Year 2018, Volume 11, Issue 1, Pages 167 - 188 2018-06-15

ŞEHİR MARKASI BİLEŞENLERİNİN İNCELENMESİ: ERZİNCAN İLİ ÜZERİNDE BİR SAHA ARAŞTIRMASI

Serkan DEMİRDÖĞEN [1]

105 324

Globalleşen dünyada şehirler birbirleriyle, değer, yetenek ve bilgi paylaşımı konusunda rekabet içinde bulunmaktadır. Artık şehirlerde ürünlerini, hizmetlerini daha rahat ve karlı bir şekilde satabilir, ziyaretçileri ve yatırımcıları kendisine çekebilir. Bu çalışmanın temel amacı, Erzincan şehrinin mevcut varlık ve faaliyetlerin düzeyini belirlemek ve bu varlık ve faaliyetlerin şehrin markalaşmasındaki etkisini ölçmek için bir ön araştırma yaparak şehirdeki her kesime ekonomik ve sosyal açıdan fayda sağlamaktır.

Araştırmanın uygulama kısmında ise Erzincan ilindeki varlık ve faaliyetlerin mevcudiyet düzeyi ve şehir markalaşmasındaki etkisi ölçülmeye çalışılmıştır. Bu amaç doğrultusunda bir şehrin markalaştırılmasında önemli rol oynayacağı düşünülen kamu sektörü yöneticilerine 92, özel sektör yöneticilerine 294 ve sivil toplum kuruluşları yöneticilerine de 21 adet olmak üzere toplam 407 anket uygulanmıştır. Bu çalışmanın sonucunda, şehir markası modelinde bulunan yerel yönetim ve dış ilişkiler, kültür, tarihi miras ve doğal güzellikler, eğitim ve spor, yatırım ve yerleşim, üst yapı, iklim, gastronomi, insan, mesafe, dil, turizm, kongre ve aktiviteler, özel sektör ve diğer kurumlar alt bileşenlerinin şehir markası oluşturulmasında etkili olduğu tespit edilmiştir.

 

Mekân Pazarlaması, Şehir Markası, Erzincan
  • ASHWORTH, G.J. and Voogd, H., 1997, Kentsel Pazarlama Kavramlar Olgular ve Hollanda Örneği, Kent Gündemi, çeviren Ayşe Aksoy ve Murat Cemal Yalçıntaş, İstanbul. KOTLER, P., Rein I., Haider, H.D., 1993, Marketing Places: Attracting Investment, Industry and Tourism to Cities, Regions and Nations, Free Press N.Y, New York. KOTLER, Philip & Asplund, C & Rein I. & Haider, D., 1999, Marketing Places Europe, Pearson Education Ltd. London. KOTLER, Phillip and Hamlin, M.A., Rein, I and Haider D.H., 2002, Marketing Asian Places, John Wiley and Sons (Asia), Sigapore. KURTARIR, Erhan, 2006, Kentsel Bir Politika Olarak Küreselleşen Kentlerin Mekan Pazarlama Stratejilerinin Değerlendirmesi, Yüksek Lisans Tezi, PARKERSON, Brenda, 2005, “Branding: Can Goods and Services Branding Models Be Used To Brand Cities?”, Place Branding, Cilt:3, Sayı:1.p259. RAINISTO, Seppo K. (2003), “Success Factors of Place Marketing: A Study of Place Marketing Practices in Northern Europe and the United States”, Basılmamış Doktora Tezi, Helsinki University of Technology, Institute of Strategy and International Business. TANLASA, Burçin Tarhan, 2005, “Kentler de Şirketler Gibi Rekabet İçinde”, Marketing Türkiye, Yıl.4, Sayı. 83. VAN Der Meer, J. 1990, “The Role of City Marketing in Urban Management”, Paper Presented on the 30th European Congress of the Regional Science Association International, İstanbul. http://www.emeraldinsight.com/Insight/viewContentItem.do;jsessionid=C00C87C10D294AB8FBEAF5EC950D1755?contentType=Article&hdAction=lnkpdf&contentId=1775852 Erişim Tarihi:02.08.2009 http://www.bursayg21.org/page.php?ID=380, Erişim Tarihi: 28.12.2008 http://b2b.wien.info/data/joaofreire.pdf, Erişim Tarihi: 02.10.2008http://muratsaylan.blogcu.com/marka-kent-olmak-nedir-ne-degildir_20989731. html, Erişim Tarihi: 01.22.2009 http://www.pazarlamarketing.com/2008/09/marka-sehir-olmanin-onemi/#more-420, Erişim Tarihi: 20.10.2008). http://www.placebrands.net, Erişim Tarihi: 15.02.2009 http://www.resortacademy.com/ra/index.php?Itemid=2&id=1810&option=com_content&task=view, Erişim Tarihi: 20.09.2008 http://turkyorumcu.com/forum/index.php?action=printpage;topic=1535.0, Erişim Tarihi: 24.11.2008
Primary Language tr
Subjects Social
Journal Section Articles
Authors

