Year 2018, Volume 17, Issue 66, Pages 632 - 651 2018-04-15

HAVAALANLARINDA HİZMET KALİTESİNİN ENTROPİ VE TOPSIS YÖNTEMLERİ İLE DEĞERLENDİRİLMESİ: AVRUPA’NIN EN YOĞUN HAVAALANLARI ÜZERİNE BİR UYGULAMA

EVALUATION OF SERVICE QUALITY IN AIRPORTS USING ENTROPY AND TOPSIS METHODS: AN APPLICATION ON EUROPE'S BUSIEST AIRPORTS

Mahmut BAKIR [1] , Şahap AKAN [2]

139 396

Günümüzün değişen rekabet koşulları altında havaalanlarının daha fazla yolcuya ve havayolu işletmesine hizmet vererek rekabetçi üstünlük sağlamalarında hizmet kalitesi kilit bir unsur haline gelmiştir. Havaalanı hizmet kalitesinin bu açıdan önemli unsur olarak görülmesinden dolayı bu çalışmada 2016 yılı genelinde Avrupa’da en fazla yolcuya hizmet veren havaalanlarının hizmet kalitesi performansları değerlendirilmiştir. Çalışmada kullanılan veriler Skytrax internet sitesinden elde edilmiş olup kuyruk bekleme süresi, terminal temizliği, terminal oturma alanları, terminal işaret ve yönlendirme, yiyecek-içecek hizmetleri, havaalanı alışveriş mağazaları, wifi bağlantısı ve havaalanı personeli kriterleri ele alınmıştır. İlk olarak Entropi yöntemiyle yapılan ağırlıklandırma sonucunda önem katsayısı en yüksek kriterler sırasıyla wifi bağlantısı, terminal oturma alanları ve kuyruk bekleme süresi olarak belirlenmiştir. Ardından TOPSIS yöntemi ile havaalanları değerlendirilerek sıralanmıştır. Bunun sonucunda en yüksek hizmet kalitesine sahip havaalanının Münih Havaalanı olduğu belirlenmiştir. 

Çok kriterli karar verme, Entropi, TOPSIS, Havaalanları
  • Bhutia, P. W., & Phipon, R. (2012). Appication of AHP and TOPSIS Method for Supplier Selection Problem. IOSR Journal of Engineering, 2(10), 43-50.
  • Aras, G., Tezcan, N., Furtuna, O., & Kazak, E. (2017). Corporate sustainability measurement based on entropy weight and TOPSIS: A Turkish banking case study. Meditari Accountancy Research, 25(3), 391-413.
  • Tzeng, G. H., & Huang, J. J. (2011). Multiple attribute decision making: methods and applications. Boca Raton: CRC Press.
Primary Language tr
Subjects Social
Published Date Nisan 2018
Journal Section Articles
Authors

Orcid: 0000-0002-3898-4987
Author: Mahmut BAKIR
Institution: ANADOLU ÜNİVERSİTESİ, HAVACILIK VE UZAY BİLİMLERİ FAKÜLTESİ
Country: Turkey


Orcid: 0000-0002-4633-7683
Author: Şahap AKAN
Institution: ANADOLU ÜNİVERSİTESİ, HAVACILIK VE UZAY BİLİMLERİ FAKÜLTESİ
Country: Turkey


