Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

The View of The Philosophers of The Contemporary Ottoman Society

Yıl 2019, Cilt: 21 Sayı: 1, 100 - 113, 29.06.2019

Öz

Kaynakça

  • Aydın, M. (2013). Namık Kemal’de Terakki ve Maarif Düşüncesi. Ankara Üniversitesi Dil ve Tarih-Coğrafya Fakültesi Dergisi, 53, 2, ss. 451-477.
  • Ayengin, T. (2003). İslam’da İktisadi Hayatın Ahlaki Boyutu. İslami Araştırmaları Dergisi, Cilt: 16, ss. 648-659.
  • Cengiz, S. A. (2012). Maliye Nazırı Mehmet Cavid Bey Dönemi (1908-1926) İktisadi- Mali Görüş ve Uygulamaları. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, İstanbul Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Coşkun, A. (1988). Gazali’nin Ahlak ve İktisat Görüşü. Ebu Hamid Muhammed El- Gazali 1058-1111. Ahmet, Hulusi, Köker, (Ed.), Erciyes Üniversitesi Matbaası, Kayseri, ss.201-217.
  • Çadırcı, M. (1991). “Namık Kemal’in Sosyal ve Ekonomik Görüşleri”. Osmanlı Araştırmaları Dergisi, Sayı: 2, Ankara, ss. 39-52.
  • Çakmak, D. (2011). Osmanlı İktisat Düşüncesinin Evrimi Societas ve Universitas Gerilimi. İstanbul: Libra Kitapçılık ve Yayıncılık.
  • Çavdar, T. (1992). Türkiye’de Liberalizm (1860-1990). Ankara: İmge Kitabevi Yayınları.
  • Falay, N. (1978). İbni Haldun’un İktisadi Görüşleri. İstanbul Üniversitesi No:2420, İktisat Fakültesi No: 409, Maliye Enstitüsü No: 58, İstanbul.
  • Güzel, A. (1988). Gazali’nin Hayatı ve Eserleri. Ebu Hamid Muhammed El- Gazali 1058-1111. Ahmet, Hulusi, Köker, (Ed.), Erciyes Üniversitesi Matbaası, Kayseri, ss. 9-19.
  • Hassan, Ü. (2011). İbn Haldun Metodu ve Siyaset Teorisi. Ankara: Doğu Batı Yayınları.
  • Kaplan, M. Y. (2011). Osmanlı’da Tanzimat Sonrasında İktisadi Düşünce ve Namık Kemal. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Kırıkkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Kırıkkale.
  • Karaman, D. (2001). Cavid Bey ve Ulum-i İktisaddiye ve İçtimaiye Mecmuası. Ankara: Liberte Yayınları.
  • Karaoğlu, Ö. (2013). İktisadi Düşünce Tarihimizde Bir Sayfa: Mecmua-i Fünun. Akademik İncelemeler Dergisi, Cilt: 8, Sayı: 1, ss. 277-304.
  • Kozak, İ. E. (1999). İnsan-Toplum-İktisat, İbn Haldun’dan Yola Çıkılarak Yönlü Bir Tahlil Denemesi. Adapazarı: Değişim Yayınları.
  • Numani, Ş. (1972). İslamın Fikir Kılıcı Gazzali’nin Bütün Cepheleri ile Hayatı ve Eserleri. Karaca, Yusuf, (Çev.), İstanbul: Baytan Kitabevi, Özdemir Basımevi.
  • Oğuz, M. (2014). Ahmet Cevdet Paşa ve Tarihçiliği. Konya: Kömen Yayınları.
  • Orman, S. (2014). Gazali’nin İktisat Felsefesi. İstanbul: İnsan Yayınları.
  • Özgüven, A. (1992). İktisadi Düşünceler-Doktrinler ve Teoriler, İstanbul: Filiz Kitabevi.
  • Özkiraz, A. (2000). Sabri F. Ülgener’de Zihniyet Analizi. Ankara: A Yayınevi: 3, Çağdaş Türk Düşüncesi.
  • Sakızlı O. (2015). Osmanlı’da Modern İktisadın İzinde: 1 Mebadi-i İlm-i Servet-i Milel. Dığıroğlu, Filiz, Genç, Hamdi, Özgür, M. Erdem, (Çev.), İstanbul: Dergâh Yayınları: 615.
  • Savaş, V. F. (2007). İktisadın Tarihi. Ankara: Siyasal Yayınevi.
  • Sayar, A. G. (2000). Osmanlı İktisat Düşüncesinin Çağdaşlaşması. Gözden Geçirilmiş 2. Baskı, İstanbul: Ötüken Neşriyat.
  • Toprak, Z. (1982). Türkiye’de “Milli İktisat” 1908-1918. Ankara: Yurt Yayınları.
  • Ülgener, S. (2016). Makaleler. İstanbul: Derin Yayınları.
  • Ülken, H. Z. (1994). Türkiye’de Çağdaş Düşünce Tarihi. İstanbul: Ülken Yayınları.
  • Yiğit, E. (2014). Modernite Eleştirisi ve Namık Kemal’in Dini ve Siyasi Görüşleri. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Hitit Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Çorum.
  • Yiğit, H. Ş. (2006). Türk Düşünce Tarihinde Ahmet Mithat Efendi. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Ankara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara.

