnsan hakları ve demokrasi eğitimi. Ankara: TODAİE.
  • Güneş, F. (2014). Eğitimde ödev tartışmaları. Bartın Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 3(2), 1–25.
  • Hesapçıoğlu, M. (1994). Öğretim ilke ve yöntemleri (Eğitim programları ve öğretim) (3. baskı). İstanbul: Beta.
  • Karatepe, C. (2003). Ödevlerin sınıf yönetimi üzerindeki etkileri. 27 Haziran 2019 tarihinde <https://www.dersimiz.com/eyazim/odevlerin-sinif-yonetimi-uzerindeki-etkileri-61.html> adresinden erişildi.
  • Korkmaz, Ö. (2009). Öğretmenlerin eleştirel düşünme eğilim ve düzeyleri. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi (KEFAD), 10(1), 1–13.
  • Köse, E. (2013). Eğitim kurumlarında gerçekleştirilen ders dışı etkinliklerin sınıflandırılmasına yönelik bir öneri. Uluslararası Türkçe Edebiyat Kültür Eğitim Dergisi, 2(2), 336–353.
  • Kurbanoğlu, S., & Akkoyunlu, B. (2001). Öğrencilere bilgi okuryazarlığı becerilerinin kazandırılması üzerine bir çalışma. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 21, 81–88.
  • Miles, M. B., & Huberman, A. M. (1994). Qualitative data analysis: An expanded sourcebook (2nd ed). Thousand Oaks, CA: Sage.
  • Murillo, F. J., & Martinez-Garrido, C. (2014). Homework and primary-school students’ academic achievement in Latin America. International Review of Education, 60(5), 661–681.
  • Núñez, J. C., Suárez, N., Rosário, P., Vallejo, G., Cerezo, R., & Valle, A. (2015) Teachers’ feedback on homework, homework-related behaviors, and academic achievement. The Journal of Educational Research, 108(3), 204–216.
  • Serengil, Y. (2006). İntihal. Bilim, Eğitim ve Düşünce Dergisi, 6(1).
  • Tertemiz, N. I. (1990). Ödevin başarıya etkisi. Ankara: TED Ankara Koleji.
  • Tortop, H. S. (2013). Öğretmen adaylarının üniversite hocası hakkındaki metaforları ve bir değerlendirme aracı olarak metafor. Yükseköğretim ve Bilim Dergisi, 3(2), 153–160
  • Tümkaya, S., & Bal, L. (2006). Çukurova Üniversitesi öğrencilerinin ders çalışma alışkanlıklarının bazı değişkenler açısından incelenmesi. Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 15(2), 313–326.
  • Türkoğlu, A., İflazoğlu, A., & Karakuş, M. (2007). İlköğretimde ödev. İstanbul: Morpa Kültür.
  • Uludağ, G., Kavak, Y., & Seferoğlu, S. S. (2016). Bologna süreciyle ilgili bir inceleme: Ders değerlendirme sistemi ile öğrenci iş yükünün karşılaştırılması. Yükseköğretim Dergisi, 6(2), 84–94.
  • Ünal, A. Yıldırım, A., & Sürücü, A. (2018). Eğitim fakültesi öğrencilerinin etkili olarak kabul ettikleri ödevler. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 48, 555–574.
  • Vural, L. H. (2000). İlköğretim vatandaşlık ve insan hakları eğitimi - l. İstanbul: Serhat Yayınları.
  • Yapıcı, N. (1995). İlkokullarda öğretmen, öğrenci ve velilerin ev ödevleri konusundaki görüşlerinin belirlenmesi. Yüksek lisans tezi, Ankara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara.
  • Yar Yıldırım, V. (2018). Öğretmen, öğrenci ve velilerin ortaokul düzeyinde verilen günlük ödevler hakkındaki görüşleri. Milli Eğitim, 220, 201–224.
  • Yıldırım, A., & Şimşek, H. (2008). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri (6. baskı). Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • Yıldırım, A., & Şimşek, H. (2011). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri (8. baskı). Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • Yin, R. K. (2011). Qualitative research from start to finish. New York, NY: The Guilford.
  • Yücel, S. (2004). Ortaöğretim düzeyindeki öğrencilerin kimya derslerinde verilen ev ödevlerine karşı tutumlarının incelenmesi. Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 1, 147–159.
  • Zisow, M. (2002). Do I have to do my homework? Learning & Leading with Technology, 28(5), 6–9.

