Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Bin Yıllık Bir Şehrin Markalaşması: Gaziantep Örneği

Yıl 2018, Cilt: 5 Sayı: 2, 121 - 140, 03.12.2018
https://doi.org/10.24955/ilef.492104

Öz

Geçtiğimiz yirmi yıl
küresel pazarda rekabet üstünlüğü kazanmak isteyen kentlerin, bölgelerin ve
ülkelerin markalama çabalarına yönelmesine tanıklık etti. Kent markalama
kaynaklar, pazarlar, fırsatlar ve kamuoyu ilgisi için birbiriyle rekabet eden
kentler arasında oldukça popüler bir pratik halini aldı. Bu makale Türkiye’nin
güneydoğusunda  yer alan Gaziantep
kentinin 2003 ve 2006 yılları arasında hayata geçirdiği ve 2016 yılında tekrar
canlandırmaya çalıştığı markalama kampanyasını tartışmayı amaçlamaktadır.
Kampanya Kotler tarafından geliştirilen ve araştırma; vizyon, amaç ve strateji
geliştirme; hedef gruplar; uygulama ve denetleme aşamalarını içeren 5 aşamalı
yaklaşımı kullanılarak analiz edilmiştir. Analiz için kampanyanın ilk aşamasına
ilişkin dokümanlar Gaziantep Ticaret Odası’ndan, ikinci aşamasına ilişkin
dokümanlar ise Gaziantep Büyükşehir Belediyesi’nden elde edilmiştir. Ayrıca
Gaziantep Büyükşehir Belediyesi’nden bir halkla ilişkiler uzmanıyla
derinlemesine görüşme yapılmıştır. 

Kaynakça

  • Graham Hankinson, “The Brand Images of Tourism Destinations: A Study of the Saliency of Organic Images”, Journal of Product & Brand Management 13(1) (2004): 6-14.
  • Johan Jansson and Dominic Power, The Image of the City: Urban Branding as Constructed Capabilities in Nordic City Regions, (Kopenhag: Nordic Council of Ministers,2006), 11.
  • Mihalis Kavaratzis, “City Marketing: The Past, the Present and Some Unresolved Issues”, Geography Compass (2007): 695-712, 706.

Branding a Millennia-old Turkish City: Case of Gaziantep

Yıl 2018, Cilt: 5 Sayı: 2, 121 - 140, 03.12.2018
https://doi.org/10.24955/ilef.492104

Öz

During the last two decades many cities, regions, and countries are investing in branding efforts to gain a competitive edge in today’s global market. City branding is a popular practice used by many different cities in the context of competition for resources, markets, opportunities and attention. This article aims at discussing the branding efforts of Gaziantep (a city in South Eastern Turkey), carried out between 2003 and 2006 and tried to revive in 2016. Campaign is analyzed considering the 5-step approach suggested by Kotler including research; vision, goals and strategy development; target groups; implementation and monitoring. For the analysis of Gaziantep branding campaign relevant legal documents retrieved from Gaziantep Chamber of Commerce for the first and from Gaziantep Municipality for the second phase of the branding campaign. In addition, an in-depth interview is conducted with an official from the Public Relations Department of Gaziantep Municipality to gain deeper insight. 

Kaynakça

  • Graham Hankinson, “The Brand Images of Tourism Destinations: A Study of the Saliency of Organic Images”, Journal of Product & Brand Management 13(1) (2004): 6-14.
  • Johan Jansson and Dominic Power, The Image of the City: Urban Branding as Constructed Capabilities in Nordic City Regions, (Kopenhag: Nordic Council of Ministers,2006), 11.
  • Mihalis Kavaratzis, “City Marketing: The Past, the Present and Some Unresolved Issues”, Geography Compass (2007): 695-712, 706.
Toplam 3 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil İngilizce
Bölüm Makaleler
Yazarlar

B. Pınar Özdemir

Yayımlanma Tarihi 3 Aralık 2018
Yayımlandığı Sayı Yıl 2018Cilt: 5 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Özdemir, B. P. (2018). Branding a Millennia-old Turkish City: Case of Gaziantep. Ankara Üniversitesi İlef Dergisi, 5(2), 121-140. https://doi.org/10.24955/ilef.492104
AMA Özdemir BP. Branding a Millennia-old Turkish City: Case of Gaziantep. Ankara Üniversitesi İlef Dergisi. Aralık 2018;5(2):121-140. doi:10.24955/ilef.492104
Chicago Özdemir, B. Pınar. “Branding a Millennia-Old Turkish City: Case of Gaziantep”. Ankara Üniversitesi İlef Dergisi 5, sy. 2 (Aralık 2018): 121-40. https://doi.org/10.24955/ilef.492104.
EndNote Özdemir BP (01 Aralık 2018) Branding a Millennia-old Turkish City: Case of Gaziantep. Ankara Üniversitesi İlef Dergisi 5 2 121–140.
IEEE B. P. Özdemir, “Branding a Millennia-old Turkish City: Case of Gaziantep”, Ankara Üniversitesi İlef Dergisi, c. 5, sy. 2, ss. 121–140, 2018, doi: 10.24955/ilef.492104.
ISNAD Özdemir, B. Pınar. “Branding a Millennia-Old Turkish City: Case of Gaziantep”. Ankara Üniversitesi İlef Dergisi 5/2 (Aralık 2018), 121-140. https://doi.org/10.24955/ilef.492104.
JAMA Özdemir BP. Branding a Millennia-old Turkish City: Case of Gaziantep. Ankara Üniversitesi İlef Dergisi. 2018;5:121–140.
MLA Özdemir, B. Pınar. “Branding a Millennia-Old Turkish City: Case of Gaziantep”. Ankara Üniversitesi İlef Dergisi, c. 5, sy. 2, 2018, ss. 121-40, doi:10.24955/ilef.492104.
Vancouver Özdemir BP. Branding a Millennia-old Turkish City: Case of Gaziantep. Ankara Üniversitesi İlef Dergisi. 2018;5(2):121-40.