Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

TRANSMEDYA HİKAYECİLİĞİ ARACILIĞI İLE MARKA SADAKATİ İNŞASINA YÖNELİK BİR ÖRNEK ÇALIŞMA: ‘ ANGRYBİRDS’

Yıl 2019, Cilt: 2 Sayı: 1, 174 - 197, 04.04.2019

Öz

Yeni
medyanın doğuşunun ve tüketicilerin birden fazla iletişim kanalı
ile markalarla buluşmasının sonucunda transmedya doğmuştur.
Markalar, stratejik marka iletişimi olarak transmedya hikaye
anlatıcılığını kullandıklarında, markanın oluşturduğu
kurgu dünyası ile gerçek dünya birbirine yaklaştırılmakta;
hedef kitleler ise oluşturulan kurmaca dünyanın bazı parçalarıyla
gerçek dünyada deneyim kazanmaktadırlar. Transmedya içerisinde
elde edilen bu deneyim ile markalar, hedef kitlesinin sadakatini
kazanmaktadır. Bu makalenin amacı markaların iletişim
stratejileri içerisinde önemli bir yere sahip olan transmedya
hikaye anlatıcılığının marka sadakatine nasıl etki ettiğini
araştırmaktır. Araştırmada örnek olay incelemesi yapılmış
olup transmedya hikaye anlatıcılığının yarattığı dünyanın
marka sadakatine olan katkısı AngryBirds örneği üzerinden incelenmiştir. 

Kaynakça

  • Babür Tosun, N. (2014). Marka Yönetimi. 2. Baskı. İstanbul: Beta Yayınları.
  • Chiaravalle, Bill ve Schenck, Barbara Findlay (2007). Markalaşma For DummiesMeraklısına (1. Baskı). (Çeviren: Anahid Hazaryan). İstanbul: Doğan Kitap.
  • Çavuşoğlu, S. Bora (2011). Marka Yönetimi ve Pazarlama Stratejileri. Ankara:Nobel Akademik Yayıncılık
  • Davidson, Drew (2010). Cross-Media Communications: An Introduction to the Art ofCreating Integrated Media Experiences. Pittsburgh: ETC Press.
  • Floor, Ko (2006). Branding A Store: How To Build Successful Retail Brands In AChanging Marketplace. London: Kogan Page.
  • Hasanali, Farida, Leavitt, Paige, Williams, Rachele (2005). Branding: A Guide ForYour Journey To Best-Practice Processes. Texas, Hoouston: APQC Publications.
  • Jenkins, H. (2006), “Convergence Culture: Where Old and New Media Collide”.US: New York University Press.
  • Kocabaş, F. ve M. Elden. (2009). Reklamcılık. 11. Baskı. İstanbul: İletişim Yayınları
  • Kotler, Philip (2001). Marketing, Management and Millenium Edition. New Jersey:Prentice Hall.
  • Lee, Alvin, Yao, Jinchao, Mizerski, Richard and Lambert, Claire (2015). TheStrategy of Global Branding and Brand Equity. New York: Routledge.
  • Long, Geoffrey (2016). The Future of the Term Transmedia.https://www.coursera.org/learn/transmedia-storytelling/lecture/RhPCM/geoffreylong-the-future-of-the-term-transmedia , Erişim Tarihi: 10.10.2018.
  • Murphy, John M. (1992). Branding: A Key Marketing Tool (2nd Edition). London:MacMillan
  • Mucuk, İ. (2014). Pazarlama İlkeleri. 20. Baskı. İstanbul: Türkmen Kitabevi.
  • Odabaşı, Yavuz ve Oyman, Mine (2002). Pazarlama İletişimi Yönetimi (9. Baskı).İstanbul: MediaCat.
  • Okay, A. (2009). Kurumsal Reklamcılık. İstanbul: Derin Yayınları.
  • Okonkwo, Uche (2007). Luxury Fashion Branding: Trends, Tactics, Techniques.New York: Palgrave MacMillan.
  • Pratten, Robert (2011). Getting Started in Transmedia Storytelling: A PracticalGuide for Beginners. Seattle: CreateSpace.
  • Reklam Terimleri Sözlüğü. (1999). Marka Sadakati. İstanbul: Adam Yayıncılık.
  • Tek, Ömer B. ve Özgül, Engin (2010), Modern Pazarlama İlkeleri, (3. Baskı).İzmir: Birleşik Matbaacılık.
  • Zimmermann, Philip (2014), “Transmedya Hikâyeciliği” – Transmedya Hikâyeciliğiİçerisinde”, (Editör: Süleyman Karaçor, Duygu Aydın, Aşina Gülerarslan). Konya:Çizgi Kitabevi
Yıl 2019, Cilt: 2 Sayı: 1, 174 - 197, 04.04.2019

