Year 2018, Volume 2, Issue 3, Pages 106 - 125 2018-12-26

ALIŞVERİŞ MERKEZLERİ VE GENÇ NÜFUSUN ALIŞVERİŞ MERKEZLERİ ALGILARI ÜZERİNE BİR ALAN ÇALIŞMASI

Suna MUĞAN ERTUĞRAL [1]

75 319

Alışveriş Merkezleri ekonomik ve sosyal yaşamın bir parçası olarak her geçen gün sayıca ve sundukları hizmet çeşitliliği bakımından gelişmişlerdir. Alışveriş merkezleri iş hacmi, ekonomik kazanım ve istihdam alanı olarak önemli ekonomik birimlerdir. Alışveriş merkezleri demografik özellikler ve sosyo-ekonomik durum itibariyle değerlendirildiğinde toplumun tüm kesimleri tarafından yoğun şekilde talep edilmektedir. Bu çalışmada, AVM’lerinin gelişimi, ekonomik ve sosyal yaşantımızdaki yeri incelenerek özellikle İstanbul’daki AVM’lerin gelişimi üzerinde durulmuştur.  Ülkemizin genç nüfusunun AVM’ lere yoğun ilgisinin sebepleri önem kazanmaktadır. Çalışmada araştırmaya, 159 Üniversite ön lisans öğrencisi katılmıştır. Yüz yüze görüşme yöntemiyle elde edilen nicel verilerin ağırlıklı ortalaması alınarak elde edilen bulgular değerlendirilerek sonuçlandırılmıştır.

Alışveriş Merkezleri, Genç Nüfus
  • AncientPages. (2016). Trajan’s Market Was The World’s First Known Shopping Mall, July 2, 2016, http://www.ancientpages.com
  • Alışveriş Merkezlerinin Tarihçesi., 19 Şubat 2014, https://tr-tr.facebook.com., Erişim 09.09.2018
  • EVA Gayrimenkul Değerleme (2017). EVA Gayrimenkul Değerleme ve Akademetre'nin Türkiye genelinde 6'ncısını gerçekleştirdiği AVM araştırması, 2016-2018 projeksiyonu, http://www.evagyd.com)
  • Ceylan R., Özbakır B., Erol I., (2017). Alışveriş Merkezlerinin Türkiye’deki Mevzuat Çerçevesinde Değerlendirilmesi (1), METU JFA, 2017/2, 34:2, DOI: 10.4305, 245-264
  • Garfield L. (2016), America's oldest shopping mall is now a bunch of gorgeous micro-apartments, 16.12.2016, https://www.businessinsider.com., Erişim 12.09.2018
  • Glaeser L.E. (2010). Agglomeration Economics, (Ed. Glaeser L.Edward), The University of Chicago Press., US
  • Kowinski W.S., (1985). The Malling of America, William Morrow and Company, Inc., New York
  • The History of Gum, 6 Nisan 2018, http://www.globalblue.com., Erişim 12.09.2018
  • Padillaa A.O., Hermosillab A., A., Ozores O.T. (2017). The impact of out-of-town shopping centres on town-centre retailers and employment: The case of the Region of Murcia, Land Use Policy, Sayı: 65, Elsevıer Ltd., 277–286, http://dx.doi.org/10.1016/j.landusepol.2017.04.014
  • Oxford City Council (2013), The Covered Market High Street, Oxford Heritage Assessment, Heritage and Specialist Services Team St Aldates Chambers Oxford, OX1 1DS, Oxford
  • Quito A. (2015), The father of the American shopping mall hated what he created, 17. 08. 2015, Outlets, https://qz.com
  • The Guardian (2015),Southdale Center: America's first shopping mall – a history of cities in 50 buildings, day 30-06.05.2015., https://www.theguardian.com., Erişim 10.09.2018
  • Tuncer E. (2009), İktidarın Mekânsal Fantazmagorisi AVM’ler, http://www.mimdap.org., Erişim 10.09.2018
  • Vural T., Yücel A. (2006), Çağımızın Yeni Kamusal Mekanları Olan Alışveriş Merkezlerine Eleştirel Bir Bakış, İTÜ Dergisi Mimarlık-Planlama-Tasarım, Cilt: 5, Sayı: 2, Kısım:1, Cenkler Matbaası, İstanbul, 97-106
  • Shi Y. S., Wu J., Wang Si-Yi,(2015). Spatio-temporal features and the dynamic mechanism of shopping center expansion in Shanghai, Applied Geography, Sayı: 65, http://dx.doi.org/10.1016/j.apgeog.2015.11.004 0143-6228/© 2015 Elsevier Ltd., 93–108.
  • http://www.answers.com., Erişim 09.09.2018,
  • http://network.aia.org/retailandentertainment/home., Erişim 10.09.2018.
  • https://www.businessht.com.tr., 07 04 2015., Erişim 10.09.2018.
  • http://www.istanbul.com., Mısır Çarşısı’nda Neler Var Neler! 7.2.2017, Erişim 10.09.2018.
  • http://www.saint-petersburg.com., Erişim 12.09.2018.6. http://www.paristopten.com., Erişim 12.09.2018
  • https://en.parisinfo.com., Erişim 12.09.2018
  • https://www.historic-uk.com., Erişim 12.09.2018
  • http://www.bestourism.com., Erişim 12.09.2018
  • https://ieltsband7.com., (2017)., Erişim 13.09.2018
  • https://istanbultourstudio.com., Erişim 13.09.2018
  • http://www.ielts-practice.org.,2017., Erişim 13.09.2018
  • https://www.grandturkishbazaar.com., Erişim 13.09.2018
  • http://www.istanbul.com., Erişim 13.09.2018.
Primary Language en
Subjects Management
Journal Section Articles
Authors

