Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster
Yıl 2019, Cilt: 3 Sayı: 1, 82 - 100, 20.03.2019
https://doi.org/10.32572/guntad.463866

Öz

Kaynakça

  • Al-Bahrani, A. ve Patel, D. (2015). Incorporating Twitter, Instagram, and Facebook in Economics Classrooms, The Journal of Economic Education, 46(1):56-67.
  • Algür, S. (2016). Almanca Dilini Kullanan Seyahat 2.0 Kullanıcılarına Göre Otel Performans Analizi: Alanya Alan Çalışması, (Yayımlanmamış Doktora Tezi) Akdeniz Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Turizm İşletmeciliği ve Otelcilik Ana Bilim Dalı, Antalya.
  • Altan, S. (2018). Instagram Influencer Marketing 2017’de %198 Büyüdü. [URL: http://www.pazarlamasyon.com/sosyal-medya-pazarlama/ instagram-influencer-marketing-2017de-%198-buyudu/] (Erişim Tarihi: 02.03.2018).
  • Aslam, S. (2018). Instagram by the Numbers: Stats, Demographics & Fun Facts. [URL: https://www.omnicoreagency.com/instagram-stat istics/] (Erişim Tarihi: 01.03.2018).
  • Aslan, A. ve Ünlü, D.G. (2016). Instagram Fenomenleri ve Reklam İlişkisi: Instagram Fenomenlerinin Gözünden Bir Değerlendirme, Maltepe Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi, 3(2):41-65.
  • Aslan, M. ve Ağıroğlu Bakır, A. (2015). Okullarda Paylaşılan Liderlik ve Örgütsel Bağlılık Etkileşimi: Nitel Bir Çalışma, Electronic International Journal of Education, Arts and Science (EIJEAS), 1(2):1-30.
  • Avcılar, M.Y., Demirgüneş, B.K. ve Açar, M.F. (2017). Instagram Reklamlarında Ürün Destekçisi Olarak Sosyal Medya Fenomeni Kullanımının Reklama Yönelik Tutum ve E-Wom Niyetine Etkilerinin İncelenmesi, Pazarlama ve Pazarlama Araştırmaları Dergisi, 21, 1-27.
  • Ayvaz, T. (2016). Dijital Çağda Kitleleri Etkilemek: Influencer Marketing. [URL: http://www.dijitalajanslar.com/dijital-cagda-kitleleri-etkileme k-influencer-marketing/] (Erişim Tarihi: 25.02.2018).
  • Bakhshi, S., Shamma, D. A., ve Gilbert, E. (2014). Faces Engage Us: Photos with Faces Attract More Likes and Comments on Instagram, The SIGCHI Conference on Human Factors in Computing Systems, April 26th-May1st, Toronto.
  • Bayram, M., Bayram, Ü. ve Arıcı, S. (2016). Otel İşletmeleri Instagram Paylaşımlarının Sosyal Medya Pazarlaması Kapsamında İçerik Analizi Yöntemi İle Değerlendirilmesi, İşletme Araştırmaları Dergisi, 8(2):427-442.
  • Borsa Haber (2017). Influencer Marketing Pazarının Büyüklüğü 1 Milyar Dolara Yaklaştı. (URL: http://eborsahaber.com/81453/2017/ gundem/influencer-marketing-pazarinin-buyuklugu-1-milyar-dola ra-yaklasti/] (Erişim Tarihi: 25.02.2018).
  • Braatz, L.A. (2017). #Influencer Marketing on Instagram Consumer Responses Towards Promotional Posts: The Effects of Message Sidedness and Product Depiction, (Master Thesis),University of Twente, Marketing Communications, Enschede.
  • Brown, Z. ve Tiggemann, M. (2016). Attractive Celebrity and Peer Images on Instagram: Effect on Women’s Mood and Body Image, Body Image, 19, 37-43.
  • Cyrulnik, B., Digard, J., Matignon, K.L. ve Picq, P. (2012). Hayvanların En Güzel Tarihi (Çeviren: B. Onaran). İstanbul: Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları.
  • De Beer, C. (2017). ‘Follow’ My Constructed Instagram Lifestyle! The Impression Management Practices of Lifestyle Influencers on Instagram, (Master Thesis), Erasmus School of History, Culture and Communication Erasmus University Rotterdam, Media & Business, Rotterdam.
  • Devecioğlu, S. ve Polatcan, İ. (2017). Spor Sektöründe Hatırlı Pazarlama Yöntemi, 2. Uluslararası Sosyal Bilimler Sempozyumu, 18-20 Mayıs, Alanya.
