Bu çalışmanın amacı; BT öğretmenlerinin
çevrimiçi forumlarda tartıştıkları konuları incelemek ve bu tartışmalardaki
kültürel farklılaşmayı ortaya koymaktır. Bu amaçla; İngiltere’deki TES (Times
Education Supplement) adlı kuruluşun üyesi olan BT öğretmenlerinin kuruluş
bünyesinde yer alan çevrimiçi tartışma ortamlarındaki paylaşımları ile
ülkemizdeki BT öğretmenlerinin memurlar.net adlı çevrimiçi tartışma forumundaki
paylaşımları incelenmiştir. Araştırma kapsamında iki tartışma forumunda
2005-2018 yılları arasında paylaşılan toplam 12107 konu başlığı içerik
çözümlemesi ile incelenmiş, elde edilen sonuçlar betimsel istatistikî yöntemler
kullanılarak sunulmuştur. Yapılan içerik çözümlemesi sonucunda çevrimiçi
tartışma forumlarında BT öğretmenlerinin; alanları ile ilgili politik
düzenlemeleri, konu alanı-meslek bilgisi, becerisi ve davranışları; yaşanılan
sorunlar ve çözüm önerileri; BT öğretmenlerinin profesyonellik algıları;
mesleki gelişimleri ve öğrencilerin gelişimi konularında tartıştıkları
belirlenmiştir. İki ülke arasında en fazla; politik düzenlemeler, mesleki
gelişim ve profesyonellik algısı boyutlarındaki farklılıklar dikkati
çekmektedir. Buradan hareketle, ülkemizdeki BT öğretmenlerinin yürüttükleri
tartışmaların bir adım ötesine geçerek profesyonel olarak kim oldukları, neler
yapabildikleri ve daha nitelikli öğrenciler yetiştirmek için neler
yapabileceklerine daha fazla odaklanmaları gerekmektedir.
BT öğretmenleri çevrimiçi tartışma forumları eğitimdeki değişimler profesyonellik
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Ocak 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 9 Sayı: 1 |