Amaç: Gebe eğitim sınıfları memnun edici bir gebelik ve doğum süreci geçirmeleri için gebeleri destekler. Bu çalışmamızda Türkiye’nin az gelişmiş bir bölgesinde dinoprostone ile doğum indüksiyonu uyguladığımız gebelerde gebe eğitim sınıfının gebelik sonuçlarına etkisini araştırdık.
Materyel-metod: Bu prospektif çalışma Ağustos 2019-Mart 2020 tarihleri arasında Tunceli Devlet Hastanesi, Kadın Hastalıkları ve Doğum kliniğinde yapıldı. 18-40 yaş arası, tekil gebeliği olan, kronik hastalığı bulunmayan ve sezaryen öyküsü olmayan hastalar çalışmaya dahil edildi. Gebe eğitim sınıflarında sertifikalı ebeler görevlendirildi. Eğitimler ilk trimesterde başladı ve gebeliğin son haftalarına dek devam etti. Tüm katılımcılar toplam 12 ders aldı.
Bulgular: 82 (%48) eğitim sınıfına katılan ve 89 (%52) (kontrol grubu) katılmayan toplam 171 gebe çalışmaya dahil edildi. Kontrol grubunda hastaların %69,5’I vajinal, %30,5’I sezaryen ile doğum yaptı. Gebe eğitim sınıfındaki hastaların %83.1 vajinal doğum yaparken %16,9’u sezaryen ile doğum yaptı ve bu oran istatistiksel olarak anlamlıydı (p: 0,03). Neonatal sonuçlar her iki grupta benzerdi.
Sonuç: Gebe eğitim sınıfları maternal ve neonatal sonuçları iyileştirmenin ucuz bir yoludur. Sezaryen oranlarını azaltmada yararlı olabilir ve tüm ülkede yaygın olarak erişilebilmelidir.
Aim: Childbirth education classes support women to achieve a pleasing pregnancy and delivery. We aimed to determine the effects of CEC on obstetric outcomes in women who underwent labor induction with dinoprostone in an underdeveloped region of our country in this study.
Material-methods: Prospective study was conducted in Tunceli State Hospital, Department of Obstetrics and Gynecology, between August 2019 and March 2020. Age between 18-40, singleton pregnancy, no presence of chronic disease, and no history of cesarean section was included. CEC was provided by midwives who had certified. It started in the first trimester of pregnancy and continued until the last weeks of pregnancy. All participants received a total of 12 lessons.
Results: 171 patients recruited, including 82 (48%) of cases continued CEC, and 89 (52%) patients had no admission to CEC. 69.5% of patients delivered vaginally, and we performed a cesarean section in 30.5% of cases in control groups. 83.1% of cases achieved vaginal delivery, and 16.9% underwent cesarean section in the CEC group. The vaginal birth rate was significantly higher in the CEC group than controls (p: 0.03). Neonatal outcomes were similar between the two groups.
Conclusion: CEC is an inexpensive option to promote maternal and neonatal health. It can be a useful tool to reduce cesarean birth rates and should be used widely all over the country.
Primary Language | English |
---|---|
Subjects | Health Care Administration |
Journal Section | Original Research |
Authors | |
Publication Date | September 30, 2020 |
Published in Issue | Year 2020 Volume: 51 Issue: 3 |