  • Djafarova, E. ve Rushworth, C. (2017). Exploring the Credibility of Online Celebrities' Instagram Profiles in Influencing the Purchase Decisions of Young Female Users, Computers in Human Behavior, 68, 1-7.
  • Doğan, C.D. (2017). “Hababam Sınıfı” Filmlerinde Yer Alan Ölçme ve Değerlendirmeye İlişkin Alt Metinlerin İncelenmesi, Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 17(1):154-167.
  • Frary, M. (2017). The Rise of Influencer Marketing and Why Bloggers Need to Rebrand. [URL: https://news.wtm.com/the-rise-of-influencer-marketing-and-why-bloggers-need-to-rebrand/] (Erişim Tarihi: 08.03.2018).
  • Gibbs, M., Meese, J., Arnold, M., Nansen, B. ve Carter, M. (2015). #Funeral and Instagram: Death, Social Media, and Platform Vernacular, Information, Communication & Society, 18(3):255-268.
  • GM Dergi. (2017). Sosyal Medya Fenomenleri İstanbul’da. [URL: https://gmdergi.com/online/slide/sosyal-medya-fenomenleri-istanbulda/] (Erişim Tarihi: 09.03.2018).
  • Gretzel, U. (2018). Influencer Marketing in Travel and Tourism. In Sigala, M. & Gretzel, U. (Eds.), Advances in Social Media for Travel, Tourism and Hospitality: New Perspectives, Practice and Cases, pp. 147-156. New York: Routledge.
  • Habertürk. (2017). Ankara-Kars Arası Doğu Ekspresi Seferlerine İlgi Giderek Artıyor. [URL: http://www.haberturk.com/ankara-kars-arasi-dogu-ekspresi-seferlerine-ilgi-giderek-artiyor-1761960] (Erişim Tarihi: 18.03.2018).
  • Hu, Y., Manikonda, L. ve Kambhampati, S. (2014). What We Instagram: A First Analysis of Instagram Photo Content and User Types, Eighth International AAAI Conference on Weblogs and Social Media, June 1st-4th, Michigan, USA.
  • Jaakonmaki, R., Müller, O. ve Von Brocke, J. (2017). The Impact of Content, Context, and Creator on User Engagement in Social Media Marketing, 50th Hawaii International Conference on System Sciences, January 4th-7th, Hawaii.
  • Johansen, I.K. ve Sveberg Guldvik, C. (2017). Influencer Marketing and Purchase Intentions How does influencer marketing affect purchase intentions?, (Master Thesis), Norwegian School of Economics, Marketing and Brand Management, Bergen.
  • Karasu, E. (2017). Doğu Ekspresi Sosyal Medya Fenomeni Oldu. [URL: https://haber.com/dogu-ekspresi-sosyal-medya-fenomeni-oldu-20394/] (Erişim Tarihi: 18.03.2018).
  • Kayri, M. (2009). Araştırmalarda Gruplar Arası Farkın Belirlenmesine Yönelik Çoklu Karşılaştırma (Post-Hoc) Teknikleri, Fırat Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 19(1):51-64.
  • Kim, D.H., Seely, N.K. ve Jung, J.H. (2017). Do you prefer, Pinterest or Instagram? The Role of Image-Sharing SNSs and Self-Monitoring in Enhancing ad Effectiveness, Computers in Human Behavior, 70, 535-543.
  • Kinski, N. (2017). How Influencer Marketing Can Take Your Travel Business to New Heights [URL: https://upfluence.com/influencer-marketing/influencer-marketing-travel-business] (Erişim Tarihi: 09.03.2018).
  • Latiff, Z.A., ve Safira-Safiee, N.A. (2015). New Business Set Up for Branding Strategies on Social Media – Instagram, Procedia: Computer Science, 72, 13-23.
  • Le Meurice. (2018). Hotel Services. [URL: https://www.dorchestercollection.com/en/paris/le-meurice/hotel-services/] (Erişim Tarihi: 09.03.2018).
  • Lim, X.J., Mohd-Radzol, A.R., Cheah, J.H. ve Wong, M.W. (2017). The Impact of Social Media Influencers on Purchase Intention and the Mediation Effect of Customer Attitude, Asian Journal of Business Reseach, 7(2):19-36.
