Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster
Yıl 2018, Cilt: 2 Sayı: 3, 91 - 105, 26.12.2018

Öz

Kaynakça

  • Abbas, J.A., ve Camp, R.C., (1996), Global Managers: Qualities for Effective Competition, International Journal of Manpower, 17 (6/7): 5-18. Barney, J., (1986),
  • Abel, S.B. (1994), “An Introduction To Health. Policy, Planning And Financing”, LongmanGroup Limited, New York,
  • Alan M. (1993), “Ulusal Sağlık Hizmetleri Nereye Gidiyor? Geleceği Var mı?” Hacettepe Sağlık İdaresi Dergisi, Ankara,
  • Caldwell C. (1998), “Sağlık Kuruluşlarında Stratejik Yönetim”, (Çev. Osman Akınhay),Sistem Yayıncılık No: 184, İstanbul
  • Cimen Mesut Acıbadem Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi, Sağlık Yönetimi Bölümü, İstanbul, Türkiye Acıbadem Üniversitesi Sağlık Bilimleri Dergisi Cilt: 1 • Sayı: 3 • Temmuz 2010
  • Engiz O. (1998), “Sağlık İşletmeleri İçin Yeni İnsangücü Tipi, Toplam Kalite Yöneticisi.Modern Hastane Yönetimi” Cilt: 2, Sayı: 5, Haziran-Temmuz, İstanbul,
  • Eren, N. (1984), “Sağlık Hizmetlerinde Yönetim”, Hatipoğlu Kitabevi, Ankara,
  • Farabi, Siyaset Felsefesine Dair Görüşler, Çev. H. Özcan, MÜİV Yayınları, İstanbul, 2014.
  • Hayran..Sur H. (1998), “Sağlık Hizmetlerinin Özel ve Kamusal Yönü Hastane Yöneticiliği”,Nobel Kitabevi, İstanbul,
  • Hayran O.(1997), “Stratejik Yönetim Hastane Yöneticiliği (Ed: Hayran O., Sur H.), NobelTıp Kitabevi, İstanbul,
  • Kavuncubaşı Ş. Ersoy K. (1998), “Sağlık İşletmelerinde İnsan Kaynakları Yönetimi”,
  • Lewıs G. (1976), “How to Handle Your Own Public Relations”, Nelson – Hall inc .Publıshers, Chigaco,
  • Özkul A. E. (1994), “Sağlık Sistemleri Planlama ve Kontrolü”, A.Ü. Yayın No: 819: Şahin Ü. (1999), “Hastane İşletmeciliğinde Kalite”, Eskişehir,
  • Velioğlu P. Oktay S. (1993), “Sağlık Kurumları Yönetimi”, Anadolu Üniversitesi Yayınları,No:715, Eskişehir

DEMOGRAPHİC CHARACTERİSTİCS AFFECTİNG SERVİCE DEMAND İN PRİVATE HEALTH INSTİTUTİONS; AESTHETİC MEDİCAL CENTERS EXAMPLE

Yıl 2018, Cilt: 2 Sayı: 3, 91 - 105, 26.12.2018

Öz

The rapid and
continuous developments and changes taking place in economic, technological,
social, cultural structures in the globalizing world have caused significant
structural changes in the centers serving in the Aesthetic Medicine Sector and
by realizing new applications day by day, it has become a sector in demand
which serves for happiness of people. In this study; primarily, the critical
information of individuals visiting aesthetic medical centers for receiving
service was determined. Then, according to this data, a questionnaire form was
prepared to determine the competitors and objectives of aesthetic medical
centers within the framework of specific criteria. Reliability tests of the
questionnaire was carried out, and then it was applied to 600 people who were
visiting various centers at different locations and having different customer
profiles. Attention was paid to include different age, education and income
groups to the survey conducted. The numerical values obtained were analyzed by
SPSS package program. In this study examining and analyzing the profile of
customers receiving service from aesthetic medical centers, according to the
evaluation of the analysis results, services that are affected by sex, age and
marital status among all the services provided in Aesthetic Medical Centers are
wrinkles, skin problems, anti-aging treatments and aesthetic operations. These
services are much more preferred by women in particular. In the comparison
based on the age, the service receivers are mostly single customers at 40-60
age range. Also, a substantial increase in demand for services has been
observed with the increasing income level.

