Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Trafik sakinleştirme çalışmalarında farklı kıvrımlama uygulamalarının sürüş simülatörü ortamında incelenmesi

Yıl 2019, Cilt: 34 Sayı: 4, 1793 - 1806, 25.06.2019
https://doi.org/10.17341/gazimmfd.571558

Öz

Yerleşim
alanları içerisindeki yollarda yüksek hızda hareket eden araçlar en fazla
şikâyet edilen sorunlardan biridir. Yapılan aşırı hızlar sonucunda ise ölümlü
ya da yaralanmalı birçok trafik kazası meydana gelmektedir. Yaşanan bu kazaları
azaltabilmek amacıyla araçların hızlarını, trafik problemlerini ve buna bağlı
gürültü kirliliğini azaltan trafiği sakinleştirme uygulamaları
kullanılmaktadır. Bu çalışma kapsamında şehiriçi yollarda araçların hızlarını
azaltma ve kontrol etmede gelişmiş ülkelerde yaygın şekilde kullanılan fakat
ülkemizde örneği bulunmayan trafiği sakinleştirme uygulamalarından birisi olan
kıvrımlamalar araç simülatörü kullanılarak araştırılmıştır. Bu amaçla pilot
bölge olarak Akdeniz Üniversitesi kampüsü seçilmiş ve kampüs içerisindeki bazı
yollar üç boyutlu olarak modellenmiştir. Sürüş testleri sonucu elde edilen hız
verilerinden, ülkemiz sürücülerinin karakteristik özeliklerine cevap verebilen
en uygun kıvrımlamaların; bölünmüş dört şeritli yollar için aktif genişliği 3
metre, giriş ve çıkış açıları 45’er derece olan 10 (K10); bölünmemiş iki
şeritli yollar içinse aktif genişliği 2,7 metre, giriş açısı 60, çıkış açısı 30
derece olan 2 (K2) numaralı kıvrımlamanın olduğu belirlenmiştir. Ayrıca elde
edilen sonuçlardan, testlere katılan kişilerin yaptığı hatalı davranışlar
tespit edilerek çözüm önerileri üretilmiştir.

Kaynakça

  • 1. Bahar, G. Guidelines for the Design and Application of Speed Humps. Report No. RP-038, 2007.
  • 2. Petersen, E.R. The Effectiveness of Low-Cost Traffic Calming Applications Appropriate for Main Streets Through Rural Communities. Master Thesis, Iowa State University, USA, 2006.
  • 3. TÜİK. Karayolu Trafik Kaza İstatistikleri. Türkiye İstatistik Kurumu, Ankara, 2015.
  • 4. Hass-Klau, C., Nold, I., Böcker, G. ve Crampton G. Civilised Streets: A Guide to Traffic Calming. UK: Brighton: Environmental & Transport Planning, 1992.
  • 5. Ewing, R. Traffic Calming State of the Practice Slide Seminar, Institute of Transportation Engineers, USA, September 1999, 1999.
  • 6. Barker, J. ve Baguley, C. "A Road Safety Good Practice Guide". Department for Transport, London, England, 2001.
  • 7. BTP. "Traffic Calming Component of the 2011 Transportation Plan's Street Desing Guidlines". Burlington Transportation Plan, 2011.
  • 8. LGAM. (2016). “Chicane”. Available: http://www.lgam.info/chicane (07.09.2016).
  • 9. Kastenhofer, E.O. "Traffic Calming, The Helpful Band-Aid, In Virginia When The State Dot Is 100+ Local Dpw". Institute of Transportation Engineers 67th annual Meeting, 1997.
  • 10. Macbeth, A.G. "Calming Arterials in Toronto". 68th Annual Meeting of the Institute of Transportation Engineers, 1998.
Toplam 10 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Mühendislik
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Metin Mutlu Aydın

Kadir Akgöl Bu kişi benim

Banihan Günay

Yayımlanma Tarihi 25 Haziran 2019
Gönderilme Tarihi 28 Şubat 2018
Yayımlandığı Sayı Yıl 2019 Cilt: 34 Sayı: 4

Kaynak Göster

APA Aydın, M. M., Akgöl, K., & Günay, B. (2019). Trafik sakinleştirme çalışmalarında farklı kıvrımlama uygulamalarının sürüş simülatörü ortamında incelenmesi. Gazi Üniversitesi Mühendislik Mimarlık Fakültesi Dergisi, 34(4), 1793-1806. https://doi.org/10.17341/gazimmfd.571558
AMA Aydın MM, Akgöl K, Günay B. Trafik sakinleştirme çalışmalarında farklı kıvrımlama uygulamalarının sürüş simülatörü ortamında incelenmesi. GUMMFD. Haziran 2019;34(4):1793-1806. doi:10.17341/gazimmfd.571558
Chicago Aydın, Metin Mutlu, Kadir Akgöl, ve Banihan Günay. “Trafik sakinleştirme çalışmalarında Farklı kıvrımlama uygulamalarının sürüş simülatörü ortamında Incelenmesi”. Gazi Üniversitesi Mühendislik Mimarlık Fakültesi Dergisi 34, sy. 4 (Haziran 2019): 1793-1806. https://doi.org/10.17341/gazimmfd.571558.
EndNote Aydın MM, Akgöl K, Günay B (01 Haziran 2019) Trafik sakinleştirme çalışmalarında farklı kıvrımlama uygulamalarının sürüş simülatörü ortamında incelenmesi. Gazi Üniversitesi Mühendislik Mimarlık Fakültesi Dergisi 34 4 1793–1806.
IEEE M. M. Aydın, K. Akgöl, ve B. Günay, “Trafik sakinleştirme çalışmalarında farklı kıvrımlama uygulamalarının sürüş simülatörü ortamında incelenmesi”, GUMMFD, c. 34, sy. 4, ss. 1793–1806, 2019, doi: 10.17341/gazimmfd.571558.
ISNAD Aydın, Metin Mutlu vd. “Trafik sakinleştirme çalışmalarında Farklı kıvrımlama uygulamalarının sürüş simülatörü ortamında Incelenmesi”. Gazi Üniversitesi Mühendislik Mimarlık Fakültesi Dergisi 34/4 (Haziran 2019), 1793-1806. https://doi.org/10.17341/gazimmfd.571558.
JAMA Aydın MM, Akgöl K, Günay B. Trafik sakinleştirme çalışmalarında farklı kıvrımlama uygulamalarının sürüş simülatörü ortamında incelenmesi. GUMMFD. 2019;34:1793–1806.
MLA Aydın, Metin Mutlu vd. “Trafik sakinleştirme çalışmalarında Farklı kıvrımlama uygulamalarının sürüş simülatörü ortamında Incelenmesi”. Gazi Üniversitesi Mühendislik Mimarlık Fakültesi Dergisi, c. 34, sy. 4, 2019, ss. 1793-06, doi:10.17341/gazimmfd.571558.
Vancouver Aydın MM, Akgöl K, Günay B. Trafik sakinleştirme çalışmalarında farklı kıvrımlama uygulamalarının sürüş simülatörü ortamında incelenmesi. GUMMFD. 2019;34(4):1793-806.