Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Examining The Effect Of Advertisement On The Consumer Preferences Of Sports Sciences Students In Terms Of Different Variables

Yıl 2018, Cilt: 8 Sayı: 2, 124 - 145, 15.12.2018

Öz

The purpose of this study is examining the effect of
advertisement on the consumer preferences of sports sciences students. It was
evaluated whether there is a significant difference between the consumer
preferences of sport sciences students by discussing their demographic
variables.  An application, where the
Marmara University Sports Sciences students participated in, was made in the
study.

The screening and examination models were used in the
study by benefiting from the qualitative and quantitative research methods as
the data collection technique. The relationship between advertisement and
sports is determined by evaluating the advertisement and the factors related to
advertisement. In the data collection part; a personal information form was
created, and the demographic information of students and the effects of
advertisement on the product preferences were examined. The Post Graduate Study
of  Okumuş (2015) named “The Role of
Advertisement in the Determination of Consumers’ Attitudes With Regard to Brand
Preferences” was benefited in the application part as the data collection
scale. As it is voluntary basis, attendance of participating students to their
university education and being full age were the prerequisites to take part in
the study.





As a result of the evaluation of the criterion; the
expressions of participating students, as “I believe the products advertised in
media are better quality” and “Advertisements enable me to choose the proper
product” have revealed that advertisement is the determining factor for
preferring the proper product. It was concluded within the scope of the marital
status variable of sportsmen that advertisement creates a significant
difference in preference of the products, and the “single” sportsmen are more
likely to prefer advertisement in choosing products compared to “married” ones.
Sportsmen in the group of “18-30” years old mentioned that advertisement is more
effective in their product preferences compared to the sportsmen in the group
of “31-40” years old. It was also found out that advertisements are more
effective in the product preferences of sportsmen working as “Civil Servant”
compared to other groups. 

