Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Web Tabanlı Artırılmış Gerçeklik Sanal Giyinme Uygulamasının Tasarımı ve Test Edilmesi

Yıl 2019, Cilt: 7 Sayı: 2, 425 - 438, 11.06.2019
https://doi.org/10.29109/gujsc.530684

Öz

Bu çalışmada, web tabanlı artırılmış
gerçeklik teknolojisine sahip bir sanal giyinme uygulaması başarıyla
gerçekleştirilmiş ve sunulmuştur. Geliştirilen bu uygulama, bilgisayar
kamerasını hareket algılayıcı olarak kullanabilen, uzaktan el hareketleri ile
ürün seçimi yapabilen ve seçimi yapılan ürünü 2B olarak kullanıcı üzerinde
görüntüleyebilen bir yapıdadır. Günümüzde sanal giyinme uygulamalarının
genellikle e-ticaret aracılığıyla pazarlama sektöründe kullanıldığı
görülmektedir. Bu uygulamaların e-ticaret işlemlerinde kullanımı, firmaların
yeni ürünlerini müşterilerine tanıtım ve satışını daha kolay ve eğlenceli hale
getirmektedir. Genellikle firmaların çevrimiçi verdikleri bu uygulama hizmeti
bazı firmaların satış mağazalarında çevrimiçi ve çevrimdışı olarak da
sunulmaktadır. Mağazalardaki sanal giyinme uygulama deneyimi; mağazanın fiziksel
durumu, artırılmış gerçeklik ve hareket yakalama teknolojisine sahip cihazların
maliyeti, mağaza içi uygulama kullanım yoğunluğu gibi zorluklar oluşturmaktadır.
Bu zorlukların üstesinden gelmek için web tabanlı bir uygulama çalışması
geliştirilmiştir. Bu uygulama sayesinde,
el
imleci kullanıcı el hareketlerine göre ekran üzerinde konumlandırılmakta ve ürün
değiştirme aşamasında ekran üzerindeki butonların tetiklenmesini sağlamaktadır.
Çalışma, 20 kullanıcı ile web ortamında bir gün süre ile uygulanmıştır.
Uygulama hakkındaki kullanıcı görüşleri ve kullanıcıların memnuniyet düzeyleri
hazırlanan ölçek ile alınmış ve iyi pozlanmış işaretçi ile başarılı sonuçlar
elde edilmiştir.