  • Lowry, B. (2013). 6 Image Qualities Which May Drive More Likes on Instagram. [URL: https://www.curalate.com/blog/6-image-qualities-that-drive-more-instagram-likes/] (Erişim Tarihi: 17.03.2018).
  • Mısır, B. (2017). Influencer Marketing Nedir? Nasıl Kurgulanır? [URL: https://socialfamo.us/influencer-marketing-nedir/] (Erişim Tarihi: 25.02.2018).
  • Moon, J.H., Lee, E., Lee, J.A., Choi, T.R. ve Sung, Y. (2016). The Role of Narcissism in Self-Promotion on Instagram, Personality and Individual Differences, 101, 22-25.
  • Oskay, Ç. (2018). Doğu Ekspresi: Doktor Jivago’yla Arzu Film arasında bir Yolculuk. [URL: http://www.hurriyet.com.tr/kelebek/keyif/dogu-ekspresi-doktor-jivagoyla-arzu-film-arasinda-bir-yolculuk-40775373] (Erişim Tarihi: 18.03.2018).
  • Petty, R.D. ve Andrews, J.C. (2008). Covert Marketing Unmasked: A Legal and Regulatory Guide for Practices that Mask Marketing Messages, Journal of Public Policy & Marketing, 27(1):7-18.
  • Pittman, M. ve Reich, B. (2016). Social Media and Loneliness: Why an Instagram Picture may be Worth more than a Thousand Twitter Words, Computers in Human Behavior, 62, 155-167.
  • Rowett, P. (2017). A Destination Marketer’s Guide to Working with Digital Influencers. [URL: https://tourismeschool.com/a-destination-marketers-guide-to-working-with-digital-influencers/] (Erişim Tarihi: 09.03.2018).
  • Sabuncuoğlu, A. ve Gülay, G. (2014). Sosyal Medyadaki Yeni Kanaat Önderlerinin Birer Reklam Aracı Olarak Kullanımı: Twitter Fenomenleri Üzerine Bir Araştırma, Gazi Üniversitesi İletişim Kuram ve Araştırma Dergisi, 38, 1-24.
  • Sheldon, P. ve Bryant, K. (2016). Instagram: Motives for Its Use and Relationship to Narcissism and Contextual Age, Computers in Human Behavior, 58, 89-97.
  • Seven, M. (2018). About. [URL: http://www.mustafaseven.com/about. php?lang=] (Erişim Tarihi: 26.02.2018).
  • Smith, K. (2017). 41 Incredible Instagram Statistics. [URL: https://www. brandwatch.com/blog/instagram-stats/] (Erişim Tarihi: 16.02.2018).
  • Splios Hotel. (2018). Otelimiz. [URL: http://www.spiloshotel.com /index/default.aspx?id=3] (Erişim Tarihi: 09.03.2018).
  • Statista. (2018). Leading countries based on number of Instagram users as of January 2018 (in millions). [URL: https://www.statista.com/ statistics/578364/countries-with-most-instagram-users/] (Erişim Tarihi: 01.03.2018).
  • Uca Özer, S., Albayrak, A. ve Güdük, T. (2016). Edirne İline Özgü Gastronomi̇ Kültürünün Pazarlanmasında Sosyal Medyanın Rolü, Uluslararası Sosyal ve Ekonomik Bilimler Dergisi, 6(2):71-80.
  • Ulaştıran, T. (2017). Fenomen Pazarlamasını (Influence Marketing) 2017’de Neler Bekliyor? [URL: http://www.pazarlamasyon.com/pazarlama/ fenomen-pazarlamasini-influence-marketing-2017de-neler bekliyor/] (Erişim Tarihi: 28.02.2018).
  • Yanar, K. ve Yılmaz, K.G. (2017). Sosyal Medyanın Satın Alma Öncesi ve Sonrası Tüketici Davranışına Etkisi Üzerine Bir Araştırma, Yönetim, Ekonomi ve Pazarlama Araştırmaları Dergisi, 1(2):24-40.
  • Yavuz, E. (2018). Fotoğrafçılıkta Siyah ve Beyaz’ın Zarif Etkisi. [URL: http://www.blog.enisyavuz.com/fotografcilikta-siyah-beyazin-zarif-etkisi/] (Erişim Tarihi: 19.04.2018).
  • Yelmen, M.F. (2017). Siyah Beyaz Fotoğrafın Şiirselliği Üzerine, Yed: Sanat, Tasarım ve Bilim Dergisi, 18, 51-60.
  • Yılmaz, S.B. (2017). Yeni Trend: Doğu Ekspresi'nde Selfie Çekmek [URL: http://www.milliyet.com.tr/Yeni-trend--Dogu-Ekspresi-nde-selfie-cekmek-molatik-49/] (Erişim Tarihi: 18.03.2018).

