Year 2018, Volume 19, Issue 3, Pages 29 - 40 2018-12-30

An analysis of the attitudes towards individual voice training and music teaching profession in terms of different variables
Bireysel Ses Eğitimi Dersi ile Müzik Öğretmenliği Mesleğine Yönelik Tutumların Farklı Değişkenler Açısından İncelenmesi

Doruk Engür [1] , Hatice Çeliktaş [2] , Mehmet Eğri [3]

88 188

The effective use of music teacher's voice with the right technique is important both for the teacher's sound health and the efficiency of the course. In this respect, it is expected that the teacher candidates will develop positive attitude towards the individual voice training (IVT) course in the music education program. In this research, it is aimed to determine the relationship between attitudes of students at Music Education Department towards IVT and their profession and to examine these attitudes in terms of different variables. The results suggest female students' attitudes towards both IVT courses and the profession are higher than males’. The attitudes of senior students towards the profession are lower than freshmen’s. It is determined that the students whose major instrument is baglama have lower attitudes towards IVT compared to others. The students' attitudes towards IVT courses are positively correlated with both their GPAs and the occupational attitude scores. 

Müzik öğretmeninin sesini doğru bir teknikle, etkili bir biçimde kullanması hem öğretmenin ses sağlığı hem de dersin verimliliği açısından önemlidir. Bu bakımdan öğretmen adaylarının müzik öğretmenliği programında yer alan “Bireysel Ses Eğitimi” dersine yönelik olumlu tutum geliştirmeleri beklenmektedir. Bu araştırmada Müzik Eğitimi Anabilim Dalı öğrencilerinin “Bireysel Ses Eğitimi” dersine yönelik tutumları ile mesleğe yönelik tutumları arasındaki ilişkinin belirlenmesi ve bu tutumların farklı değişkenler açısından incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırma sonucunda kız öğrencilerin hem bireysel ses eğitimi dersine hem de mesleğe yönelik tutumlarının erkek öğrencilerden yüksek olduğu tespit edilmiştir. Son sınıf öğrencilerinin mesleğe yönelik tutum puanları birinci sınıf öğrencilerine göre daha düşük bulunmuştur. Bireysel çalgısı bağlama olan öğrencilerin bireysel ses eğitimi dersine yönelik tutumlarının diğer öğrencilere göre daha düşük olduğu belirlenmiştir. Öğrencilerin bireysel ses eğitimi dersine yönelik tutum puanları hem genel akademik not ortalamaları ile hem de mesleğe yönelik tutum puanları ile pozitif yönde ilişkili bulunmuştur.

  • Bulut, D. (2011). Müzik öğretmeni adaylarının öğretmenlik mesleğine yönelik tutumları. GÜ, Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 31(3), 651–674.
  • Ekici, T. (2012). Bireysel ses eğitimi dersine yönelik tutum ölçeğinin geliştirilmesi. GÜ, Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 32(3), 557–569.
  • Karasar, N. (2005). Bilimsel araştırma yöntemi (14. bs.). Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • Küçük, D. P. (2013). Müzik öğretmeni adaylarının müzik öğretmenliğine yönelik tutumları ile benlik saygıları arasındaki ilişki. Kastamonu Eğitim Dergisi, 21(1), 257–270.
  • Tanrıöğen, A. (1997). Buca Eğitim Fakültesi öğrencilerinin öğretmenlik mesleğine yönelik tutumları. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, (3), 55–67.
  • Töreyin, A. M. (2008). Ses eğitimi: Temel kavramlar-ilkeler-yöntemler. Ankara: Sözkesen Matbaacılık.
  • Tufan, E. ve Güdek, B. (2008). Müzik öğretmenliği mesleğine yönelik tutum ölçeğinin geliştirilmesi. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 6(1), 25–40.
  • Yaldız, G. ve Özçimen, A. (2013). Müzik öğretmeni adaylarının bireysel ses eğitimi dersine yönelik tutumları. Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi, 2(4), 78–83.
  • Yazıcı, T. ve Kılıç, I. (2015). Güzel Sanatlar ve Tasarım Fakültesi ile Konservatuvar öğrencilerinin müzik öğretmenliği mesleğine yönelik tutumları. İnönü Üniversitesi Sanat ve Tasarım Dergisi, 5(11), 79–88.
Primary Language tr
Subjects Social
Journal Section Articles
Authors

