BibTex RIS Kaynak Göster

Who is Responsible for Advertising Ethics Proper Happen?

Yıl 2016, Cilt: 2 Sayı: 1, 89 - 119, 01.03.2016

Öz

This study investigates who is the responsible from the lack of ethics of advertisings’
content. 5 stakeholders (advertisers, advertising agencies, media, governmental and
non-governmental organizations and, consumers) are responsible from the ethics of
preparation and broadcasting of the advertisings. Quantitative and qualitative data
are collected to determine lack of ethics of the advertising. In this study 1103
questionnaires analyzed that collected from throughout Turkey. According to the
result of this study, advertising agencies and the media are perceived as more
responsible than the other stakeholders.

Reklamın Ahlaka Uygun Olmasından Kim Sorumludur?

Yıl 2016, Cilt: 2 Sayı: 1, 89 - 119, 01.03.2016

Öz

Bu çalışmada içeriğinin ahlaka uygun olmaması nedeniyle şikayet edilen reklamların
ahlaki bakımdan sorumlusunun kim olduğu araştırılmaktadır. Hazırlanmasında ve
sunulmasında reklamveren, reklam ajansı, medya, kamu kuruluşları ve tüketici olmak
üzere 5 paydaşı olan reklamların ahlaka uygun olmamasının sorumlusunu tespit
etmek üzere nicel ve nitel veriler toplanmıştır. Bu metin içinde sadece Türkiye
genelinden toplanan 1103 anket verisi kısaca analiz edilmektedir. Buna göre
reklamın ahlaki olarak sorumluluğu en çok reklam ajanslarına ve medyaya
yüklenmektedir.

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Diğer ID JA57RV47EH
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Şuayıp Özdemir Bu kişi benim

Fikret Yaman Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Mart 2016
Yayımlandığı Sayı Yıl 2016 Cilt: 2 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Özdemir, Ş., & Yaman, F. (2016). Who is Responsible for Advertising Ethics Proper Happen?. International Journal of Islamic Economics and Finance Studies, 2(1), 89-119.

25855

IJISEF'te yayınlanan tüm makaleler Creative Commons Alıntı 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır. Bu lisans; yayınlanan tüm makaleleri, veri setlerini, grafik ve ekleri kaynak göstermek şartıyla veri madenciliği uygulamalarında, arama motorlarında, web sitelerinde, bloglarda ve diğer tüm platformlarda çoğaltma, paylaşma ve yayma hakkı tanır. Açık erişim disiplinler arası iletişimi kolaylaştıran, farklı disiplinlerin birbirleriyle çalışabilmesini teşvik eden bir yaklaşımdır.