BibTex RIS Cite

Fizik Öğretmenlerinin Bağlam Temelli Yaklaşım Hakkındaki Görüşleri

Year 2010, Issue: 15, 42 - 51, 01.12.2010

Abstract

Bu çalışmanın amacı, fizik öğretmenlerinin bağlam temelli yaklaşım konusundaki görüşlerini belirlemektir. Çalışmada özel durum metodolojisi kullanılmıştır. Çalışmanın örneklemini 2008–2009 öğretim yılında Trabzon ilindeki liselerde görev yapan gönüllü 20 fizik öğretmeni oluşturmaktadır. Çalışmada veri toplama aracı açık uçlu anket kullanılmıştır. Çalışma sonucunda öğretmenlerin bağlam temelli yaklaşım hakkında yeterli bilgiye sahip olmadıkları sonucuna ulaşılmıştır. Çalışma, öğretmenlerin bağlam temelli yaklaşım hakkında seminerlerle ve kılavuzlarla bilinçlendirilmesi gerektiği önerileriyle tamamlanmıştır

References

  • Ayvacı, H. & Er Nas, S. (2009). Fen ve teknoloji dersi konularının okulda ve dershanede işlenişiyle ilgili durumlarının belirlenmesi. D.Ü. Ziya Gölkalp Eğitim Fakültesi Dergisi, 13, 113–124.
  • Choi, H. J. ve Johnson, S. D. (2005). The effect of context-based video instruction on learning and motivation in on-line courses. The American Journal of Distance Education, 19(4), 215–227.
  • Çam, F. & Özay Köse, E. (2008). Yaşam Temelli Öğrenme, Eğitişim Dergisi, Sayı:20.
  • Demircioğlu, H. (2008). “Sınıf Öğretmeni Adaylarına Yönelik Maddenin Halleri Konusu ile İlgili Bağlam Temelli Materyal Geliştirilmesi ve Etkililiğinin Araştırılması.” Yayımlanmamış doktora tezi, KTÜ Fen Bilimleri Enstitüsü, Trabzon.
  • Erdoğan, M. (2005). Yeni geliştirilen beşinci sınıf fen ve teknoloji dersi müfredatı: Pilot uygulama yansımaları, eğitimde yansımalar: VIII, Yeni İlköğretim Programlarını Değerlendirme Sempozyumu Kitabı, 14–16 Kasım 2005, 299–310.
  • Gilbert, J. K. (2006). On the Nature of “Context” in chemical Education. International Journal of Science Education, 28 (9), 957–976.
  • Jonassen, D. H., K. L. Peck, and B. G. Wilson. (1999). Learning with technology: A constructivist perspective. Upper Saddle River, NJ: Prentice Hall.
  • Lave, J. (1996). The practice of learning. In Understanding practice: Perspectiveson activity and context, ed. S. Chaiklin and J. Lave, 3–32. New York: Cambridge University Press.
  • Merriam, S., and R. Caffarella. (1999). Learning in adulthood (2nd ed.). San Francisco: Jossey- Bass.
  • Milli Eğitim Bakanlığı Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığı, 2007.
  • Ramsden, J. M. (1992). If it’s enjoyable, is it science?, School Science Review,73,65-71.
  • Ramsden, J. M. (1997). How does a context-based approach influence understanding of key chemical ideas at 16+?, International Journal of Science Education, 19(6), 697-710.
  • Sözbilir, M., Sadi, S., Kutu, H., Yıldırım, A., (2007). Kimya eğitiminde içeriğe/bağlama dayalı (context-based) Öğretim Yaklaşımı ve dünyadaki uygulamaları, I. Ulusal Kimya Eğitimi Kongresi, 20-22 Haziran, s. 108.

Views of Physics Teachers About Context Based Approach

Year 2010, Issue: 15, 42 - 51, 01.12.2010

Abstract

The aim of this study is to determine physics teachers views about context based approach. The case study metodology was used in this study. The sample is consist of 20 volunteer physics teachers who work at high school in Trabzon in 2008–2009 instruction year. The data was collected by using open-ended questionary. At the end of this study, it is determined that teachers have lack of information about context based approach. And study is concluded with the suggestions; in service courses including context based approach should be organised for teachers and teachers should be awared of with guides about context based approach

References

  • Ayvacı, H. & Er Nas, S. (2009). Fen ve teknoloji dersi konularının okulda ve dershanede işlenişiyle ilgili durumlarının belirlenmesi. D.Ü. Ziya Gölkalp Eğitim Fakültesi Dergisi, 13, 113–124.
  • Choi, H. J. ve Johnson, S. D. (2005). The effect of context-based video instruction on learning and motivation in on-line courses. The American Journal of Distance Education, 19(4), 215–227.
  • Çam, F. & Özay Köse, E. (2008). Yaşam Temelli Öğrenme, Eğitişim Dergisi, Sayı:20.
  • Demircioğlu, H. (2008). “Sınıf Öğretmeni Adaylarına Yönelik Maddenin Halleri Konusu ile İlgili Bağlam Temelli Materyal Geliştirilmesi ve Etkililiğinin Araştırılması.” Yayımlanmamış doktora tezi, KTÜ Fen Bilimleri Enstitüsü, Trabzon.
  • Erdoğan, M. (2005). Yeni geliştirilen beşinci sınıf fen ve teknoloji dersi müfredatı: Pilot uygulama yansımaları, eğitimde yansımalar: VIII, Yeni İlköğretim Programlarını Değerlendirme Sempozyumu Kitabı, 14–16 Kasım 2005, 299–310.
  • Gilbert, J. K. (2006). On the Nature of “Context” in chemical Education. International Journal of Science Education, 28 (9), 957–976.
  • Jonassen, D. H., K. L. Peck, and B. G. Wilson. (1999). Learning with technology: A constructivist perspective. Upper Saddle River, NJ: Prentice Hall.
  • Lave, J. (1996). The practice of learning. In Understanding practice: Perspectiveson activity and context, ed. S. Chaiklin and J. Lave, 3–32. New York: Cambridge University Press.
  • Merriam, S., and R. Caffarella. (1999). Learning in adulthood (2nd ed.). San Francisco: Jossey- Bass.
  • Milli Eğitim Bakanlığı Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığı, 2007.
  • Ramsden, J. M. (1992). If it’s enjoyable, is it science?, School Science Review,73,65-71.
  • Ramsden, J. M. (1997). How does a context-based approach influence understanding of key chemical ideas at 16+?, International Journal of Science Education, 19(6), 697-710.
  • Sözbilir, M., Sadi, S., Kutu, H., Yıldırım, A., (2007). Kimya eğitiminde içeriğe/bağlama dayalı (context-based) Öğretim Yaklaşımı ve dünyadaki uygulamaları, I. Ulusal Kimya Eğitimi Kongresi, 20-22 Haziran, s. 108.
There are 13 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Research Article
Authors

Hakan şevki Ayvacı This is me

Publication Date December 1, 2010
Published in Issue Year 2010 Issue: 15

Cite

APA Ayvacı, H. ş. (2010). Fizik Öğretmenlerinin Bağlam Temelli Yaklaşım Hakkındaki Görüşleri. Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Dergisi(15), 42-51.