Kaynakça

  • [1] S. Barutçu, Perakendecilik sektöründe teknolojik değişim: E-perakendecilik, e-mağaza bağlılığı ve e-mağaza bağlılığını etkileyen faktörler. Süleyman Demirel Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 2008, 13(1).
  • [2] E. Enginkaya, Elektronik perakendecilik ve elektronik alışveriş, Ege Akademik Bakış Dergisi, 6(1), 2006, 10-16.
  • [3] R. Kuttner, The net: a market too perfect for profits, BusinessWeek, 1998, (May, 11) 20
  • [4] J. F. Stumpf, Motion capture system. U.S. Patent Application No 12/802, 016, 2010.
  • [5] http://modsim.metu.edu.tr/en/system/files/node-export/seminermocap3.pdf
  • [6] A. Cappozzo, F. Catani, U. Della Croce & A. Leardini, Position and orientation in space of bones during movement: anatomical frame definition and determination. Clinical biomechanics, 10(4),1995, 171-178.
  • [7] S. Corazza, L. Muendermann,A. M. Chaudhari, T. Demattio, C. Cobelli & T.P. Andriacchi, A markerless motion capture system to study musculoskeletal biomechanics: visual hull and simulated annealing approach, Annals of biomedical engineering, 34(6), 2006, 1019-1029.
  • [8] http://www.medyaakademisi.com/sinemada-hareket-yakalama-motion-capture-teknolojisi-nasil-calisir.html
  • [9] http://ipisoft.com/2018/07/version-4-0-released/, (Erişim Tarihi: 12 Aralık 2018).
  • [10] http://thecaptury.com/, (Erişim Tarihi: 12 Aralık 2018).
  • [11] https://kinetisense.com/, (Erişim Tarihi: 13 Aralık 2018).
  • [12] http://www2.technologyreview.com/tr50/primesense/, (Erişim Tarihi: 18 Aralık 2018).
  • [13]M. Yuan, I. R. Khan, F. Farbiz, S. Yao, A. Niswar & M. H. Foo, A mixed reality virtual clothes try-on system, IEEE Transactions on Multimedia, 15(8), 2013, 1958-1968.
  • [14] S. Somyürek,”Öğrenme sürecinde z kuşağının dikkatini çekmek: artırılmış gerçeklik”, Eğitim Teknolojisi Kuram ve Uygulama, 4(1), 63- 80, 2014.[15] https://en.wikipedia.org/wiki/Virtual_dressing_room , Erişim Tarihi: 13 Haziran 2018).
  • [16] T. İçten & G. Bal, Artırılmış Gerçeklik Teknolojisi Üzerine Yapılan Akademik Çalışmaların İçerik Analizi. Bilişim Teknolojileri Dergisi, 10(4), 2017, 401-415.
  • [17] T. İçten & G. Bal, Artırılmış Gerçeklik Üzerine Son Gelişmelerin ve Uygulamaların İncelenmesi, Gazi Üniversitesi Fen Bilimleri Dergisi Part C: Tasarım ve Teknoloji, 5(2), 2017, 111-136.
  • [18] U. Erra, G. Scanniello & V. Colonnese, Exploring the effectiveness of an augmented reality dressing room, Multimedia Tools and Applications, 1-31, 2018.
  • [19] F. Isıkdogan & G. Kara, A real time virtual dressing room application using Kinect,CMPE537 Computer Vision Course Project, 2012.
  • [20] M. Yuan, I. R. Khan, F. Farbiz, S. Yao, A. Niswar & M.H. Foo, A mixed reality virtual clothes try-on system. IEEE Transactions on Multimedia, 15(8), 2013, 1958-1968.
  • [21] I. Pa choulakis & K. Kapetanakis, Augmented reality platforms for virtual fitting rooms, The International Journal of Multimedia & Its Applications, 4(4), 2012, 35.
  • [22] K. Kjærside, K. J. Kortbek, H. Hedegaard & K. Grønbæk, ARDressCode: augmented dressing room with tag-based motion tracking and real-time clothes simulation. In Proceedings of the central European multimedia and virtual reality conference, 2005.[23] C. G. Martin, E. Oruklu, Human friendly interface design for virtual fitting room applications on android based mobile devices, Journal of Signal and Information Processing, 3(04), 2012, 481.
  • [24] http://www.sensemi.com, (Erişim Tarihi: 14 Mayıs 2018).
  • [25] http://www.styku.com, (Erişim Tarihi: 16 Haziran 2018).
  • [26] http://www.zugara.com, (Erişim Tarihi: 11 Temmuz 2018
  • [27] K. R. Higgins, E. J. Farraro, J. Tapley, K. Manickavelu & S. Mukherjee, U.S. Patent No. 9,898,742. Washington, DC: U.S. Patent and Trademark Office, 2018.[28] C. A. Becerra Rodríguez, Virtual Fitting Rooms (Doctoral dissertation, ETSI_Informatica), 2016.
  • [29] S. Yükçü & G. Atağan, Etkinlik, Etkililik ve Verimlilik Kavramlarının Yarattığı Karışıklık, Atatürk Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi, 23(4), 2009.
  • [30] G. V. Paul, G. J. Beach, C. J. Cohen & C. J. Jacobus, U.S. Patent No. 7,684,592. Washington, DC: U.S. Patent and Trademark Office, 2010.
  • [31] K. Hanbay & H. Üzen, Nesne tespit ve takip metotları: Kapsamlı bir derleme, Türk Doğa ve Fen Dergisi, 6(2), 2017, 40-49.
  • [32] S. R. Balaji, S. Karthikeyan, A survey on moving object tracking using image processing, 2017 11th International Conference on Intelligent Systems and Control (ISCO), IEEE, pp. 469–474, 2017.
  • [33] W. Luo, J. Xing, A. Milan, X. Zhang, W. Liu, X. Zhao & T. K. Kim, Multiple Object Tracking: A Literature Review, arXiv Preprint. arXiv:1409.7618, 2014.[34] B. Karasulu, Videolardaki Haraketli Nesnelerin Tespit Ve Takibi İçin Uyarlanabilir Arka Plan Çıkarımı Yaklaşımı Tabanlı Bir Sistem, Uludağ University Journal of The Faculty of Engineering, 18(1), 2013, 93-110.
  • [35] A. Holtermüller, J. Plödereder, Tracking of persons with camera-fusion technology, 2012.
Toplam 31 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Mühendislik
Bölüm Tasarım ve Teknoloji
Yazarlar

Güngör Bal Bu kişi benim 0000-0002-0564-5903

Tarık İçten 0000-0003-2908-6621

Yayımlanma Tarihi 11 Haziran 2019
Gönderilme Tarihi 22 Şubat 2019
Yayımlandığı Sayı Yıl 2019 Cilt: 7 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Bal, G., & İçten, T. (2019). Web Tabanlı Artırılmış Gerçeklik Sanal Giyinme Uygulamasının Tasarımı ve Test Edilmesi. Gazi University Journal of Science Part C: Design and Technology, 7(2), 425-438. https://doi.org/10.29109/gujsc.530684

                                     16168      16167     16166     21432        logo.png


    e-ISSN:2147-9526