Author: Doruk Engür
Institution: ULUDAĞ ÜNİVERSİTESİ
Country: Turkey


Author: Hatice Çeliktaş
Institution: ULUDAĞ ÜNİVERSİTESİ
Country: Turkey


Author: Mehmet Eğri
Institution: MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI
Country: Turkey


Dates

Publication Date: December 30, 2018

Bibtex @research article { inuefd319458, journal = {İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi}, issn = {1300-2899}, eissn = {2149-9683}, address = {Inonu University}, year = {2018}, volume = {19}, pages = {29 - 40}, doi = {10.17679/inuefd.319458}, title = {Bireysel Ses Eğitimi Dersi ile Müzik Öğretmenliği Mesleğine Yönelik Tutumların Farklı Değişkenler Açısından İncelenmesi}, key = {cite}, author = {Engür, Doruk and Çeliktaş, Hatice and Eğri, Mehmet} }
APA Engür, D , Çeliktaş, H , Eğri, M . (2018). Bireysel Ses Eğitimi Dersi ile Müzik Öğretmenliği Mesleğine Yönelik Tutumların Farklı Değişkenler Açısından İncelenmesi. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 19 (3), 29-40. DOI: 10.17679/inuefd.319458
MLA Engür, D , Çeliktaş, H , Eğri, M . "Bireysel Ses Eğitimi Dersi ile Müzik Öğretmenliği Mesleğine Yönelik Tutumların Farklı Değişkenler Açısından İncelenmesi". İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 19 (2018): 29-40 <http://dergipark.org.tr/inuefd/issue/39149/319458>
Chicago Engür, D , Çeliktaş, H , Eğri, M . "Bireysel Ses Eğitimi Dersi ile Müzik Öğretmenliği Mesleğine Yönelik Tutumların Farklı Değişkenler Açısından İncelenmesi". İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 19 (2018): 29-40
RIS TY - JOUR T1 - Bireysel Ses Eğitimi Dersi ile Müzik Öğretmenliği Mesleğine Yönelik Tutumların Farklı Değişkenler Açısından İncelenmesi AU - Doruk Engür , Hatice Çeliktaş , Mehmet Eğri Y1 - 2018 PY - 2018 N1 - doi: 10.17679/inuefd.319458 DO - 10.17679/inuefd.319458 T2 - İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi JF - Journal JO - JOR SP - 29 EP - 40 VL - 19 IS - 3 SN - 1300-2899-2149-9683 M3 - doi: 10.17679/inuefd.319458 UR - https://doi.org/10.17679/inuefd.319458 Y2 - 2018 ER -
EndNote %0 Inonu University Journal of the Faculty of Education Bireysel Ses Eğitimi Dersi ile Müzik Öğretmenliği Mesleğine Yönelik Tutumların Farklı Değişkenler Açısından İncelenmesi %A Doruk Engür , Hatice Çeliktaş , Mehmet Eğri %T Bireysel Ses Eğitimi Dersi ile Müzik Öğretmenliği Mesleğine Yönelik Tutumların Farklı Değişkenler Açısından İncelenmesi %D 2018 %J İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi %P 1300-2899-2149-9683 %V 19 %N 3 %R doi: 10.17679/inuefd.319458 %U 10.17679/inuefd.319458
ISNAD Engür, Doruk , Çeliktaş, Hatice , Eğri, Mehmet . "Bireysel Ses Eğitimi Dersi ile Müzik Öğretmenliği Mesleğine Yönelik Tutumların Farklı Değişkenler Açısından İncelenmesi". İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 19 / 3 (December 2019): 29-40. https://doi.org/10.17679/inuefd.319458
AMA Engür D , Çeliktaş H , Eğri M . Bireysel Ses Eğitimi Dersi ile Müzik Öğretmenliği Mesleğine Yönelik Tutumların Farklı Değişkenler Açısından İncelenmesi. INUJFE. 2018; 19(3): 29-40.
Vancouver Engür D , Çeliktaş H , Eğri M . Bireysel Ses Eğitimi Dersi ile Müzik Öğretmenliği Mesleğine Yönelik Tutumların Farklı Değişkenler Açısından İncelenmesi. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 2018; 19(3): 40-29.