Bu araştırmanın amacı, tarih öğretmenlerinin ve 9.
sınıf öğrencilerinin 9. sınıf tarih müfredatı ve 9. sınıf tarih ders kitabı hakkındaki
görüşlerini belirlemektir. Araştırmanın çalışma grubunu 2011-2012 eğitim
öğretim yılında Van Merkez Milli Eğitim Müdürlüğü’ne bağlı orta öğretim
kurumlarında öğrenim gören ve bu kurumlarda görev yapan tarih öğretmenleri
oluşturmaktadır. Bu amaçla oluşturulan anket ve bu anketin sonuçlarının
değerlendirilmesi, çalışmanın ana eksenini oluşturmaktadır. Hazırlanan anket formu, hedef örneklem
grubunun büyük bölümüne ulaşılarak uygulanmıştır. Anket sonuçları SPSS 15.0
bilgisayar programı ile ölçülerek değerlendirilmiştir. Katılımcı görüşlerinden
elde edilen yüzdelik dağılımlar ile medyan değerleri tablolarla betimlendikten
sonra değerlendirilmiştir. Katılımcı görüşlerinden elde edilen yüzdelik
dağılımlar ile medyan değerlerine göre, müfredat ve ders kitabı hakkında olumlu
görüş belirten anket maddelerinin geneline katılım düzeyinin düşük olduğu; buna
karşılık müfredat ve ders kitabının yeniden düzenlemesi ile ilgili öneri içeren
maddelerin geneline ise katılım düzeyinin yüksek olduğu tespit edilmiştir. Bundan hareketle gerek müfredat, gerekse ders
kitabının beklentilere tam olarak cevap verecek düzeyde olmadığı kanaatine
varılmıştır. Elde edilen sonuçlara göre müfredat ve ders kitabı hakkında
yapılması gereken değişiklikler bu çalışmada “Öneriler” kısmında sunulmuştur.
The
purpose of this study was to demonstrate secondary level grade students’ and
history teachers’ conception the 9th grade history class curriculum
and the textbook. The sample was comprised of the students who are secondary
education institutions and history teachers who worked in Van, Turkey, during
the 2011-2012 Academic Year. The survey was developed and was implemented to
determine conceptions of teachers and students of the curriculum and the
textbook of 9th grade history class. The result of the survey was
discussed. The survey was conducted by the researcher from the participants.
The survey was applied by the most of the participants. The SPSS software
package used for statistical analysis the data of the survey. The results of
the data analysis demonstrated that the current curriculum and the textbook of
history class could not meet todays’ education requirements. On the other hand,
participants concluded that successful reform requires on the curriculum and
the textbook of the history class. The results of current study examined that
for teaching and learning of the history class effectively, current curriculum
and textbook were needed to reform.
Future directions and implications for reforming of curriculum and the
textbook were discussed on the suggestion part of the study.
Journal Section | Articles |
---|---|
Authors | |
Publication Date | September 15, 2017 |
Published in Issue | Year 2017 Volume: 14 Issue: 1 |