Günümüzde markaların tüketicileri ikna edebilmeleri için birçok farklı unsuru
marka iletişim sürecine eklemesi önemlidir. Tüketici davranışına yön veren
psikolojik bir etken olan algılama, bireyin içinde yaşadığı çevrede karşılaştığı birçok
uyarıcıyı nasıl anladığı ve bunları nasıl yorumladığı konularını içermektedir. Aynı
zamanda tüketici odaklı bir unsur olması nedeniyle algılamanın reklam içeriğinin
şekillenmesinde önemli bir etkiye sahip olduğu söylenebilir. Bu açıdan tüketici
beklentilerine bağlı olarak oluşacak algının doğru bir biçimde yönlendirilmesi,
markanın başarısında belirleyici olmaktadır. Bu araştırmada, 2017 Kristal
Elma Basın Kategorisinde ödül almış olan dokuz reklam görseli algı özellikleri
bakımından incelenmektedir. Bu doğrultuda örnekleme eklenen görseller,
göstergebilimsel olarak analiz edilmiştir. Elde edilen sonuçlara bakıldığında
görsel çalışmalar ve mesaj içeriklerinin belirli bir yapısal bütünlük üzerinden
şekillendiği tespit edilmiştir. Aynı zamanda tüketicinin ilgisini uyandırmak için
korku ve mizah gibi reklam çekiciliklerinin sıklıkla tercih edildiği görülmektedir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Nisan 2019 |
Gönderilme Tarihi | 2 Ocak 2019 |
Kabul Tarihi | 15 Mart 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 11 Sayı: 2 |
All site content, except where otherwise noted, is licensed under a Creative Common Attribution Licence. (CC-BY-NC 4.0)