Yakınçağ Osmanlı Toplumunda Servete Bakış

Yıl 2019, Cilt: 21 Sayı: 1, 100 - 113, 29.06.2019

Öz

Servet
kavramı insanlığın var oluşundan bu yana sürekli tartışılmaktadır. Adam
Smith’in “Ulusların Zenginliği” adlı
eserinde bahsettiği servet kavramı, hem İslam düşünürlerinden olan Gazali ve
İbn-i Haldun’u hem de Yakınçağ Osmanlı düşünürlerini etkilemiştir. Yakınçağ
Osmanlı toplumunda servet ile ilgili görüşler, İslam düşünürleri ile benzerlikler
taşımaktadır. Serveti genel olarak savurganlık olarak düşünmüşlerdir. Bu
nedenle; lüks harcamalara ve servete olumsuz yaklaşmışlardır. 

Kaynakça

  • Aydın, M. (2013). Namık Kemal’de Terakki ve Maarif Düşüncesi. Ankara Üniversitesi Dil ve Tarih-Coğrafya Fakültesi Dergisi, 53, 2, ss. 451-477.
  • Ayengin, T. (2003). İslam’da İktisadi Hayatın Ahlaki Boyutu. İslami Araştırmaları Dergisi, Cilt: 16, ss. 648-659.
  • Cengiz, S. A. (2012). Maliye Nazırı Mehmet Cavid Bey Dönemi (1908-1926) İktisadi- Mali Görüş ve Uygulamaları. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, İstanbul Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Coşkun, A. (1988). Gazali’nin Ahlak ve İktisat Görüşü. Ebu Hamid Muhammed El- Gazali 1058-1111. Ahmet, Hulusi, Köker, (Ed.), Erciyes Üniversitesi Matbaası, Kayseri, ss.201-217.
  • Çadırcı, M. (1991). “Namık Kemal’in Sosyal ve Ekonomik Görüşleri”. Osmanlı Araştırmaları Dergisi, Sayı: 2, Ankara, ss. 39-52.
  • Çakmak, D. (2011). Osmanlı İktisat Düşüncesinin Evrimi Societas ve Universitas Gerilimi. İstanbul: Libra Kitapçılık ve Yayıncılık.
  • Çavdar, T. (1992). Türkiye’de Liberalizm (1860-1990). Ankara: İmge Kitabevi Yayınları.
  • Falay, N. (1978). İbni Haldun’un İktisadi Görüşleri. İstanbul Üniversitesi No:2420, İktisat Fakültesi No: 409, Maliye Enstitüsü No: 58, İstanbul.
  • Güzel, A. (1988). Gazali’nin Hayatı ve Eserleri. Ebu Hamid Muhammed El- Gazali 1058-1111. Ahmet, Hulusi, Köker, (Ed.), Erciyes Üniversitesi Matbaası, Kayseri, ss. 9-19.
  • Hassan, Ü. (2011). İbn Haldun Metodu ve Siyaset Teorisi. Ankara: Doğu Batı Yayınları.
  • Kaplan, M. Y. (2011). Osmanlı’da Tanzimat Sonrasında İktisadi Düşünce ve Namık Kemal. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Kırıkkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Kırıkkale.
  • Karaman, D. (2001). Cavid Bey ve Ulum-i İktisaddiye ve İçtimaiye Mecmuası. Ankara: Liberte Yayınları.