Öz

Kaynakça

  • Babür Tosun, N. (2014). Marka Yönetimi. 2. Baskı. İstanbul: Beta Yayınları.
  • Chiaravalle, Bill ve Schenck, Barbara Findlay (2007). Markalaşma For DummiesMeraklısına (1. Baskı). (Çeviren: Anahid Hazaryan). İstanbul: Doğan Kitap.
  • Çavuşoğlu, S. Bora (2011). Marka Yönetimi ve Pazarlama Stratejileri. Ankara:Nobel Akademik Yayıncılık
  • Davidson, Drew (2010). Cross-Media Communications: An Introduction to the Art ofCreating Integrated Media Experiences. Pittsburgh: ETC Press.
  • Floor, Ko (2006). Branding A Store: How To Build Successful Retail Brands In AChanging Marketplace. London: Kogan Page.
  • Hasanali, Farida, Leavitt, Paige, Williams, Rachele (2005). Branding: A Guide ForYour Journey To Best-Practice Processes. Texas, Hoouston: APQC Publications.
  • Jenkins, H. (2006), “Convergence Culture: Where Old and New Media Collide”.US: New York University Press.
  • Kocabaş, F. ve M. Elden. (2009). Reklamcılık. 11. Baskı. İstanbul: İletişim Yayınları
  • Kotler, Philip (2001). Marketing, Management and Millenium Edition. New Jersey:Prentice Hall.
  • Lee, Alvin, Yao, Jinchao, Mizerski, Richard and Lambert, Claire (2015). TheStrategy of Global Branding and Brand Equity. New York: Routledge.
  • Long, Geoffrey (2016). The Future of the Term Transmedia.https://www.coursera.org/learn/transmedia-storytelling/lecture/RhPCM/geoffreylong-the-future-of-the-term-transmedia , Erişim Tarihi: 10.10.2018.
  • Murphy, John M. (1992). Branding: A Key Marketing Tool (2nd Edition). London:MacMillan
  • Mucuk, İ. (2014). Pazarlama İlkeleri. 20. Baskı. İstanbul: Türkmen Kitabevi.
  • Odabaşı, Yavuz ve Oyman, Mine (2002). Pazarlama İletişimi Yönetimi (9. Baskı).İstanbul: MediaCat.
  • Okay, A. (2009). Kurumsal Reklamcılık. İstanbul: Derin Yayınları.
  • Okonkwo, Uche (2007). Luxury Fashion Branding: Trends, Tactics, Techniques.New York: Palgrave MacMillan.
  • Pratten, Robert (2011). Getting Started in Transmedia Storytelling: A PracticalGuide for Beginners. Seattle: CreateSpace.
  • Reklam Terimleri Sözlüğü. (1999). Marka Sadakati. İstanbul: Adam Yayıncılık.
  • Tek, Ömer B. ve Özgül, Engin (2010), Modern Pazarlama İlkeleri, (3. Baskı).İzmir: Birleşik Matbaacılık.
  • Zimmermann, Philip (2014), “Transmedya Hikâyeciliği” – Transmedya Hikâyeciliğiİçerisinde”, (Editör: Süleyman Karaçor, Duygu Aydın, Aşina Gülerarslan). Konya:Çizgi Kitabevi
Toplam 20 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

İlknur Gümüş

Yayımlanma Tarihi 4 Nisan 2019
Gönderilme Tarihi 14 Ocak 2019
Kabul Tarihi 4 Nisan 2019
Yayımlandığı Sayı Yıl 2019 Cilt: 2 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Gümüş, İ. (2019). TRANSMEDYA HİKAYECİLİĞİ ARACILIĞI İLE MARKA SADAKATİ İNŞASINA YÖNELİK BİR ÖRNEK ÇALIŞMA: ‘ ANGRYBİRDS’. Uluslararası Halkla İlişkiler Ve Reklam Çalışmaları Dergisi, 2(1), 174-197.


Creative Commons Lisansı    HALKLA İLİŞKİLER VE REKLAM ÇALIŞMALARI DERGİSİ (HİRE) 
Bu eser Creative Commons Alıntı-GayriTicari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.