The climate change struggle created by the United Nations and the implementation of the European Green Deal must be in harmony with both human nature and the ecological environment. While meeting the constantly developing technology, population growth and the diversified consumption habits in parallel with these, the rights of all living things that are part of the ecological balance should be observed, and resources should be used fairly by all living things. In this study, the green certification processes of universities operating on a free and scientific basis were examined, and their relationship with sustainable development goals was revealed. In addition, the Green Certification studies of universities in Turkey were examined in a general framework. As a result, it has been observed that universities in Turkey have prioritized sustainability studies in recent years, and there has been an increase in their participation in organizations that are given green certificates in awareness and promotion.
Yok
Sürekli gelişen teknoloji, nüfus artışı ve bunlara paralel olarak çeşitlenen tüketim alışkanlıkları karşılanırken ekolojik dengenin bir parçası olan tüm canlıların hakları gözetilmeli, kaynaklar tüm canlılar tarafından adil kullanılmalıdır. Birleşmiş Milletler'in oluşturduğu iklim değişikliği mücadelesi ve Avrupa Yeşil Mutabakatı'nın uygulanmasının hem insan doğası hem de ekolojik çevre ile uyumlu olması önemlidir. Bu çalışmada özgür ve bilimsel bir temelde faaliyet gösteren üniversitelerin yeşil sertifikasyon süreçleri incelenmiş ve sürdürülebilir kalkınma hedefleriyle ilişkisi ortaya konulmuştur. Ayrıca Türkiye'deki üniversitelerin Yeşil Sertifikalandırma çalışmaları genel bir çerçevede incelenmiştir. Sonuç olarak, Türkiye'deki üniversitelerin son yıllarda sürdürülebilirlik çalışmalarına öncelik verdiği, farkındalık ve tanıtım açısından yeşil sertifika verilen kuruluşlara katılımlarında artış olduğu gözlemlenmiştir.
Yok
Yok
Yok
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Internationalization in Higher Education, Higher Education Studies (Other) |
Journal Section | Araştırma Makalesi |
Authors | |
Project Number | Yok |
Publication Date | December 31, 2024 |
Published in Issue | Year 2024 Volume: 14 Issue: 3 |