Kaynakça

  • Aktuğlu, I.K. ve Temel, A. (2006). Tüketiciler Markaları Nasıl Tercih Ediyor (Kamu Sektörü Çalışanlarının Giysi Markalarını Tercihini Etkileyen Faktörlere Yönelik Bir Araştırma). Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 11(15), 43 – 59Altunbaş, H. (2007). Sporun Pazarlaması Ve Pazarlama İletişiminde Spor, Selçuk İletişim, 5, 1.Atabek, Ü.(2001).İletişim ve Teknoloji. Ankara: Seçkin Yayınevi.Batı, U.(2010). Hedef Kitle Davranışını Etkileyen Bir Unsur Olarak Reklamlarda Müzik Kullanımı Konusundaki Yazının İncelenmesi. Uluslararası İnsan Bilimleri Dergisi, 7:2Bekar, A., ve Gövce, A. M. (2015). Tüketicilerin Gıda Satın Alma Davranışları İle Yaşam Tarzı İlişkisi. Journal of International SocialResearch, 8(36). Boğana, S., (2009) Termal Turizm İşletmelerinde Reklamcılık ve Halkla İlişkiler, Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yayınlanmış Yüksek Lisans Tezi, AfyonDemir, Şirvan Şen ve Kozak, Metin ve (2013), Tüketici Davranışları, Detay Yayıncılık, Ankara, 1.Basım Deniz, H. M. (2011). Markalı Ürün Tercihlerinin Satın Alma Davranışları Üzerindeki Etkisi Sosyal Siyaset Konferansları Conferences Sayı / Issue: 61 – 2011/2, 243–268Durmaz, Y. ve Bahar (Oruç), R. (2011). Tüketicilerin Satın Alma Davranışları Üzerinde Sosyolojik Faktörlerin Etkisinin İncelenmesine Yönelik Bir Çalışma, Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi Summer-2011 Volume:10 Issue: 37Durmaz, Y., Bahar Oruç, R., ve Kurtlar, M. (2011). Kişisel faktörlerin tüketici satın alma davranışlarına etkisi üzerine bir araştırma, Akademik Yaklaşımlar Dergisi, Cilt:2 Sayı:1Elden, Müge (2009). Reklam ve Reklamcılık. İstanbul: Say Yayınları, 2009.Erciş, A., Ünal, S., ve Can, P. (2007). Yaşam Tarzlarının Satın Alma Karar Süreci Üzerindeki Rolü. Atatürk Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi, 21(2). Gafuroğulları, D. (2014). Grafik Tasarımının Reklam Afişlerinde Kullanımı: Türkiye Cumhuriyeti Devlet Demiryolları Örneği, TheTurkish Online Journal Of Design, Art AndCommunication -Tojdac April 2014 Volume 4 Issue 2.Gencer, T.,Z. (2017). Reklamlarda Kullanılan İçeriklerin Tüketici Davranışları Üzerindeki Rolü: Televizyon Reklamlarının İncelenmesi, TheJournal of AcademicSocialScienceStudies, Number: 54 , p. 273-285, Spring I 2017Göksu, O. (2016). Reklamı Anlamlandırmak, Der'in Yayınları, 205-236Gültaş, P. ve Yıldırım, Y. (2016). İnternetten Alışverişte Tüketici Davranışını Etkileyen Demografik Faktörler, Dicle Üniversitesi İktisadi Ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi C:6, S:10, (32-50)Güz, H. (2000). Reklamın İki Yüzünün Psikolojik, Ekonomik Ve Toplumsal Çerçevede Değerlendirilmesi. Selçuk Üniversitesi İletişim Fakültesi Akademik Dergisi, 1(2), 135-146.Hızal, G. S. G. (2005). Reklam Endüstrisinin Topografyası: Türkiye Örneği, İletişim Araştırmaları, 3(1-2):114-115.Hisrich , R. (1993). Pazarlama ,(Çeviren:Odabaşı Yavuz) , Eskişehir: Açıköğretim Fakültesi Yayınları 1 . Fasikül , 1993 İlban, M. O., Akkılıç, M. E., ve Yılmaz, Ö. (2011). Tüketicilerin Beyaz Eşya Satın Alma Karar Sürecinde Marka Algılarına Yönelik Bir Araştırma, Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 8(15).İslamoğlu A.,H. ve Altunışık R. (2013). Tüketici Davranışları, Beta Basım Yayım Dağıtım A.Ş., İstanbul.İslamoğlu, A. H. (2003). Tüketici Davranışları, Beta: İstanbulİslamoğlu, A. H.,ve R. Altunışık, (2010). Tüketici Davranışları, Beta Yayıncılık, İstanbul, 2010Kocabaş, F. ve Elden, M. (2001). Reklamcılık Kavramlar, Kararlar, Kurumlar, İletişim Yayınları, İstanbul, , s. 23-24Koç, E. (2013), Tüketici Davranışı ve Pazarlama Stratejileri Global ve Yerel Yaklaşım, Seçkin Yayıncılık, Ankara, 5.BasımKotler, P. (2003). Pazarlama Yönetimi (Çeviren: Nejat Muallimoğlu). İstanbul: Beta Basım Yayın.Kotler, P.