Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster
Yıl 2019, Cilt: 3 Sayı: 1, 28 - 42, 27.06.2019
https://doi.org/10.30625/ijctr.545480

Öz

Kaynakça

  • Akat, Ö. (2000): Pazarlama Ağırlıklı Turizm İşletmeciliği, İstanbul: Ekin Kitabevi.
  • Angeles, R. G., & Javier, D. E. C. (2008). Religious events as special interest tourism. A Spanish experience. PASOS. Revista de Turismo y Patrimonio Cultural, 6(3), 419-433.
  • Cohen, L., Manion, L. ve Morrison, K. (2000). Action research. Research methods in education, 5, 226-244.
  • Gan, Z., Ma, Y., & Song, B. (2000). Tourism Resource of Religious Culture. Tourism Resource and Development, 157-176.
  • Erbaş,A. (2002), İslam Dışı Dinlerde Hac. Sakarya Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, 5
  • Hacıoğlu, N. (2000). Turizm Pazarlaması (4. baskı). Uludağ Üniversitesi Güçlendirme Vakfı, Press Number:160, Vipaş A.Ş, Bursa.
  • Egresi, I., Bayram, B., Kara, F., & Kesik, O. A. (2012). Unlocking the potential of religious tourism in Turkey. GeoJournal of Tourism and Geosites, 9(1), 17-23.
  • Karaman, S. ve Usta, K. (2006). İnanç Turizmi Açısından İznik ve Bir Uygulama Çalışması. III. Balıkesir Ulusal Turizm Kongresi, Balıkesir, ss:473-489.
  • Kozak, M.A.-Kozak, N.-Kozak, M. (2010). Genel Turizm: İlkeler-Kavramlar. Detay Yayınları
  • McKelvie, J. (2005). Religious tourism. Travel & Tourism Analyst, (4), 1-47.
  • Rodriques S.A.M (2012) Motivations, Experiences and Potential Impacts of Visitors to a Monastery in New Zealand: A Case Study. The University of Waikato Department of Tourism and Hospitality Management, New Zealand.
  • Rojo, D. M. (2007). Religious tourism: the way to Santiago. MA European Tourism Management, Bournemouth University.
  • Sargın, S. (2006). Yalvaç’ta İnanç Turizmi. Fırat Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi.16, 2, pp. 1-18.
  • Seçilmiş, C. (2011). Ziyaretçilerin gözüyle Eskişehir turizminin gelişmesini etkileyen sorunlar. İşletme Araştırmaları Dergisi, 3(3), 37-57.
  • Şahin, F. (2012). Eskişehir ilinin kültür turizmi potansiyeli: Mevcut durum ve öneriler. TC Kültür Ve Turizm Bakanlığı Eskişehir Kültür Varlıklarını Koruma Bölge Kurulu Müdürlüğü, Uzmanlık Tezi, Eskişehir.
  • Şahiner, T. (2012). İnanç turizmi potansiyeli ve halkın inanç turizmine bakışı açısından Karaman (Master's thesis, Karamanoğlu Mehmetbey Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü).
  • Timothy, D. J., & Olsen, D. H. (2006). Tourism and religious journeys. In tourism, religion and spiritual journeys (pp. 17-38). Routledge.
  • Tunç, A., Saç, F. (1998). Genel Turizm Gelişimi- Geleceği. Detay Yayıncılık, Ankara
  • Usta, K. M. (2005). İnanç Turizmi Potansiyeli Açısından İznik’in Değerlendirilmesi, Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Turizm İşletmeciliği ve Otelcilik Anabilim Dalı Yüksek Lisans Tezi, Balıkesir.
  • Vidic, N. (2007). Religious tourism as postmodern tourism on the territory of Fruska Gora. University of Craiova, Geography Series, 10 (new series), 187-205.Retrieved from http://analegeo.ro/wp-content/uploads/2010/07/Articolul-18-Nada-Vidic.pdf
  • Vorzsak, M., & Gut, C. M. (2009). A strategic prognosis of religious tourism in Romania: Proceedings of the 2nd International Conference on Cultural Heritage and Tourism, 29-34. Rhodos: WSEAS Press. Retrieved from http://www.wseas.us/e-library/conferences/2009/rodos/CUHT/CUHT03.pdf
  • Yandell, K. E. (2002). Philosophy of Religion: A Contemporary Introduction. Routledge Contemporary Introductions to Philosophy. London: Routledge.
  • Wright K. (2007) Religious Tourism, A New Era, A Dynamic Industry. Retrieved from http://www.tourismreview.com/fm703/religious-tourism-a-new-era-adynamic-industry.pdf/
  • World Tourism Organization. (2011). Religious Tourism in Asia and the Pacific. Madrid, Spain: World Tourism Organization.
  • Zengin, A. (2010). Eyüp Kentsel Sit Alanının İnanç Turizmi Kapsamında Değerlendirilmesi ve Yerleşim Dokusunun Korunması Üzerine Bir Araştırma. Mimar Sinan Fine Arts University, Institute of Science, Department of Architecture, Unpublished MA Thesis. İstanbul.

A Research on the Investigation of the Attitudes of the Local People in Eskişehir Towards Faith Tourism

Yıl 2019, Cilt: 3 Sayı: 1, 28 - 42, 27.06.2019
https://doi.org/10.30625/ijctr.545480

Öz

Tourism
has been gaining more share in countries’ economies. Therefore, countries are
looking for alternative ways to diversify their tourism products. Eskişehir is
a province in Turkey which has been attracting more and more visitors and increasing
it income from tourism. This study aims to find out the perceptions of the
people in Eskişehir regarding faith tourism. To base the study on a theoretical
framework, a comprehensive literature review was conducted on faith tourism.
Then the assets of Eskişehir which could have a potential for faith tourism
were listed. A questionnaire was used to gather the views of the people in
Eskişehir regarding faith tourism. It was found that the people in Eskişehir
did not perceive faith tourism as a threat in general, rather they perceived it
as an opportunity for touristic development in the city. 