Kaynakça

  • Abbas, J.A., ve Camp, R.C., (1996), Global Managers: Qualities for Effective Competition, International Journal of Manpower, 17 (6/7): 5-18. Barney, J., (1986),
  • Abel, S.B. (1994), “An Introduction To Health. Policy, Planning And Financing”, LongmanGroup Limited, New York,
  • Alan M. (1993), “Ulusal Sağlık Hizmetleri Nereye Gidiyor? Geleceği Var mı?” Hacettepe Sağlık İdaresi Dergisi, Ankara,
  • Caldwell C. (1998), “Sağlık Kuruluşlarında Stratejik Yönetim”, (Çev. Osman Akınhay),Sistem Yayıncılık No: 184, İstanbul
  • Cimen Mesut Acıbadem Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi, Sağlık Yönetimi Bölümü, İstanbul, Türkiye Acıbadem Üniversitesi Sağlık Bilimleri Dergisi Cilt: 1 • Sayı: 3 • Temmuz 2010
  • Engiz O. (1998), “Sağlık İşletmeleri İçin Yeni İnsangücü Tipi, Toplam Kalite Yöneticisi.Modern Hastane Yönetimi” Cilt: 2, Sayı: 5, Haziran-Temmuz, İstanbul,
  • Eren, N. (1984), “Sağlık Hizmetlerinde Yönetim”, Hatipoğlu Kitabevi, Ankara,
  • Farabi, Siyaset Felsefesine Dair Görüşler, Çev. H. Özcan, MÜİV Yayınları, İstanbul, 2014.
  • Hayran..Sur H. (1998), “Sağlık Hizmetlerinin Özel ve Kamusal Yönü Hastane Yöneticiliği”,Nobel Kitabevi, İstanbul,
  • Hayran O.(1997), “Stratejik Yönetim Hastane Yöneticiliği (Ed: Hayran O., Sur H.), NobelTıp Kitabevi, İstanbul,
  • Kavuncubaşı Ş. Ersoy K. (1998), “Sağlık İşletmelerinde İnsan Kaynakları Yönetimi”,
  • Lewıs G. (1976), “How to Handle Your Own Public Relations”, Nelson – Hall inc .Publıshers, Chigaco,
  • Özkul A. E. (1994), “Sağlık Sistemleri Planlama ve Kontrolü”, A.Ü. Yayın No: 819: Şahin Ü. (1999), “Hastane İşletmeciliğinde Kalite”, Eskişehir,
  • Velioğlu P. Oktay S. (1993), “Sağlık Kurumları Yönetimi”, Anadolu Üniversitesi Yayınları,No:715, Eskişehir
Toplam 14 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil İngilizce
Konular İşletme
Bölüm Articles
Yazarlar

Gülay Tamer

Yayımlanma Tarihi 26 Aralık 2018
Gönderilme Tarihi 10 Eylül 2018
Kabul Tarihi 1 Ekim 2018
Yayımlandığı Sayı Yıl 2018 Cilt: 2 Sayı: 3

Kaynak Göster

APA Tamer, G. (2018). DEMOGRAPHİC CHARACTERİSTİCS AFFECTİNG SERVİCE DEMAND İN PRİVATE HEALTH INSTİTUTİONS; AESTHETİC MEDİCAL CENTERS EXAMPLE. International Journal of Entrepreneurship and Management Inquiries, 2(3), 91-105.

images?q=tbn:ANd9GcRoj2RSgFvw8N5CG9ZqLQN5NolsDY6Sm-MbIA&usqp=CAU     road-issn.png   download  logo.png 18351   18352       18353    18354  18355     18356    18357     18358


email_ss_1920.png

Journal EMI e-mail Adresi: internationaljournalemi@gmail.com

JOURNAL EMI Creative Commons Attribution 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.