Turizm Pazarlaması İçin Önemli Bir Pazarlama Kanalı Olan Instagram’da Nitel Bir Araştırma

Yıl 2019, Cilt: 3 Sayı: 1, 82 - 100, 20.03.2019
https://doi.org/10.32572/guntad.463866

Öz

Bu araştırmanın amacı Instagram’da 1,5 milyon takipçisi olan ve çoğunlukla
turistik destinasyonlar ile doğal ve tarihi çekicilikleri paylaşan fotoğraf
sanatçısı Mustafa Seven’in paylaştığı fotoğrafları analiz ederek hangi
temalarda fotoğraf paylaştığını, paylaşılan fotoğrafların temalarının beğeni ve
yorum sayıları üzerinde anlamlı bir farklılık yaratıp yaratmadığını ve beğeni
sayıları ile yorum sayıları arasındaki ilişkiyi belirleyebilmek; bu sayede
Instagram pazarlama kanalı olarak kullanan turizm işletmelerine öneriler
getirebilmektir. Araştırmada Mustafa Seven’in Instagram hesabında paylaştığı
fotoğraflar içerik analizi yöntemiyle analiz edilmiştir. Oluşturulan temaların
ve belirlenen türlerin beğeni ve yorum sayıları üzerinde anlamlı farklılık
yaratıp yaratmadığını belirleyebilmek için Tek Yönlü Varyans Analizi, hangi
temaların ve türlerin anlamlı farklılık yarattığını belirleyebilmek için
Post-Hoc testlerinden Bonferroni Testi ve beğeni sayıları ile yorum sayıları
arasındaki ilişkiyi belirleyebilmek için Pearson Korelasyon Analizi
kullanılmıştır. Araştırmada elde edilen sonuçlara göre, Mustafa Seven’in
Instagram hesabında en çok “insan” temalı fotoğraflar paylaştığı
belirlenmiştir. İlaveten hayvanların olduğu fotoğrafların ve siyah-beyaz
fotoğrafların beğeni ve yorum sayıları üzerinde pozitif yönde anlamlı farklılık
yarattığı tespit edilmiştir. Ayrıca beğeni sayıları ile yorum sayıları arasında
pozitif anlamlı ilişki olduğu görülmüştür.

