Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Religious Education in 4-6 Age Group Courses Related to the Presidency of Religious Affairs

Yıl 2019, Cilt: 5 Sayı: 2, 506 - 521, 24.07.2019

Öz

4 to 6 years of Quran
Courses (Religious education for preschoolers) organized by the Presidency of
Religious Affairs aims religious, moral and mental development and Qoran
education. In this study, the problems of education in pre-school religious
education are mentioned, whether the curriculum can achieve the goals, for
exampale, How religious education activities are used?-Are religious eduction
activities useful for kids?-Does religious education improve children’s
religious development? Have been answered. This study was used qualitative
research method. The study was based on voluntary participation. Twenty
teachers were interviewed. Findings were interpreted with the help of the
related literature

Kaynakça

  • Aydın, Mehmet Zeki. “Ailede Din Eğitimi”, Ed. Recai Doğan ve Remziye Ege, Din Eğitimi, Ankara: Grafiker Yayınları, 2012.Ayhan, Halis. Din Eğitimi ve Öğretimi İman-İbadet, Ankara:Diyanet İşleri Başkanlığı Yayınları, 1985.Baltacı, Ali. “Nitel Araştırmalarda Örnekleme Yöntemleri ve Örnek Hacmi Sorunsalı Üzerine Kavramsal Bir İnceleme” Bitlis Eren Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 7/1 (2018):231-274.Başkurt, İrfan. “İman, Dayandığı Temel İlkeler ve Eğitim”, Din Eğitimi Araştırmaları Dergisi, 8 (2001).Bayraktar, Faruk. İslam Eğitiminde Öğretmen Öğrenci Münasebetleri, İstanbul: İFAV Yayınları 2008.Cebeci, Suat, Din Eğitimi Bilimi ve Türkiye’de Din Eğitimi, Ankara: Akçağ Yayınları, 2005.Clark, W.H., “Birey ve Din, Din Psikolojisinde Yeni Arayışlar”, Ed. ve Çev. Ali Rıza Aydın, İman Problemi, İstanbul: İnsan Yayınları, 2004.Çamdibi, Hasan Mahmut. Din Eğitiminin Temel Meseleleri, İstanbul:Marmara Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Vakfı Yayınları, 1994.Dam, Hasan. “Çocukluk Dönemi Din Eğitimi,”, Editör. Mustafa Köylü Gelişimsel Basamaklara Göre Din Eğitimi, Ankara:Nobel Yayın Dağıtım, 2010. Diyanet İşleri Başkanlığı Eğitim Hizmetleri Genel Müdürlüğü Kuran Kursları Öğretim Programı (4-6 Yaş Grubu), Ankara: DİB Yayınları, 2018.Fersahoğlu, Yaşar. Din Eğitim ve Öğretiminde Duygu Eğitimi, İstanbul: Marifet Yayınları, 1998.Genç, M.Fatih. Yaygın Din Eğitiminde Toplam Kalite Yönetimi –Kuran Kursları Örneği-,Sivas: Cumhuriyet Üniversitesi Yayınlar 2012.Köylü, Mustafa. “Çocukluk Dönemi Dini İnanç Gelişimi ve Din Eğitimi”, Ankara Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, 55/11 (2004).Köylü, Mustafa. Çocukluk Dönemi Din Eğitimi, Ankara: Nobel Yayınevi, 2017.Onat, Hasan, “Niçin Din Eğitimi?”, Uluslararası Din Eğitimi Sempozyumu Bildirileri Ankara: Üniversitesi İlahiyat Fakültesi ve Tömer Yayınları, 1997.Oruç, Cemil. Okul Öncesi Dönemde Çocuğun Din Eğitimi, İstanbul: Ensar Neşriyat, 2011.Öcal, Mustafa. “Cumhuriyet Döneminde Türkiye’de Din Eğitimi ve Öğretimi”, Uludağ Üniversitesi İlahiyat Fakültesi 7/7 (1998): 241-268.Öneri, Zeynep Nezahat. Okul Öncesi Din ve Ahlak Eğitimi, İstanbul: Dem yayınları, 2004.Özdemir, Şuayip. “ Çocuğun Din Eğitiminde Ailenin Rolü’ ’Din Eğitimi Araştırmaları Dergisi, 9 (2002)Yıldırım, Betül. Okul Öncesi Kurumlara Devam Eden 4-6 Yaş Arası Çocuklara Din Eğitimi (Sivas Örneği), Yükseks Lisans Tezi, Cumhuriyet Üniversitesi 2016.Yılmaz, Hüseyin. Din Eğitimi ve Sosyal Barış, İstanbul:İnsan Yayınları, 2003.Yorulmaz, Bilal. , “Okul Öncesi Din Eğitimi ve Tarihsel Süreci”, Diyanet İşleri Başkanlığı Öğretici Kitabı 4- 6 Yaş Grubu Ankara: DİB Yayınları 2014.