An Analysis of University Students' Opinions about Homework Assignments

Year 2020, Volume: 10 Issue: 2, 233 - 246, 01.08.2020
https://doi.org/10.2399/yod.19.590878

Abstract

Homework assignments are the physical or mental activities performed by students either individually or as a group to ensure their learning retention of the course content and to increase both their skills and knowledge. The aim of this study was to analyze university students' opinions about homework assignments. University students' status regarding assignments, and their thoughts and suggestions about such assignments were examined by using the case study design, which is one of the qualitative research designs. The study group consisted of 76 students (most of whom were seniors) from 8 faculties (Agriculture, Engineering & Architecture, Economics & Administrative Sciences, Education, Forestry, Health Sciences, Science & Letters, and Theology) at Kahramanmaraş Sütçü İmam University. In the analysis of the data, content analysis was used for the open-ended questions and descriptive analysis was used for the closed-ended questions. The students stated that they do homework assignments in 38.77% of the courses and spend 20.68% of their daily study time for them. They also stated that homework assignments help them in many ways. However, they reported having some problems during the homework completion process as well. The most prominent among these problems are limited time, limited resources, reliable data, and problem of interaction with instructors while doing their homework. Based on the opinions of the students participating in the study, the following suggestions are made: Assignments help students improve; therefore, they should be definitely used in the instructional processes. The successful achievement of assignment-related outcomes depend directly on the amount of effort and time spent on them by students.

References

  • Adams, J. S. (1963). Toward an understanding of inequity. Journal of Abnormal and Social Psychology, 67(5), 422–436.
  • Alıcıgüzel, İ. (1979). İlk ve orta dereceli okullarda öğretim (4. baskı). İstanbul: İnkılap ve Aka.
  • Arıkan, Y. D., & Altun, E. (2007). Sınıf ve okul öncesi öğretmen adaylarının çevrimiçi ödev sitelerini kullanımına yönelik bir araştırma. İlköğretim Online, 6(3), 366–376.
  • Bay, E., Tuğluk, N., & Gençdoğan, B. (2004). Üniversite öğrencilerinin ders çalışma becerilerinin incelenmesi (Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi örneği). Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 2(2), 223–234.
  • Bilen, M. (1982). Başarılı öğretim için teknikler. Ankara: Ankara Basın.
  • Bilen, M. (1990). Plandan uygulamaya öğretim (2. baskı). Ankara: Sistem Ofset.
  • Bologna Uzmanları Ulusal Takımı (2008). Bologna Süreci’nin Türkiye’de uygulanması. Bologna Uzmanları Ulusal Takımı Projesi, 2007–2008 sonuç raporu. (Ed. K. Edinsel). 21 Haziran 2019 tarihinde <http://file.setav.org/ Files/Pdf/bologna-surecinin-turkiyede-uygulanmasi.pdf> adresinden erişildi.
  • Büyükkaragöz, S., & Çivi, C. (1994). Genel öğretim metotları (4. baskı). Konya: Atlas Kitabevi.
  • Corno, L. (1996). Homework is a complicated thing. Educational Researcher, 25(8), 27–30.
  • Çakır, E., & Ünal, A. (2019). An investigation into middle school students’ conceptions of homework. Language Teaching and Educational Research (LATER), 2(1), 41–56.
  • Duran, M. S. (2017). Kant’ın ödev ahlakı üzerine. Temaşa Erciyes Üniversitesi Felsefe Bölümü Dergisi, 6, 57–84.
  • Ekinci, N. (2009). Üniversite öğrencilerinin öğrenme yaklaşımları. Eğitim ve Bilim, 34(151), 74–88.
  • Gülmez, M. (2001). İnsan hakları ve demokrasi eğitimi. Ankara: TODAİE.
  • Güneş, F. (2014). Eğitimde ödev tartışmaları. Bartın Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 3(2), 1–25.
  • Hesapçıoğlu, M. (1994). Öğretim ilke ve yöntemleri (Eğitim programları ve öğretim) (3. baskı). İstanbul: Beta.
  • Karatepe, C. (2003). Ödevlerin sınıf yönetimi üzerindeki etkileri. 27 Haziran 2019 tarihinde <https://www.dersimiz.com/eyazim/odevlerin-sinif-yonetimi-uzerindeki-etkileri-61.html> adresinden erişildi.
  • Korkmaz, Ö. (2009). Öğretmenlerin eleştirel düşünme eğilim ve düzeyleri. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi (KEFAD), 10(1), 1–13.
  • Köse, E. (2013). Eğitim kurumlarında gerçekleştirilen ders dışı etkinliklerin sınıflandırılmasına yönelik bir öneri. Uluslararası Türkçe Edebiyat Kültür Eğitim Dergisi, 2(2), 336–353.
  • Kurbanoğlu, S., & Akkoyunlu, B. (2001). Öğrencilere bilgi okuryazarlığı becerilerinin kazandırılması üzerine bir çalışma. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 21, 81–88.
  • Miles, M. B., & Huberman, A. M. (1994). Qualitative data analysis: An expanded sourcebook (2nd ed). Thousand Oaks, CA: Sage.
  • Murillo, F. J., & Martinez-Garrido, C. (2014). Homework and primary-school students’ academic achievement in Latin America. International Review of Education, 60(5), 661–681.
  • Núñez, J. C., Suárez, N., Rosário, P., Vallejo, G., Cerezo, R., & Valle, A. (2015) Teachers’ feedback on homework, homework-related behaviors, and academic achievement. The Journal of Educational Research, 108(3), 204–216.
  • Serengil, Y. (2006). İntihal. Bilim, Eğitim ve Düşünce Dergisi, 6(1).
  • Tertemiz, N. I. (1990). Ödevin başarıya etkisi. Ankara: TED Ankara Koleji.
  • Tortop, H. S. (2013). Öğretmen adaylarının üniversite hocası hakkındaki metaforları ve bir değerlendirme aracı olarak metafor. Yükseköğretim ve Bilim Dergisi, 3(2), 153–160
  • Tümkaya, S., & Bal, L. (2006). Çukurova Üniversitesi öğrencilerinin ders çalışma alışkanlıklarının bazı değişkenler açısından incelenmesi. Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 15(2), 313–326.
  • Türkoğlu, A., İflazoğlu, A., & Karakuş, M. (2007). İlköğretimde ödev. İstanbul: Morpa Kültür.
  • Uludağ, G., Kavak, Y., & Seferoğlu, S. S. (2016). Bologna süreciyle ilgili bir inceleme: Ders değerlendirme sistemi ile öğrenci iş yükünün karşılaştırılması. Yükseköğretim Dergisi, 6(2), 84–94.
  • Ünal, A. Yıldırım, A., & Sürücü, A. (2018). Eğitim fakültesi öğrencilerinin etkili olarak kabul ettikleri ödevler. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 48, 555–574.
  • Vural, L. H. (2000). İlköğretim vatandaşlık ve insan hakları eğitimi - l. İstanbul: Serhat Yayınları.
  • Yapıcı, N. (1995). İlkokullarda öğretmen, öğrenci ve velilerin ev ödevleri konusundaki görüşlerinin belirlenmesi. Yüksek lisans tezi, Ankara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara.
  • Yar Yıldırım, V. (2018). Öğretmen, öğrenci ve velilerin ortaokul düzeyinde verilen günlük ödevler hakkındaki görüşleri. Milli Eğitim, 220, 201–224.
  • Yıldırım, A., & Şimşek, H. (2008). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri (6. baskı). Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • Yıldırım, A., & Şimşek, H. (2011). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri (8. baskı). Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • Yin, R. K. (2011). Qualitative research from start to finish. New York, NY: The Guilford.
  • Yücel, S. (2004). Ortaöğretim düzeyindeki öğrencilerin kimya derslerinde verilen ev ödevlerine karşı tutumlarının incelenmesi. Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 1, 147–159.
  • Zisow, M. (2002). Do I have to do my homework? Learning & Leading with Technology, 28(5), 6–9.
There are 37 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Studies on Education
Journal Section Case Study
Authors