Kaynakça

  • Al-Bahrani, A. ve Patel, D. (2015). Incorporating Twitter, Instagram, and Facebook in Economics Classrooms, The Journal of Economic Education, 46(1):56-67.
  • Algür, S. (2016). Almanca Dilini Kullanan Seyahat 2.0 Kullanıcılarına Göre Otel Performans Analizi: Alanya Alan Çalışması, (Yayımlanmamış Doktora Tezi) Akdeniz Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Turizm İşletmeciliği ve Otelcilik Ana Bilim Dalı, Antalya.
  • Altan, S. (2018). Instagram Influencer Marketing 2017’de %198 Büyüdü. [URL: http://www.pazarlamasyon.com/sosyal-medya-pazarlama/ instagram-influencer-marketing-2017de-%198-buyudu/] (Erişim Tarihi: 02.03.2018).
  • Aslam, S. (2018). Instagram by the Numbers: Stats, Demographics & Fun Facts. [URL: https://www.omnicoreagency.com/instagram-stat istics/] (Erişim Tarihi: 01.03.2018).
  • Aslan, A. ve Ünlü, D.G. (2016). Instagram Fenomenleri ve Reklam İlişkisi: Instagram Fenomenlerinin Gözünden Bir Değerlendirme, Maltepe Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi, 3(2):41-65.
  • Aslan, M. ve Ağıroğlu Bakır, A. (2015). Okullarda Paylaşılan Liderlik ve Örgütsel Bağlılık Etkileşimi: Nitel Bir Çalışma, Electronic International Journal of Education, Arts and Science (EIJEAS), 1(2):1-30.
  • Avcılar, M.Y., Demirgüneş, B.K. ve Açar, M.F. (2017). Instagram Reklamlarında Ürün Destekçisi Olarak Sosyal Medya Fenomeni Kullanımının Reklama Yönelik Tutum ve E-Wom Niyetine Etkilerinin İncelenmesi, Pazarlama ve Pazarlama Araştırmaları Dergisi, 21, 1-27.
  • Ayvaz, T. (2016). Dijital Çağda Kitleleri Etkilemek: Influencer Marketing. [URL: http://www.dijitalajanslar.com/dijital-cagda-kitleleri-etkileme k-influencer-marketing/] (Erişim Tarihi: 25.02.2018).
  • Bakhshi, S., Shamma, D. A., ve Gilbert, E. (2014). Faces Engage Us: Photos with Faces Attract More Likes and Comments on Instagram, The SIGCHI Conference on Human Factors in Computing Systems, April 26th-May1st, Toronto.
  • Bayram, M., Bayram, Ü. ve Arıcı, S. (2016). Otel İşletmeleri Instagram Paylaşımlarının Sosyal Medya Pazarlaması Kapsamında İçerik Analizi Yöntemi İle Değerlendirilmesi, İşletme Araştırmaları Dergisi, 8(2):427-442.
  • Borsa Haber (2017). Influencer Marketing Pazarının Büyüklüğü 1 Milyar Dolara Yaklaştı. (URL: http://eborsahaber.com/81453/2017/ gundem/influencer-marketing-pazarinin-buyuklugu-1-milyar-dola ra-yaklasti/] (Erişim Tarihi: 25.02.2018).
  • Braatz, L.A. (2017). #Influencer Marketing on Instagram Consumer Responses Towards Promotional Posts: The Effects of Message Sidedness and Product Depiction, (Master Thesis),University of Twente, Marketing Communications, Enschede.
  • Brown, Z. ve Tiggemann, M. (2016). Attractive Celebrity and Peer Images on Instagram: Effect on Women’s Mood and Body Image, Body Image, 19, 37-43.
  • Cyrulnik, B., Digard, J., Matignon, K.L. ve Picq, P. (2012). Hayvanların En Güzel Tarihi (Çeviren: B. Onaran). İstanbul: Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları.
  • De Beer, C. (2017). ‘Follow’ My Constructed Instagram Lifestyle! The Impression Management Practices of Lifestyle Influencers on Instagram, (Master Thesis), Erasmus School of History, Culture and Communication Erasmus University Rotterdam, Media & Business, Rotterdam.
  • Devecioğlu, S. ve Polatcan, İ. (2017). Spor Sektöründe Hatırlı Pazarlama Yöntemi, 2. Uluslararası Sosyal Bilimler Sempozyumu, 18-20 Mayıs, Alanya.
  • Djafarova, E. ve Rushworth, C. (2017). Exploring the Credibility of Online Celebrities' Instagram Profiles in Influencing the Purchase Decisions of Young Female Users, Computers in Human Behavior, 68, 1-7.
  • Doğan, C.D. (2017). “Hababam Sınıfı” Filmlerinde Yer Alan Ölçme ve Değerlendirmeye İlişkin Alt Metinlerin İncelenmesi, Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 17(1):154-167.
  • Frary, M. (2017). The Rise of Influencer Marketing and Why Bloggers Need to Rebrand. [URL: https://news.wtm.com/the-rise-of-influencer-marketing-and-why-bloggers-need-to-rebrand/] (Erişim Tarihi: 08.03.2018).
  • Gibbs, M., Meese, J., Arnold, M., Nansen, B. ve Carter, M. (2015). #Funeral and Instagram: Death, Social Media, and Platform Vernacular, Information, Communication & Society, 18(3):255-268.
  • GM Dergi. (2017). Sosyal Medya Fenomenleri İstanbul’da. [URL: https://gmdergi.com/online/slide/sosyal-medya-fenomenleri-istanbulda/] (Erişim Tarihi: 09.03.2018).
  • Gretzel, U. (2018). Influencer Marketing in Travel and Tourism. In Sigala, M. & Gretzel, U. (Eds.), Advances in Social Media for Travel, Tourism and Hospitality: New Perspectives, Practice and Cases, pp. 147-156. New York: Routledge.
  • Habertürk. (2017). Ankara-Kars Arası Doğu Ekspresi Seferlerine İlgi Giderek Artıyor. [URL: http://www.haberturk.com/ankara-kars-arasi-dogu-ekspresi-seferlerine-ilgi-giderek-artiyor-1761960] (Erişim Tarihi: 18.03.2018).
  • Hu, Y., Manikonda, L. ve Kambhampati, S. (2014). What We Instagram: A First Analysis of Instagram Photo Content and User Types, Eighth International AAAI Conference on Weblogs and Social Media, June 1st-4th, Michigan, USA.
  • Jaakonmaki, R., Müller, O. ve Von Brocke, J. (2017). The Impact of Content, Context, and Creator on User Engagement in Social Media Marketing, 50th Hawaii International Conference on System Sciences, January 4th-7th, Hawaii.