Diyanet İşleri Başkanlığı'na Bağlı 4-6 Yaş Grubu Kuran Kurslarında Din Eğitimi

Yıl 2019, Cilt: 5 Sayı: 2, 506 - 521, 24.07.2019

Öz




Diyanet İşleri Başkanlığı’nın açmış olduğu 4-6 yaş Kuran Kursları çocuklara
din eğitimi verilmesini; çocukların dini, ahlaki gelişimlerini destekleyici ve
Kur’an-ı Kerim öğrenimi ile çocukların zihinsel gelişimine katkı sağlamayı amaç
edinmiştir. Bu çalışma; okul öncesi din eğitimi veren bu kurslarda verilen
eğitimin problemleri, müfredatın hedefleri sağlayıp sağlayamadığı,
programlarında yer alan “Din Eğitimi Etkinliklerini Nasıl Kullandıklarını”,
“Din Eğitimi Etkinliklerinden Nasıl Yararlandıklarını”, “Çocuklara Verilen Din
Eğitiminin Dini Gelişimlerine Katkı Sağlayıp Sağlamadığını” ortaya koymak
amacıyla yapılmıştır.




Bu çalışmada nitel araştırma yöntemi kullanılmıştır. Araştırmaya
katılım gönüllülük esasına dayandırılmıştır ve bu çerçevede 20 tane 4-6 Yaş Kur’an
Kursu öğretmeniyle görüşmeler yapılmıştır. Elde edilen veriler “betimsel
analiz” tekniği kullanılarak değerlendirilmiştir. Son olarak betimlenen
verilerden elde edilen bulgular, ilgili literatürden yararlanılarak
değerlendirilmiştir.




