Year 2017, Volume 3, Issue 1, Pages 0 - 0 2017-07-01

İlköğretim Kurumlarında Çalışan Öğretmenlerin Örgütsel Sinizm Düzeyleri: Mersin Örneği

Hüseyin ERGEN [1] , Şahin İNCE [2]

590 419

Bu çalışmanın amacı ilköğretim okulu (ilkokul, ortaokul ve imam-hatip ortaokulu) öğretmenlerinin örgütsel sinizme ilişkin görüşlerini incelemektir. Öğretmenlerin sinizme ilişkin görüşleri cinsiyet, yaş, medeni durum, branş, eğitim seviyesi, mesleki kıdem ve çalıştığı kademeler dikkate alınarak karşılaştırılmıştır. Bu çalışmanın örneklemi, Mersin Toroslar ilçesindeki kamu ilköğretim okullarında, 2015-16 öğretim yılında çalışmakta olan 209 öğretmenden oluşmuştur. Sağır ve Oğuz (2012) tarafından geliştirilen Örgütsel Sinizm Ölçeği ile örneklemden veriler toplanmış olup, veriler ANOVA ve t-testi ile analiz edilmiştir. Araştırma bulguları; ilköğretim okulu öğretmenlerinin örgütsel sinizm ölçeğinden elde ettikleri ortalama puanın “kararsızım” (2,83) düzeyinde olduğunu; cinsiyet, yaş, medeni durum, branş ve mesleki kıdeme göre örgütsel sinizm puanları arasında anlamlı bir farkın olmadığını ortaya koymuştur. Öğretmenlerin çalıştığı kademeler açısından ele alındığında ise; ortaokul öğretmenlerinin örgütsel sinizm ile ilgili görüşleri ile ilkokul ve imam hatip ortaokulu öğretmenlerinin görüşleri arasında anlamlı fark bulunmuştur. Ortaokul öğretmenlerinin örgütsel sinizm ölçeğinden elde ettiği puanlar biraz daha yüksektir. Orta düzeyde de olsa sinizmin okul çıktıları üzerinde olumsuz etkileri olabileceği sonucuna varılmış, örgütsel sinizmin yöneticilerin de dahil olduğu başka örneklemlerde, farklı örgüt boyutlarıyla ilişkilendirilerek incelenmesi önerilmiştir. 

Journal Section Makaleler
Authors

Author: Hüseyin ERGEN

Author: Şahin İNCE

Dates

Publication Date: July 1, 2017

Bibtex @ { huner411259, journal = {Hacettepe Journal of Educational Research}, issn = {2458-777X}, eissn = {2458-777X}, address = {Hacettepe University}, year = {2017}, volume = {3}, pages = {0 - 0}, doi = {}, title = {İlköğretim Kurumlarında Çalışan Öğretmenlerin Örgütsel Sinizm Düzeyleri: Mersin Örneği}, key = {cite}, author = {ERGEN, Hüseyin and İNCE, Şahin} }
APA ERGEN, H , İNCE, Ş . (2017). İlköğretim Kurumlarında Çalışan Öğretmenlerin Örgütsel Sinizm Düzeyleri: Mersin Örneği. Hacettepe Journal of Educational Research, 3 (1), 0-0. Retrieved from http://dergipark.org.tr/huner/issue/36364/411259
MLA ERGEN, H , İNCE, Ş . "İlköğretim Kurumlarında Çalışan Öğretmenlerin Örgütsel Sinizm Düzeyleri: Mersin Örneği". Hacettepe Journal of Educational Research 3 (2017): 0-0 <http://dergipark.org.tr/huner/issue/36364/411259>
Chicago ERGEN, H , İNCE, Ş . "İlköğretim Kurumlarında Çalışan Öğretmenlerin Örgütsel Sinizm Düzeyleri: Mersin Örneği". Hacettepe Journal of Educational Research 3 (2017): 0-0
RIS TY - JOUR T1 - İlköğretim Kurumlarında Çalışan Öğretmenlerin Örgütsel Sinizm Düzeyleri: Mersin Örneği AU - Hüseyin ERGEN , Şahin İNCE Y1 - 2017 PY - 2017 N1 - DO - T2 - Hacettepe Journal of Educational Research JF - Journal JO - JOR SP - 0 EP - 0 VL - 3 IS - 1 SN - 2458-777X-2458-777X M3 - UR - Y2 - 2019 ER -
EndNote %0 Hacettepe Journal of Educational Research İlköğretim Kurumlarında Çalışan Öğretmenlerin Örgütsel Sinizm Düzeyleri: Mersin Örneği %A Hüseyin ERGEN , Şahin İNCE %T İlköğretim Kurumlarında Çalışan Öğretmenlerin Örgütsel Sinizm Düzeyleri: Mersin Örneği %D 2017 %J Hacettepe Journal of Educational Research %P 2458-777X-2458-777X %V 3 %N 1 %R %U
ISNAD ERGEN, Hüseyin , İNCE, Şahin . "İlköğretim Kurumlarında Çalışan Öğretmenlerin Örgütsel Sinizm Düzeyleri: Mersin Örneği". Hacettepe Journal of Educational Research 3 / 1 (July 2017): 0-0.
AMA ERGEN H , İNCE Ş . İlköğretim Kurumlarında Çalışan Öğretmenlerin Örgütsel Sinizm Düzeyleri: Mersin Örneği. Hacettepe Journal of Educational Research. 2017; 3(1): 0-0.
Vancouver ERGEN H , İNCE Ş . İlköğretim Kurumlarında Çalışan Öğretmenlerin Örgütsel Sinizm Düzeyleri: Mersin Örneği. Hacettepe Journal of Educational Research. 2017; 3(1): 0-0.