  • Johansen, I.K. ve Sveberg Guldvik, C. (2017). Influencer Marketing and Purchase Intentions How does influencer marketing affect purchase intentions?, (Master Thesis), Norwegian School of Economics, Marketing and Brand Management, Bergen.
  • Karasu, E. (2017). Doğu Ekspresi Sosyal Medya Fenomeni Oldu. [URL: https://haber.com/dogu-ekspresi-sosyal-medya-fenomeni-oldu-20394/] (Erişim Tarihi: 18.03.2018).
  • Kayri, M. (2009). Araştırmalarda Gruplar Arası Farkın Belirlenmesine Yönelik Çoklu Karşılaştırma (Post-Hoc) Teknikleri, Fırat Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 19(1):51-64.
  • Kim, D.H., Seely, N.K. ve Jung, J.H. (2017). Do you prefer, Pinterest or Instagram? The Role of Image-Sharing SNSs and Self-Monitoring in Enhancing ad Effectiveness, Computers in Human Behavior, 70, 535-543.
  • Kinski, N. (2017). How Influencer Marketing Can Take Your Travel Business to New Heights [URL: https://upfluence.com/influencer-marketing/influencer-marketing-travel-business] (Erişim Tarihi: 09.03.2018).
  • Latiff, Z.A., ve Safira-Safiee, N.A. (2015). New Business Set Up for Branding Strategies on Social Media – Instagram, Procedia: Computer Science, 72, 13-23.
  • Le Meurice. (2018). Hotel Services. [URL: https://www.dorchestercollection.com/en/paris/le-meurice/hotel-services/] (Erişim Tarihi: 09.03.2018).
  • Lim, X.J., Mohd-Radzol, A.R., Cheah, J.H. ve Wong, M.W. (2017). The Impact of Social Media Influencers on Purchase Intention and the Mediation Effect of Customer Attitude, Asian Journal of Business Reseach, 7(2):19-36.
  • Lowry, B. (2013). 6 Image Qualities Which May Drive More Likes on Instagram. [URL: https://www.curalate.com/blog/6-image-qualities-that-drive-more-instagram-likes/] (Erişim Tarihi: 17.03.2018).
  • Mısır, B. (2017). Influencer Marketing Nedir? Nasıl Kurgulanır? [URL: https://socialfamo.us/influencer-marketing-nedir/] (Erişim Tarihi: 25.02.2018).
  • Moon, J.H., Lee, E., Lee, J.A., Choi, T.R. ve Sung, Y. (2016). The Role of Narcissism in Self-Promotion on Instagram, Personality and Individual Differences, 101, 22-25.
  • Oskay, Ç. (2018). Doğu Ekspresi: Doktor Jivago’yla Arzu Film arasında bir Yolculuk. [URL: http://www.hurriyet.com.tr/kelebek/keyif/dogu-ekspresi-doktor-jivagoyla-arzu-film-arasinda-bir-yolculuk-40775373] (Erişim Tarihi: 18.03.2018).
  • Petty, R.D. ve Andrews, J.C. (2008). Covert Marketing Unmasked: A Legal and Regulatory Guide for Practices that Mask Marketing Messages, Journal of Public Policy & Marketing, 27(1):7-18.
  • Pittman, M. ve Reich, B. (2016). Social Media and Loneliness: Why an Instagram Picture may be Worth more than a Thousand Twitter Words, Computers in Human Behavior, 62, 155-167.
  • Rowett, P. (2017). A Destination Marketer’s Guide to Working with Digital Influencers. [URL: https://tourismeschool.com/a-destination-marketers-guide-to-working-with-digital-influencers/] (Erişim Tarihi: 09.03.2018).
  • Sabuncuoğlu, A. ve Gülay, G. (2014). Sosyal Medyadaki Yeni Kanaat Önderlerinin Birer Reklam Aracı Olarak Kullanımı: Twitter Fenomenleri Üzerine Bir Araştırma, Gazi Üniversitesi İletişim Kuram ve Araştırma Dergisi, 38, 1-24.
  • Sheldon, P. ve Bryant, K. (2016). Instagram: Motives for Its Use and Relationship to Narcissism and Contextual Age, Computers in Human Behavior, 58, 89-97.
  • Seven, M. (2018). About. [URL: http://www.mustafaseven.com/about. php?lang=] (Erişim Tarihi: 26.02.2018).
  • Smith, K. (2017). 41 Incredible Instagram Statistics. [URL: https://www. brandwatch.com/blog/instagram-stats/] (Erişim Tarihi: 16.02.2018).
  • Splios Hotel. (2018). Otelimiz. [URL: http://www.spiloshotel.com /index/default.aspx?id=3] (Erişim Tarihi: 09.03.2018).
  • Statista. (2018). Leading countries based on number of Instagram users as of January 2018 (in millions). [URL: https://www.statista.com/ statistics/578364/countries-with-most-instagram-users/] (Erişim Tarihi: 01.03.2018).
  • Uca Özer, S., Albayrak, A. ve Güdük, T. (2016). Edirne İline Özgü Gastronomi̇ Kültürünün Pazarlanmasında Sosyal Medyanın Rolü, Uluslararası Sosyal ve Ekonomik Bilimler Dergisi, 6(2):71-80.
  • Ulaştıran, T. (2017). Fenomen Pazarlamasını (Influence Marketing) 2017’de Neler Bekliyor? [URL: http://www.pazarlamasyon.com/pazarlama/ fenomen-pazarlamasini-influence-marketing-2017de-neler bekliyor/] (Erişim Tarihi: 28.02.2018).
  • Yanar, K. ve Yılmaz, K.G. (2017). Sosyal Medyanın Satın Alma Öncesi ve Sonrası Tüketici Davranışına Etkisi Üzerine Bir Araştırma, Yönetim, Ekonomi ve Pazarlama Araştırmaları Dergisi, 1(2):24-40.
  • Yavuz, E. (2018). Fotoğrafçılıkta Siyah ve Beyaz’ın Zarif Etkisi. [URL: http://www.blog.enisyavuz.com/fotografcilikta-siyah-beyazin-zarif-etkisi/] (Erişim Tarihi: 19.04.2018).
  • Yelmen, M.F. (2017). Siyah Beyaz Fotoğrafın Şiirselliği Üzerine, Yed: Sanat, Tasarım ve Bilim Dergisi, 18, 51-60.
  • Yılmaz, S.B. (2017). Yeni Trend: Doğu Ekspresi'nde Selfie Çekmek [URL: http://www.milliyet.com.tr/Yeni-trend--Dogu-Ekspresi-nde-selfie-cekmek-molatik-49/] (Erişim Tarihi: 18.03.2018).
Toplam 52 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Turizm (Diğer)
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Nurşah Ergun Bu kişi benim 0000-0002-2173-6565

