Bu araştırmada; Ege Üniversitesi Ziraat
Fakültesi (EÜZF)’deki inovasyon süreci 112 akademisyenden anket yoluyla
derlenen veriler kullanılarak, incelenmiştir. Veriler yüzdeler, ortalamalar,
T-testi, regresyon analizi,
faktör analizi yardımıyla yorumlanmıştır. Akademisyenlerin bazı kişisel özellikleri, fakülte
eğitimine yönelik görüşleri, araştırma hedefleri, bilgi ve finansman kaynakları
saptanmıştır. EÜZF’deki araştırma bulgularının %14 kadarı çiftçiler/hedef
gruplar tarafından benimsenmektedir. İnovasyon süreci (fikirden çiftçi
tarlasına) 10.1 yıl sürmektedir. Faktör analizi sonucuna göre fakültedeki
kurumsal yenilikçilik unsurları; yaratıcı-paylaşımcı felsefe, araştırma
özellikleri, iletişim ve güven şeklinde tanımlanan dört faktör grubu altında
toplanmıştır. Fakültede ders içerikleri ve araştırma konularının kararlaştırılmasında
küresel düşünülmesine karşın, yerel davranılmamaktadır. İnovasyon sürecinde
yerel sorun ve öncelikler orijinal fikirler için fırsat olarak düşünülmelidir.
Gözlenen negatif entropi fakültede inovatif kültürü engellemektedir. İnovasyon
sürecinin geliştirilmesi için fakültede katılımcı, esnek ve öğrenen örgüt
kültürü içselleştirilmelidir. Şeffaf yönetim anlayışı, güvenilir iş ortamı,
sağlıklı bilgi paylaşımı, ekip çalışması, net tanımlanan hedefler, projelere
hızlı destek, araştırmalarda yeni tekniklerin/teknolojilerin kullanımı,
araştırma sonuçlarının katkılarının izlenmesi, finansman kaynaklarında
çeşitlilik ve sektörle güçlü ilişkiler fakültede inovatif kültürün
sürdürülebilirliğini sağlayacaktır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Engineering |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | December 27, 2018 |
Submission Date | May 9, 2018 |
Acceptance Date | May 24, 2018 |
Published in Issue | Year 2018 Volume: 55 Issue: 4 |