Orcid: 0000-0001-2345-6789
Author: Suna MUĞAN ERTUĞRAL (Primary Author)
Institution: İKTİSAT PR.
Country: Turkey


Dates

Publication Date: December 26, 2018

Bibtex @research article { ijemi461637, journal = {International Journal of Entrepreneurship and Management Inquiries}, issn = {}, eissn = {2602-3970}, address = {Himmet KARADAL}, year = {2018}, volume = {2}, pages = {106 - 125}, doi = {}, title = {ALIŞVERİŞ MERKEZLERİ VE GENÇ NÜFUSUN ALIŞVERİŞ MERKEZLERİ ALGILARI ÜZERİNE BİR ALAN ÇALIŞMASI}, key = {cite}, author = {MUĞAN ERTUĞRAL, Suna} }
APA MUĞAN ERTUĞRAL, S . (2018). ALIŞVERİŞ MERKEZLERİ VE GENÇ NÜFUSUN ALIŞVERİŞ MERKEZLERİ ALGILARI ÜZERİNE BİR ALAN ÇALIŞMASI. International Journal of Entrepreneurship and Management Inquiries, 2 (3), 106-125. Retrieved from http://dergipark.org.tr/ijemi/issue/39142/461637
MLA MUĞAN ERTUĞRAL, S . "ALIŞVERİŞ MERKEZLERİ VE GENÇ NÜFUSUN ALIŞVERİŞ MERKEZLERİ ALGILARI ÜZERİNE BİR ALAN ÇALIŞMASI". International Journal of Entrepreneurship and Management Inquiries 2 (2018): 106-125 <http://dergipark.org.tr/ijemi/issue/39142/461637>
Chicago MUĞAN ERTUĞRAL, S . "ALIŞVERİŞ MERKEZLERİ VE GENÇ NÜFUSUN ALIŞVERİŞ MERKEZLERİ ALGILARI ÜZERİNE BİR ALAN ÇALIŞMASI". International Journal of Entrepreneurship and Management Inquiries 2 (2018): 106-125
RIS TY - JOUR T1 - ALIŞVERİŞ MERKEZLERİ VE GENÇ NÜFUSUN ALIŞVERİŞ MERKEZLERİ ALGILARI ÜZERİNE BİR ALAN ÇALIŞMASI AU - Suna MUĞAN ERTUĞRAL Y1 - 2018 PY - 2018 N1 - DO - T2 - International Journal of Entrepreneurship and Management Inquiries JF - Journal JO - JOR SP - 106 EP - 125 VL - 2 IS - 3 SN - -2602-3970 M3 - UR - Y2 - 2018 ER -
EndNote %0 International Journal of Entrepreneurship and Management Inquiries ALIŞVERİŞ MERKEZLERİ VE GENÇ NÜFUSUN ALIŞVERİŞ MERKEZLERİ ALGILARI ÜZERİNE BİR ALAN ÇALIŞMASI %A Suna MUĞAN ERTUĞRAL %T ALIŞVERİŞ MERKEZLERİ VE GENÇ NÜFUSUN ALIŞVERİŞ MERKEZLERİ ALGILARI ÜZERİNE BİR ALAN ÇALIŞMASI %D 2018 %J International Journal of Entrepreneurship and Management Inquiries %P -2602-3970 %V 2 %N 3 %R %U
ISNAD MUĞAN ERTUĞRAL, Suna . "ALIŞVERİŞ MERKEZLERİ VE GENÇ NÜFUSUN ALIŞVERİŞ MERKEZLERİ ALGILARI ÜZERİNE BİR ALAN ÇALIŞMASI". International Journal of Entrepreneurship and Management Inquiries 2 / 3 (December 2018): 106-125.
AMA MUĞAN ERTUĞRAL S . ALIŞVERİŞ MERKEZLERİ VE GENÇ NÜFUSUN ALIŞVERİŞ MERKEZLERİ ALGILARI ÜZERİNE BİR ALAN ÇALIŞMASI. Turkish and English. 2018; 2(3): 106-125.
Vancouver MUĞAN ERTUĞRAL S . ALIŞVERİŞ MERKEZLERİ VE GENÇ NÜFUSUN ALIŞVERİŞ MERKEZLERİ ALGILARI ÜZERİNE BİR ALAN ÇALIŞMASI. International Journal of Entrepreneurship and Management Inquiries. 2018; 2(3): 125-106.