Author: Serkan DEMİRDÖĞEN
Institution: ERZİNCAN ÜNİVERSİTESİ

Bibtex @research article { erzisosbil435960, journal = {Erzincan Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi}, issn = {1308-6510}, eissn = {2148-9289}, address = {Erzincan University}, year = {2018}, volume = {11}, pages = {167 - 188}, doi = {}, title = {ŞEHİR MARKASI BİLEŞENLERİNİN İNCELENMESİ: ERZİNCAN İLİ ÜZERİNDE BİR SAHA ARAŞTIRMASI}, key = {cite}, author = {DEMİRDÖĞEN, Serkan} }
APA DEMİRDÖĞEN, S . (2018). ŞEHİR MARKASI BİLEŞENLERİNİN İNCELENMESİ: ERZİNCAN İLİ ÜZERİNDE BİR SAHA ARAŞTIRMASI. Erzincan Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 11 (1), 167-188. Retrieved from http://dergipark.org.tr/erzisosbil/issue/37685/435960
MLA DEMİRDÖĞEN, S . "ŞEHİR MARKASI BİLEŞENLERİNİN İNCELENMESİ: ERZİNCAN İLİ ÜZERİNDE BİR SAHA ARAŞTIRMASI". Erzincan Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi 11 (2018): 167-188 <http://dergipark.org.tr/erzisosbil/issue/37685/435960>
Chicago DEMİRDÖĞEN, S . "ŞEHİR MARKASI BİLEŞENLERİNİN İNCELENMESİ: ERZİNCAN İLİ ÜZERİNDE BİR SAHA ARAŞTIRMASI". Erzincan Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi 11 (2018): 167-188
RIS TY - JOUR T1 - ŞEHİR MARKASI BİLEŞENLERİNİN İNCELENMESİ: ERZİNCAN İLİ ÜZERİNDE BİR SAHA ARAŞTIRMASI AU - Serkan DEMİRDÖĞEN Y1 - 2018 PY - 2018 N1 - DO - T2 - Erzincan Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi JF - Journal JO - JOR SP - 167 EP - 188 VL - 11 IS - 1 SN - 1308-6510-2148-9289 M3 - UR - Y2 - 2019 ER -
EndNote %0 Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi ŞEHİR MARKASI BİLEŞENLERİNİN İNCELENMESİ: ERZİNCAN İLİ ÜZERİNDE BİR SAHA ARAŞTIRMASI %A Serkan DEMİRDÖĞEN %T ŞEHİR MARKASI BİLEŞENLERİNİN İNCELENMESİ: ERZİNCAN İLİ ÜZERİNDE BİR SAHA ARAŞTIRMASI %D 2018 %J Erzincan Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi %P 1308-6510-2148-9289 %V 11 %N 1 %R %U
ISNAD DEMİRDÖĞEN, Serkan . "ŞEHİR MARKASI BİLEŞENLERİNİN İNCELENMESİ: ERZİNCAN İLİ ÜZERİNDE BİR SAHA ARAŞTIRMASI". Erzincan Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi 11 / 1 (June 2018): 167-188.