  • Karaoğlu, Ö. (2013). İktisadi Düşünce Tarihimizde Bir Sayfa: Mecmua-i Fünun. Akademik İncelemeler Dergisi, Cilt: 8, Sayı: 1, ss. 277-304.
  • Kozak, İ. E. (1999). İnsan-Toplum-İktisat, İbn Haldun’dan Yola Çıkılarak Yönlü Bir Tahlil Denemesi. Adapazarı: Değişim Yayınları.
  • Numani, Ş. (1972). İslamın Fikir Kılıcı Gazzali’nin Bütün Cepheleri ile Hayatı ve Eserleri. Karaca, Yusuf, (Çev.), İstanbul: Baytan Kitabevi, Özdemir Basımevi.
  • Oğuz, M. (2014). Ahmet Cevdet Paşa ve Tarihçiliği. Konya: Kömen Yayınları.
  • Orman, S. (2014). Gazali’nin İktisat Felsefesi. İstanbul: İnsan Yayınları.
  • Özgüven, A. (1992). İktisadi Düşünceler-Doktrinler ve Teoriler, İstanbul: Filiz Kitabevi.
  • Özkiraz, A. (2000). Sabri F. Ülgener’de Zihniyet Analizi. Ankara: A Yayınevi: 3, Çağdaş Türk Düşüncesi.
  • Sakızlı O. (2015). Osmanlı’da Modern İktisadın İzinde: 1 Mebadi-i İlm-i Servet-i Milel. Dığıroğlu, Filiz, Genç, Hamdi, Özgür, M. Erdem, (Çev.), İstanbul: Dergâh Yayınları: 615.
  • Savaş, V. F. (2007). İktisadın Tarihi. Ankara: Siyasal Yayınevi.
  • Sayar, A. G. (2000). Osmanlı İktisat Düşüncesinin Çağdaşlaşması. Gözden Geçirilmiş 2. Baskı, İstanbul: Ötüken Neşriyat.
  • Toprak, Z. (1982). Türkiye’de “Milli İktisat” 1908-1918. Ankara: Yurt Yayınları.
  • Ülgener, S. (2016). Makaleler. İstanbul: Derin Yayınları.
  • Ülken, H. Z. (1994). Türkiye’de Çağdaş Düşünce Tarihi. İstanbul: Ülken Yayınları.
  • Yiğit, E. (2014). Modernite Eleştirisi ve Namık Kemal’in Dini ve Siyasi Görüşleri. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Hitit Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Çorum.
  • Yiğit, H. Ş. (2006). Türk Düşünce Tarihinde Ahmet Mithat Efendi. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Ankara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara.
Toplam 27 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Sayı
Yazarlar

Melek Yıldırım 0000-0002-5802-3171

Ramazan Kılıç 0000-0002-2484-7471

Yayımlanma Tarihi 29 Haziran 2019
Gönderilme Tarihi 4 Ekim 2018
Yayımlandığı Sayı Yıl 2019 Cilt: 21 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Yıldırım, M., & Kılıç, R. (2019). Yakınçağ Osmanlı Toplumunda Servete Bakış. Kastamonu Üniversitesi İktisadi Ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 21(1), 100-113.