Year 2018, Volume 2018, Issue 10, Pages 62 - 75 2018-04-19

FEN EĞİTİMİNDE ARTIRILMIŞ GERÇEKLİK ORTAMLARININ KULLANIMINA İLİŞKİN ÖĞRETMEN GÖRÜŞLERİ

Betül TİMUR [1] , Muzaffer ÖZDEMİR [2]

257 363

Özellikle mobil veya mobil olmayan görüntüleme aygıtlarında kullanılma özelliğine sahip olan Artırılmış Gerçeklik (AG), günümüz öğrenme ortamlarına katkı sağlayacağı düşünülen yenilikçi bir teknoloji olarak karşımıza çıkmaktadır. Eğitimde AG kullanımına yönelik yapılan çalışmaların çoğunlukla fen bilimleri alanında yoğunlaştığı görülmektedir. Bu araştırmalar, fen bilimleri alanında oldukça yoğun olan ve öğrencilerin anlamakta zorluk çektiği soyut kavramlar konusunda AG’nin etkililiğini araştırmayı hedeflemişlerdir. Bu bağlamda bu çalışma ile özellikle fizik alanında soyut ve bilişsel olarak anlaşılması zor olan ‘manyetizma’ konusunun öğretiminde AG tabanlı bir uygulamanın kullanımına yönelik fen bilgisi öğretmenlerinin görüşlerine başvurmak amaçlanmıştır. Çalışmada sekiz ortaokul fen bilimleri öğretmeni ile odak grup görüşmesi yapılmıştır. Yaklaşık iki saat süren görüşme ile öğretmenlerin konu hakkındaki düşüncelerine başvurulmuş ve elde edilen cevaplar değerlendirilmiştir. Çalışmaya katılan tüm öğretmenlerin AG uygulamalarını kullanmak istedikleri ve bu tür uygulamalar ile kalıcı ve anlamlı bir öğrenme sağlanabileceği sonucuna ulaşılmıştır. Öğretimde yeni bir boyut açan ve geleneksel sınıf ortamlarında kullanıma uygun bu yenilikçi teknoloji ile öğrencilerin bilgiye keyif alarak daha kolay ulaşabilecekleri ve böylece öğrenmeye büyük katkı sağlanabileceği düşünülmektedir.

Artırılmış gerçeklik, fen öğretimi
  • Wang, H. Y., Duh, H. B. L., Li, N., Lin, T. J., & Tsai, C. C. (2014). An investigation of university students’ collaborative inquiry learning behaviors in an augmented reality simulation and a traditional simulation. Journal of Science Education and Technology, 23(5), 682-691.
  • Lin, H. C. K., Chen, M. C., & Chang, C. K. (2015). Assessing the effectiveness of learning solid geometry by using an augmented reality-assisted learning system. Interactive Learning Environments, 23(6), 799-810.
  • Dunleavy, M., Dede, C., & Mitchell, R. (2009). Affordances and limitations of immersive participatory augmented reality simulations for teaching and learning. Journal of Science Education and Technology, 18(1), 7-22.
Subjects
Journal Section Articles
Authors

Author: Betül TİMUR
Country: Turkey


Author: Muzaffer ÖZDEMİR

Bibtex @research article { goputeb354239, journal = {Uluslararası Türk Eğitim Bilimleri Dergisi}, issn = {2148-2314}, address = {Gaziosmanpasa University}, year = {2018}, volume = {2018}, pages = {62 - 75}, doi = {}, title = {FEN EĞİTİMİNDE ARTIRILMIŞ GERÇEKLİK ORTAMLARININ KULLANIMINA İLİŞKİN ÖĞRETMEN GÖRÜŞLERİ}, key = {cite}, author = {TİMUR, Betül and ÖZDEMİR, Muzaffer} }
APA TİMUR, B , ÖZDEMİR, M . (2018). FEN EĞİTİMİNDE ARTIRILMIŞ GERÇEKLİK ORTAMLARININ KULLANIMINA İLİŞKİN ÖĞRETMEN GÖRÜŞLERİ. Uluslararası Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 2018 (10), 62-75. Retrieved from http://dergipark.org.tr/goputeb/issue/36631/354239
MLA TİMUR, B , ÖZDEMİR, M . "FEN EĞİTİMİNDE ARTIRILMIŞ GERÇEKLİK ORTAMLARININ KULLANIMINA İLİŞKİN ÖĞRETMEN GÖRÜŞLERİ". Uluslararası Türk Eğitim Bilimleri Dergisi 2018 (2018): 62-75 <http://dergipark.org.tr/goputeb/issue/36631/354239>
Chicago TİMUR, B , ÖZDEMİR, M . "FEN EĞİTİMİNDE ARTIRILMIŞ GERÇEKLİK ORTAMLARININ KULLANIMINA İLİŞKİN ÖĞRETMEN GÖRÜŞLERİ". Uluslararası Türk Eğitim Bilimleri Dergisi 2018 (2018): 62-75
RIS TY - JOUR T1 - FEN EĞİTİMİNDE ARTIRILMIŞ GERÇEKLİK ORTAMLARININ KULLANIMINA İLİŞKİN ÖĞRETMEN GÖRÜŞLERİ AU - Betül TİMUR , Muzaffer ÖZDEMİR Y1 - 2018 PY - 2018 N1 - DO - T2 - Uluslararası Türk Eğitim Bilimleri Dergisi JF - Journal JO - JOR SP - 62 EP - 75 VL - 2018 IS - 10 SN - 2148-2314- M3 - UR - Y2 - 2018 ER -
EndNote %0 International Journal of Turkish Education Sciences FEN EĞİTİMİNDE ARTIRILMIŞ GERÇEKLİK ORTAMLARININ KULLANIMINA İLİŞKİN ÖĞRETMEN GÖRÜŞLERİ %A Betül TİMUR , Muzaffer ÖZDEMİR %T FEN EĞİTİMİNDE ARTIRILMIŞ GERÇEKLİK ORTAMLARININ KULLANIMINA İLİŞKİN ÖĞRETMEN GÖRÜŞLERİ %D 2018 %J Uluslararası Türk Eğitim Bilimleri Dergisi %P 2148-2314- %V 2018 %N 10 %R %U
ISNAD TİMUR, Betül , ÖZDEMİR, Muzaffer . "FEN EĞİTİMİNDE ARTIRILMIŞ GERÇEKLİK ORTAMLARININ KULLANIMINA İLİŞKİN ÖĞRETMEN GÖRÜŞLERİ". Uluslararası Türk Eğitim Bilimleri Dergisi 2018 / 10 (April 2018): 62-75.