Veda Yar Yıldırım This is me 0000-0002-2129-4189

Publication Date August 1, 2020
Published in Issue Year 2020 Volume: 10 Issue: 2

Cite

APA Yar Yıldırım, V. (2020). Üniversite Öğrencilerinin Ödev Konusundaki Görüşlerinin Değerlendirilmesi. Yükseköğretim Dergisi, 10(2), 233-246. https://doi.org/10.2399/yod.19.590878

Yükseköğretim Dergisi/TÜBA Higher Education Research/Review (TÜBA-HER) does not officially agree with the ideas of manuscripts published in the journal and does not guarantee for any product or service advertisements on both printed and online versions of the journal. Scientific and legal responsibilities of published manuscripts belong to their authors. Materials such as pictures, figures, tables etc. sent with manuscripts should be original or written approval of copyright holder should be sent with manuscript for publishing in both printed and online versions if they were published before. Authors agree that they transfer all publishing rights to the Turkish Academy of Sciences (TÜBA), the publisher of the journal. Copyrights of all published contents (text and visual materials) belong to the journal. No payment is done for manuscripts under the name of copyright or others approved for publishing in the journal and no publication cost is charged; however, reprints are at authors' cost.

To promote the development of global open access to scientific information and research, TÜBA provides copyrights of all online published papers (except where otherwise noted) for free use of readers, scientists, and institutions (such as link to the content or permission for its download, distribution, printing, copying, and reproduction in any medium, without any changing and except the commercial purpose), under the terms of Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Unported (CC BY-NC-ND3.0) License, provided the original work is cited. To get permission for commercial purpose please contact the publisher.