Ruhan Bayrak Bu kişi benim 0000-0001-8481-5036

Seden Doğan 0000-0001-8547-7702

Yayımlanma Tarihi 20 Mart 2019
Kabul Tarihi 24 Aralık 2018
Yayımlandığı Sayı Yıl 2019 Cilt: 3 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Ergun, N., Bayrak, R., & Doğan, S. (2019). Turizm Pazarlaması İçin Önemli Bir Pazarlama Kanalı Olan Instagram’da Nitel Bir Araştırma. Güncel Turizm Araştırmaları Dergisi, 3(1), 82-100. https://doi.org/10.32572/guntad.463866

Değerli Araştırmacılar,

Dergimize gönderilen çalışmalar geliş sırasına ve konusuna göre öncelikle editör değerlendirmesinden geçmekte, editör görüşü doğrultusunda hakem değerlendirmesine karar verilmektedir. Değerlendirme süreci tamamlanan çalışmalar da aynı şekilde değerlendirmenin tamamlanma tarihlerine, türlerine ve kapsamlarına göre yayıma kabul edilmektedir. Bu yüzden GTAD'a gönderilen çalışmaların herhangi bir sayıda yayıma kabul edileceğinin planlanarak önerilmemesi gerektiğini tekrar hatırlatmak isteriz. Detaylı bilgi için yayın politkası incelenebilir.