Kaynakça

  • Akat, Ö. (2000): Pazarlama Ağırlıklı Turizm İşletmeciliği, İstanbul: Ekin Kitabevi.
  • Angeles, R. G., & Javier, D. E. C. (2008). Religious events as special interest tourism. A Spanish experience. PASOS. Revista de Turismo y Patrimonio Cultural, 6(3), 419-433.
  • Cohen, L., Manion, L. ve Morrison, K. (2000). Action research. Research methods in education, 5, 226-244.
  • Gan, Z., Ma, Y., & Song, B. (2000). Tourism Resource of Religious Culture. Tourism Resource and Development, 157-176.
  • Erbaş,A. (2002), İslam Dışı Dinlerde Hac. Sakarya Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, 5
  • Hacıoğlu, N. (2000). Turizm Pazarlaması (4. baskı). Uludağ Üniversitesi Güçlendirme Vakfı, Press Number:160, Vipaş A.Ş, Bursa.
  • Egresi, I., Bayram, B., Kara, F., & Kesik, O. A. (2012). Unlocking the potential of religious tourism in Turkey. GeoJournal of Tourism and Geosites, 9(1), 17-23.
  • Karaman, S. ve Usta, K. (2006). İnanç Turizmi Açısından İznik ve Bir Uygulama Çalışması. III. Balıkesir Ulusal Turizm Kongresi, Balıkesir, ss:473-489.
  • Kozak, M.A.-Kozak, N.-Kozak, M. (2010). Genel Turizm: İlkeler-Kavramlar. Detay Yayınları
  • McKelvie, J. (2005). Religious tourism. Travel & Tourism Analyst, (4), 1-47.
  • Rodriques S.A.M (2012) Motivations, Experiences and Potential Impacts of Visitors to a Monastery in New Zealand: A Case Study. The University of Waikato Department of Tourism and Hospitality Management, New Zealand.
  • Rojo, D. M. (2007). Religious tourism: the way to Santiago. MA European Tourism Management, Bournemouth University.
  • Sargın, S. (2006). Yalvaç’ta İnanç Turizmi. Fırat Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi.16, 2, pp. 1-18.
  • Seçilmiş, C. (2011). Ziyaretçilerin gözüyle Eskişehir turizminin gelişmesini etkileyen sorunlar. İşletme Araştırmaları Dergisi, 3(3), 37-57.
  • Şahin, F. (2012). Eskişehir ilinin kültür turizmi potansiyeli: Mevcut durum ve öneriler. TC Kültür Ve Turizm Bakanlığı Eskişehir Kültür Varlıklarını Koruma Bölge Kurulu Müdürlüğü, Uzmanlık Tezi, Eskişehir.
  • Şahiner, T. (2012). İnanç turizmi potansiyeli ve halkın inanç turizmine bakışı açısından Karaman (Master's thesis, Karamanoğlu Mehmetbey Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü).
  • Timothy, D. J., & Olsen, D. H. (2006). Tourism and religious journeys. In tourism, religion and spiritual journeys (pp. 17-38). Routledge.
  • Tunç, A., Saç, F. (1998). Genel Turizm Gelişimi- Geleceği. Detay Yayıncılık, Ankara
  • Usta, K. M. (2005). İnanç Turizmi Potansiyeli Açısından İznik’in Değerlendirilmesi, Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Turizm İşletmeciliği ve Otelcilik Anabilim Dalı Yüksek Lisans Tezi, Balıkesir.
  • Vidic, N. (2007). Religious tourism as postmodern tourism on the territory of Fruska Gora. University of Craiova, Geography Series, 10 (new series), 187-205.Retrieved from http://analegeo.ro/wp-content/uploads/2010/07/Articolul-18-Nada-Vidic.pdf
  • Vorzsak, M., & Gut, C. M. (2009). A strategic prognosis of religious tourism in Romania: Proceedings of the 2nd International Conference on Cultural Heritage and Tourism, 29-34. Rhodos: WSEAS Press. Retrieved from http://www.wseas.us/e-library/conferences/2009/rodos/CUHT/CUHT03.pdf
  • Yandell, K. E. (2002). Philosophy of Religion: A Contemporary Introduction. Routledge Contemporary Introductions to Philosophy. London: Routledge.
  • Wright K. (2007) Religious Tourism, A New Era, A Dynamic Industry. Retrieved from http://www.tourismreview.com/fm703/religious-tourism-a-new-era-adynamic-industry.pdf/
  • World Tourism Organization. (2011). Religious Tourism in Asia and the Pacific. Madrid, Spain: World Tourism Organization.
  • Zengin, A. (2010). Eyüp Kentsel Sit Alanının İnanç Turizmi Kapsamında Değerlendirilmesi ve Yerleşim Dokusunun Korunması Üzerine Bir Araştırma. Mimar Sinan Fine Arts University, Institute of Science, Department of Architecture, Unpublished MA Thesis. İstanbul.
Toplam 25 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil İngilizce
Konular Turizm (Diğer)
Bölüm Özgün Bilimsel Makale
Yazarlar

Davut Uysal 0000-0001-8241-4407

Yayımlanma Tarihi 27 Haziran 2019
Gönderilme Tarihi 27 Mart 2019
Yayımlandığı Sayı Yıl 2019 Cilt: 3 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Uysal, D. (2019). A Research on the Investigation of the Attitudes of the Local People in Eskişehir Towards Faith Tourism. International Journal of Contemporary Tourism Research, 3(1), 28-42. https://doi.org/10.30625/ijctr.545480