Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster
Yıl 2019, Cilt: 3 Sayı: 2, 67 - 74, 30.06.2019

Öz

Kaynakça

  • Acar, K.A. (2007). Bertrand Russell’ın Eğitim Görüşü. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Selçuk Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Konya.
  • Arslan, S. (2015). Eğitim ve Etik. International Periodical For The Languages, Literature and History of Turkish or Turkic, Volume 10/7, p. 111-124
  • Aydın, K.A & Candemir, Y. (2017). Rönesans Dönemi Ütopya Eserlerinde Eğitim Paradigması. Mediterranean International Conference on Social Sciences, ss. 487-493
  • Aytaç, K. (1980). Avrupa Eğitim Tarihi (Antik Çağ’dan 19. Yüzyılın Sonlarına Kadar). Dil-Tarih ve Coğrafya Fakültesi Basımevi. Ankara.
  • Bacon, F. (2008). Denemeler. (Çev. Akşit Göktürk). Yapı Kredi Yayınları. İstanbul.
  • Çam, B.F. (2016). Eğitim Sisteminin Ortaya Çıkışı ve Antik Yunan Eğitim Anlayışının Temelleri. Bartın Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, Cilt 5, Sayı 2, ss. 629-643
  • Fromm, E. (2000). Sevgi ve Şiddetin Kaynağı. (Çev. Selçuk Budak). Öteki Yayınevi. Ankara.
  • Glenn, L.J. (2018). The Intellectual-Theological Leadership of John Amos Comenius. Perichoresis, Volume 16, p. 45-61
  • Gundem, B.B. (1992). Vivat Comenius: A Commemorative Essay on Johann Amos Comenius, 1592-1670. Journal of Curriculum and Supervision, Volume 8, No 1, p. 43-55
  • Gümüş, T.T. (2010). Orta Çağ’dan Erken Modern Döneme Batı Avrupa’da Eğitim Tarihi: Yeni Yaklaşımlar. Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, Cilt 6, Sayı 1, ss. 25-40
  • Habl, J. (2015). “Only that man who governs himself may govern others”: Jan Amos Comenius and his Anthropological Assumptions of Moral Politics. Pro Rege, Volume 43, No 4, p. 8-14
  • Habl, J. (2016). Knowledge, Character, Piety: Foundational Tenets of Comenius’ Moral Education. The Online Journal of New Horizons in Education, Volume 6, p. 59-68
  • Hill, I. (2012). Evolution of education for international mindedness. Journal of Research in International Education, 11(3), p. 245-261
  • Jujova, A. & Bakker, F. (2015). Didactic Principles by Comenius and 21th Century Skills. e-Pedagogium, Volume 2, p. 7-20
  • Leek, J. (2011). John Amos Comenius-The Initiator of Modern Language Teaching and World Understanding. Prace Naukowe Akademii im. Jana Dlugosza w Czestochowie, Volume 7, p. 223-232
  • Lohmann, I. (2002). Commercialism in Education: Historical perspectives, global dimensions and European educational research fields of interest. European Educational Research Journal, Volume 1, No 3, p.550-565
  • Lukas, M. & Munjiza, E. (2013). Education System of John Amos Comenius and Its Implications in Modern Didactics. Zivot i skola br. 31, p. 32-44
  • Misseri, E.L. (2017). Comenius’ ethics: from the heart to the world. Ethics & Bioethics (in Central Europe), 7(1-2), p. 13-23
  • Piaget, J. (1993). Jan Amos Comenius. Prospects. UNESCO, International Bureau of Education, Volume 23, p. 78-116
  • Russell, B. (2013). Eğitim Üzerine. (Çev.Alişan Uğur). Cem Yayınevi. İstanbul.
  • Russell, B. (2017). Batı Felsefesi Tarihi (İlk Çağ Felsefesi). (Çev. Ahmet Fethi). Alfa Yayınları. İstanbul.
  • Russell, B. (2017). Batı Felsefesi Tarihi (Katolik Felsefesi). (Çev. Ahmet Fethi). Alfa Yayınları. İstanbul.
  • Russell, B. (2017). Batı Felsefesi Tarihi (Modern Felsefe). (Çev. Ahmet Fethi). Alfa Yayınları. İstanbul.
  • Sebetci, H. (2016). 11.-12. Yüzyıllarda Ortaçağ Avrupası’nın Eğitime Genel Yaklaşımı. Sosyal ve Kültürel Araştırmalar Dergisi, Cilt II, Sayı 3, ss. 91-105
  • Snelgrove, D. (2017). Testing, experience and reason: Perspectives from Comenius and Dewey. Journal of Philosophy & History Education, Volume 67, No 1, p. 35-52
  • Somr, M. & Pavlicikova, H. (2016). Through wisdom to humanness and democracy. Jan Amos Komensky and Tomas Garrigue Masaryk. Studia Z Teorii Wychıwania, Volume 7, p. 27-35
  • Stroope, W.M. (2005). The Legacy of John Amos Comenius. International Bulletin of Missionary Research, Volume 29, No 4, p. 204-208
  • Subbionda, L.J. (1992). From Babel to Eden: Comenius and The 17th- Century Philosophical Language Movement. Historiographia Linguistica, 19:2-3, p. 261-273
  • Szoradova, E. (2015). Contexts and functions of music in the Orbis sensualism pictus textbook by John Amos Comenius. Paedagogica Historica, 51:5, p. 535-559
  • Tozlu, N. (1997). Eğitim Felsefesi. Milli Eğitim Basımevi. Ankara.
  • Ülgen, P. (2010). Geç Orta Çağ’da Avrupa’daki Üniversiteler ve Eğitim. Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, Cilt 7, Sayı 14, ss. 347-372
  • Wolf, T. (2011). Comenius and Savitribai Phule. Journal of Applied Christian Leadership, Volume 5, No 2, p. 78-104
  • http://www.aktuelarkeoloji.com.tr/maraton-savasi
  • https://www.tarihiolaylar.com/tarihi-olaylar/otuz-yil-savaslari-1362