Kaynakça

  • Aydın, Mehmet Zeki. “Ailede Din Eğitimi”, Ed. Recai Doğan ve Remziye Ege, Din Eğitimi, Ankara: Grafiker Yayınları, 2012.Ayhan, Halis. Din Eğitimi ve Öğretimi İman-İbadet, Ankara:Diyanet İşleri Başkanlığı Yayınları, 1985.Baltacı, Ali. “Nitel Araştırmalarda Örnekleme Yöntemleri ve Örnek Hacmi Sorunsalı Üzerine Kavramsal Bir İnceleme” Bitlis Eren Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 7/1 (2018):231-274.Başkurt, İrfan. “İman, Dayandığı Temel İlkeler ve Eğitim”, Din Eğitimi Araştırmaları Dergisi, 8 (2001).Bayraktar, Faruk. İslam Eğitiminde Öğretmen Öğrenci Münasebetleri, İstanbul: İFAV Yayınları 2008.Cebeci, Suat, Din Eğitimi Bilimi ve Türkiye’de Din Eğitimi, Ankara: Akçağ Yayınları, 2005.Clark, W.H., “Birey ve Din, Din Psikolojisinde Yeni Arayışlar”, Ed. ve Çev. Ali Rıza Aydın, İman Problemi, İstanbul: İnsan Yayınları, 2004.Çamdibi, Hasan Mahmut. Din Eğitiminin Temel Meseleleri, İstanbul:Marmara Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Vakfı Yayınları, 1994.Dam, Hasan. “Çocukluk Dönemi Din Eğitimi,”, Editör. Mustafa Köylü Gelişimsel Basamaklara Göre Din Eğitimi, Ankara:Nobel Yayın Dağıtım, 2010. Diyanet İşleri Başkanlığı Eğitim Hizmetleri Genel Müdürlüğü Kuran Kursları Öğretim Programı (4-6 Yaş Grubu), Ankara: DİB Yayınları, 2018.Fersahoğlu, Yaşar. Din Eğitim ve Öğretiminde Duygu Eğitimi, İstanbul: Marifet Yayınları, 1998.Genç, M.Fatih. Yaygın Din Eğitiminde Toplam Kalite Yönetimi –Kuran Kursları Örneği-,Sivas: Cumhuriyet Üniversitesi Yayınlar 2012.Köylü, Mustafa. “Çocukluk Dönemi Dini İnanç Gelişimi ve Din Eğitimi”, Ankara Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, 55/11 (2004).Köylü, Mustafa. Çocukluk Dönemi Din Eğitimi, Ankara: Nobel Yayınevi, 2017.Onat, Hasan, “Niçin Din Eğitimi?”, Uluslararası Din Eğitimi Sempozyumu Bildirileri Ankara: Üniversitesi İlahiyat Fakültesi ve Tömer Yayınları, 1997.Oruç, Cemil. Okul Öncesi Dönemde Çocuğun Din Eğitimi, İstanbul: Ensar Neşriyat, 2011.Öcal, Mustafa. “Cumhuriyet Döneminde Türkiye’de Din Eğitimi ve Öğretimi”, Uludağ Üniversitesi İlahiyat Fakültesi 7/7 (1998): 241-268.Öneri, Zeynep Nezahat. Okul Öncesi Din ve Ahlak Eğitimi, İstanbul: Dem yayınları, 2004.Özdemir, Şuayip. “ Çocuğun Din Eğitiminde Ailenin Rolü’ ’Din Eğitimi Araştırmaları Dergisi, 9 (2002)Yıldırım, Betül. Okul Öncesi Kurumlara Devam Eden 4-6 Yaş Arası Çocuklara Din Eğitimi (Sivas Örneği), Yükseks Lisans Tezi, Cumhuriyet Üniversitesi 2016.Yılmaz, Hüseyin. Din Eğitimi ve Sosyal Barış, İstanbul:İnsan Yayınları, 2003.Yorulmaz, Bilal. , “Okul Öncesi Din Eğitimi ve Tarihsel Süreci”, Diyanet İşleri Başkanlığı Öğretici Kitabı 4- 6 Yaş Grubu Ankara: DİB Yayınları 2014.
Toplam 1 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm MAKALELER
Yazarlar

Muhammet Fatih Genç 0000-0001-5387-0534

Yayımlanma Tarihi 24 Temmuz 2019
Gönderilme Tarihi 16 Mayıs 2019
Yayımlandığı Sayı Yıl 2019 Cilt: 5 Sayı: 2

Kaynak Göster

ISNAD Genç, Muhammet Fatih. “Diyanet İşleri Başkanlığı’na Bağlı 4-6 Yaş Grubu Kuran Kurslarında Din Eğitimi”. İhya Uluslararası İslam Araştırmaları Dergisi 5/2 (Temmuz 2019), 506-521.

A Uluslararası İslam Araştırmaları Dergisi, 2017'den bu yana TR DİZİN ULAKBİM tarafından taranmaya başlamıştır. Ayrıca, Citefactor, Rootindex, DRJI index, ResearchBib, Sobiad İndex, Scientific Indexing Services, İdealonline ve Eurasian Scientific Journal Index  gibi ulusal ve uluslararası indexler tarafından da taranmaktadır. İsam ve Base Bielefeld Academic Search tarafından taranmaktadır.


             

1200px-Cc_by-nc_icon.svg.png