Dates

Publication Date: April 15, 2018

Bibtex @research article { esosder346412, journal = {Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi}, issn = {1304-0278}, address = {Özel Akademi}, year = {2018}, volume = {17}, pages = {632 - 651}, doi = {10.17755/esosder.346412}, title = {HAVAALANLARINDA HİZMET KALİTESİNİN ENTROPİ VE TOPSIS YÖNTEMLERİ İLE DEĞERLENDİRİLMESİ: AVRUPA’NIN EN YOĞUN HAVAALANLARI ÜZERİNE BİR UYGULAMA}, key = {cite}, author = {BAKIR, Mahmut and AKAN, Şahap} }
APA BAKIR, M , AKAN, Ş . (2018). HAVAALANLARINDA HİZMET KALİTESİNİN ENTROPİ VE TOPSIS YÖNTEMLERİ İLE DEĞERLENDİRİLMESİ: AVRUPA’NIN EN YOĞUN HAVAALANLARI ÜZERİNE BİR UYGULAMA. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 17 (66), 632-651. DOI: 10.17755/esosder.346412
MLA BAKIR, M , AKAN, Ş . "HAVAALANLARINDA HİZMET KALİTESİNİN ENTROPİ VE TOPSIS YÖNTEMLERİ İLE DEĞERLENDİRİLMESİ: AVRUPA’NIN EN YOĞUN HAVAALANLARI ÜZERİNE BİR UYGULAMA". Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi 17 (2018): 632-651 <http://dergipark.org.tr/esosder/issue/34439/346412>
Chicago BAKIR, M , AKAN, Ş . "HAVAALANLARINDA HİZMET KALİTESİNİN ENTROPİ VE TOPSIS YÖNTEMLERİ İLE DEĞERLENDİRİLMESİ: AVRUPA’NIN EN YOĞUN HAVAALANLARI ÜZERİNE BİR UYGULAMA". Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi 17 (2018): 632-651
RIS TY - JOUR T1 - HAVAALANLARINDA HİZMET KALİTESİNİN ENTROPİ VE TOPSIS YÖNTEMLERİ İLE DEĞERLENDİRİLMESİ: AVRUPA’NIN EN YOĞUN HAVAALANLARI ÜZERİNE BİR UYGULAMA AU - Mahmut BAKIR , Şahap AKAN Y1 - 2018 PY - 2018 N1 - doi: 10.17755/esosder.346412 DO - 10.17755/esosder.346412 T2 - Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi JF - Journal JO - JOR SP - 632 EP - 651 VL - 17 IS - 66 SN - 1304-0278- M3 - doi: 10.17755/esosder.346412 UR - https://doi.org/10.17755/esosder.346412 Y2 - 2018 ER -
EndNote %0 Electronic Journal of Social Sciences HAVAALANLARINDA HİZMET KALİTESİNİN ENTROPİ VE TOPSIS YÖNTEMLERİ İLE DEĞERLENDİRİLMESİ: AVRUPA’NIN EN YOĞUN HAVAALANLARI ÜZERİNE BİR UYGULAMA %A Mahmut BAKIR , Şahap AKAN %T HAVAALANLARINDA HİZMET KALİTESİNİN ENTROPİ VE TOPSIS YÖNTEMLERİ İLE DEĞERLENDİRİLMESİ: AVRUPA’NIN EN YOĞUN HAVAALANLARI ÜZERİNE BİR UYGULAMA %D 2018 %J Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi %P 1304-0278- %V 17 %N 66 %R doi: 10.17755/esosder.346412 %U 10.17755/esosder.346412
ISNAD BAKIR, Mahmut , AKAN, Şahap . "HAVAALANLARINDA HİZMET KALİTESİNİN ENTROPİ VE TOPSIS YÖNTEMLERİ İLE DEĞERLENDİRİLMESİ: AVRUPA’NIN EN YOĞUN HAVAALANLARI ÜZERİNE BİR UYGULAMA". Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi 17 / 66 (April 2018): 632-651. https://doi.org/10.17755/esosder.346412
AMA BAKIR M , AKAN Ş . HAVAALANLARINDA HİZMET KALİTESİNİN ENTROPİ VE TOPSIS YÖNTEMLERİ İLE DEĞERLENDİRİLMESİ: AVRUPA’NIN EN YOĞUN HAVAALANLARI ÜZERİNE BİR UYGULAMA. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi. 2018; 17(66): 632-651.
Vancouver BAKIR M , AKAN Ş . HAVAALANLARINDA HİZMET KALİTESİNİN ENTROPİ VE TOPSIS YÖNTEMLERİ İLE DEĞERLENDİRİLMESİ: AVRUPA’NIN EN YOĞUN HAVAALANLARI ÜZERİNE BİR UYGULAMA. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi. 2018; 17(66): 651-632.