EĞİTİMİN GALİLEO’SU: JAN AMOS KOMENSKY ve EĞİTİM İLE İLGİLİ GÖRÜŞLERİ

Yıl 2019, Cilt: 3 Sayı: 2, 67 - 74, 30.06.2019

Öz

Jan Amos Komensky 16. ve 17. yüzyılda Avrupa’da yaşamış bir eğitim
filozofudur. Yenilikçi bir eğitimci ve modernist olarak günümüz eğitim
kuramlarının oluşmasında önemli bir katkıları olmuştur. Otuz Yıl Savaşları’nın
yaşandığı Avrupa’da reformist bir eğitim lideri olarak birçok yenilik meydana
getirmiştir. Bununla beraber yaşadığı çağda eğitim sisteminin önemi pek
anlaşılmamıştır. Komensky, eğitim konusundaki en kapsamlı eseri olan Büyük
Didaktika adlı kitabında kendi eğitim görüşlerini sistemli bir şekilde
açıklamaktadır. Sanat eğitimi, dil eğitimi, öğretmen eğitimi vb.. alanlarda
önemli çalışmalar yapmıştır.



Bu çalışmanın amacı Jan Amos Komensky ve onun eğitim görüşlerinin
incelenmesidir. Bu amacı gerçekleştirebilmek adına literatür taranmış, Jan Amos
Komensky’nin eğitim konusundaki görüşlerine yer verilmiş ve onun eğitim tarihi
ve günümüz eğitimi için niçin bu kadar önemli bir figür olduğu açıklanmıştır. 

Kaynakça

  • Acar, K.A. (2007). Bertrand Russell’ın Eğitim Görüşü. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Selçuk Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Konya.
  • Arslan, S. (2015). Eğitim ve Etik. International Periodical For The Languages, Literature and History of Turkish or Turkic, Volume 10/7, p. 111-124
  • Aydın, K.A & Candemir, Y. (2017). Rönesans Dönemi Ütopya Eserlerinde Eğitim Paradigması. Mediterranean International Conference on Social Sciences, ss. 487-493
  • Aytaç, K. (1980). Avrupa Eğitim Tarihi (Antik Çağ’dan 19. Yüzyılın Sonlarına Kadar). Dil-Tarih ve Coğrafya Fakültesi Basımevi. Ankara.
  • Bacon, F. (2008). Denemeler. (Çev. Akşit Göktürk). Yapı Kredi Yayınları. İstanbul.
  • Çam, B.F. (2016). Eğitim Sisteminin Ortaya Çıkışı ve Antik Yunan Eğitim Anlayışının Temelleri. Bartın Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, Cilt 5, Sayı 2, ss. 629-643
  • Fromm, E. (2000). Sevgi ve Şiddetin Kaynağı. (Çev. Selçuk Budak). Öteki Yayınevi. Ankara.
  • Glenn, L.J. (2018). The Intellectual-Theological Leadership of John Amos Comenius. Perichoresis, Volume 16, p. 45-61
  • Gundem, B.B. (1992). Vivat Comenius: A Commemorative Essay on Johann Amos Comenius, 1592-1670. Journal of Curriculum and Supervision, Volume 8, No 1, p. 43-55
  • Gümüş, T.T. (2010). Orta Çağ’dan Erken Modern Döneme Batı Avrupa’da Eğitim Tarihi: Yeni Yaklaşımlar. Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, Cilt 6, Sayı 1, ss. 25-40
  • Habl, J. (2015). “Only that man who governs himself may govern others”: Jan Amos Comenius and his Anthropological Assumptions of Moral Politics. Pro Rege, Volume 43, No 4, p. 8-14
  • Habl, J. (2016). Knowledge, Character, Piety: Foundational Tenets of Comenius’ Moral Education. The Online Journal of New Horizons in Education, Volume 6, p. 59-68
  • Hill, I. (2012). Evolution of education for international mindedness. Journal of Research in International Education, 11(3), p. 245-261
  • Jujova, A. & Bakker, F. (2015). Didactic Principles by Comenius and 21th Century Skills. e-Pedagogium, Volume 2, p. 7-20
  • Leek, J. (2011). John Amos Comenius-The Initiator of Modern Language Teaching and World Understanding. Prace Naukowe Akademii im. Jana Dlugosza w Czestochowie, Volume 7, p. 223-232
  • Lohmann, I. (2002). Commercialism in Education: Historical perspectives, global dimensions and European educational research fields of interest. European Educational Research Journal, Volume 1, No 3, p.550-565
  • Lukas, M. & Munjiza, E. (2013). Education System of John Amos Comenius and Its Implications in Modern Didactics. Zivot i skola br. 31, p. 32-44
  • Misseri, E.L. (2017). Comenius’ ethics: from the heart to the world. Ethics & Bioethics (in Central Europe), 7(1-2), p. 13-23
  • Piaget, J. (1993). Jan Amos Comenius. Prospects. UNESCO, International Bureau of Education, Volume 23, p. 78-116
  • Russell, B. (2013). Eğitim Üzerine. (Çev.Alişan Uğur). Cem Yayınevi. İstanbul.
  • Russell, B. (2017). Batı Felsefesi Tarihi (İlk Çağ Felsefesi). (Çev. Ahmet Fethi). Alfa Yayınları. İstanbul.
  • Russell, B. (2017). Batı Felsefesi Tarihi (Katolik Felsefesi). (Çev. Ahmet Fethi). Alfa Yayınları. İstanbul.
  • Russell, B. (2017). Batı Felsefesi Tarihi (Modern Felsefe). (Çev. Ahmet Fethi). Alfa Yayınları. İstanbul.
  • Sebetci, H. (2016). 11.-12. Yüzyıllarda Ortaçağ Avrupası’nın Eğitime Genel Yaklaşımı. Sosyal ve Kültürel Araştırmalar Dergisi, Cilt II, Sayı 3, ss. 91-105
  • Snelgrove, D. (2017). Testing, experience and reason: Perspectives from Comenius and Dewey. Journal of Philosophy & History Education, Volume 67, No 1, p. 35-52
  • Somr, M. & Pavlicikova, H. (2016). Through wisdom to humanness and democracy. Jan Amos Komensky and Tomas Garrigue Masaryk. Studia Z Teorii Wychıwania, Volume 7, p. 27-35
  • Stroope, W.M. (2005). The Legacy of John Amos Comenius. International Bulletin of Missionary Research, Volume 29, No 4, p. 204-208
  • Subbionda, L.J. (1992). From Babel to Eden: Comenius and The 17th- Century Philosophical Language Movement. Historiographia Linguistica, 19:2-3, p. 261-273
  • Szoradova, E. (2015). Contexts and functions of music in the Orbis sensualism pictus textbook by John Amos Comenius. Paedagogica Historica, 51:5, p. 535-559
  • Tozlu, N. (1997). Eğitim Felsefesi. Milli Eğitim Basımevi. Ankara.
  • Ülgen, P. (2010). Geç Orta Çağ’da Avrupa’daki Üniversiteler ve Eğitim. Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, Cilt 7, Sayı 14, ss. 347-372
  • Wolf, T. (2011). Comenius and Savitribai Phule. Journal of Applied Christian Leadership, Volume 5, No 2, p. 78-104
  • http://www.aktuelarkeoloji.com.tr/maraton-savasi
  • https://www.tarihiolaylar.com/tarihi-olaylar/otuz-yil-savaslari-1362
Toplam 34 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Adnan Çırak 0000-0003-2633-5880

Yayımlanma Tarihi 30 Haziran 2019
Gönderilme Tarihi 14 Mayıs 2019
Yayımlandığı Sayı Yıl 2019 Cilt: 3 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Çırak, A. (2019). EĞİTİMİN GALİLEO’SU: JAN AMOS KOMENSKY ve EĞİTİM İLE İLGİLİ GÖRÜŞLERİ. Al Farabi Uluslararası Sosyal Bilimler Dergisi, 3(2), 67-74.

The open access statement