(2000) Pazarlama İlkeleri (Çev: N. Muallimoğlu), PrenticeHall:New JerseyKotler, P.(2000). Pazarlama Yönetimi, (Çev. N. Muallimoğlu), Beta Basım Yayım, 10. Baskı, İstanbulMegep, (2014). Aile Ve Tüketici Hizmetleri Tüketıcı Karar Sürecı, Ankara http://megep.meb.gov.tr/mte_program_modul/moduller_pdf/T%C3%BCketici%20Karar%20S%C3%BCreci.pdf Erişim tarihi: 08 Şubat 2018Megep,(2012). Halkla İlişkiler Ve Organizasyon Hizmetleri, Reklam Ortamları, Ankarahttp://megep.meb.gov.tr/mte_program_modul/moduller_pdf/Reklam%20Ortamlar%C4%B1.pdf Erişim Tarihi: 31 Ocak 2018Mil, H. İ., ve Şanlı, S. (2015). Sporda Şiddet Ve Medya Etkisi: Bir Maçın Analizi. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 14(55).Mucuk, İ. (2009), Pazarlama İlkeleri, Geliştirilmiş 17.Basım, Türkmen Kitapevi: İstanbulÖzcan, A. ve Şentürk, G. (2017). Etkili broşür tasarlama ve basımının incelenmesi, FineArts (NWSAFA), D0185, 2017; 12(1): 1-16.Özer, M. A. (2012). Bir Modern Yönetim Tekniği Olarak Algılama Yönetimi Ve İç Güvenlik Hizmetleri. Karadeniz Araştırmaları, 33(33), 147-180.Özkan, A. (2014). Reklam Yönetimi, İstanbul Ticaret Odası, İstanbulÖzkan, G.,(2007). Tüketici Davranışında Marka Algılamalarının Etkileri ve Bir Uygulama, Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, İstanbul Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.Özkundakcı, Mehmet. (2010).Üçü Bir Arada, 1.Baskı, İstanbul: Hayat Yayınları.Papatya, N. (2005). Tüketici Davranışları İle İlgili Motivasyon Modelleri: Bir Perakende İşletmesinde Temizlik Ve Kişisel Bakım Ürünlerine Bağlı Bir Araştırma. Süleyman Demirel Üniversitesi İktisadi Ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 10(1).Proctor, S., Proctor, T., Papasolomou-Dokakıs, I. (2002). A PostModernPerspective On AdvertisementsandTheir Analysis. Journal of Marketing Communications, 8, 31-44Savaş, B. ve Günay, G. (2016). Tüketici – Tüketici Etkileşiminin, Tüketicilerin Satın Alma Sonrası Memnuniyet Düzeyleri Üzerine Etkisi, Üçüncü Sektör Sosyal Ekonomi, 2016,51, (2) : 47 -78Solomon, M. R. (2003). Tüketici Krallığının Fethi, Çev: Selin Çetinkaya, Mediacat Kitapları, İstanbulSunay, H ve Balcı, V. (2003). SPORMETRE Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, 2003, I (2) 107-110Şahin, M., Şahin, G, (2017). Geleneksel Medyanın Yeni Rakibi: Yeni Medya ve Canlı Yayınlar, Hakemli, Akademik, E-Dergi Gazi Üniversitesi İletişim Fakültesi, Sayı: 1 Cilt:2016/GüzŞahin, Ş. ve Keskin, B. (2017). Bilinçaltı Reklam Uygulamalarının Ve Tüketici Davranışları Üzerindeki Etkilerinin İncelenmesi, 5. Uluslararası Matbaa Teknolojileri SempozyumuŞimşek G., (2002) “Kitle İletişim Formu Olarak Reklamcılık”, Selçuk Üniversitesi İletişim Fakültesi Akademik Dergisi, Cilt: 2, Sayı: 2, KonyaTaşkın, E. ve Şahım, T.Z., (2007). Reklamcılık, Savaş Yayınevi, AnkaraTek Ö.,B. ve Özgül E., (2005), Modern Pazarlama İlkeleri Uygulamalı Yönetimsel Yaklaşım, Birleşik Matbaacılık, İzmir.Tek, Ö.B. ve Özgül, E. (2007), Modern Pazarlama İlkeleri, Dokuz Eylül Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi, İzmir.Teker, U. (2003). Grafik Tasarım ve Reklam, Dokuz Eylül Yayınları, İzmirTolungüç, A.(2000) Pazarlama Reklam İletişim, Ankara Üniversitesi İletişim Fakültesi Yayınları, Ankara,.Tosun, N.B.(2010). İletişim Temelli Marka Yönetimi. İstanbul: Beta Yayınları.Tükel, İ. (2014). Tüketimin Yeni Aktörleri:“Y Kuşağı Erişim Tarihi 17 Mart 2018 http://www.sdergi.hacettepe.edu.tr/makaleler/TuketimYeniAktorYkusagiKASIM2014.pdfYıldız, Y., Çetinöz, F., Kaplan, Y., ve Türkmen, M. (2007). Tv Reklamlarında Spor İmajının Kullanılması Ve Tüketici Davranışları Üzerine Etkisi. Spor Yönetimi ve Bilgi Teknolojileri, 2(1).Yücel, A. ve Çubuk, F. (2013). Niğde Üniversitesi İİBF Dergisi, 2013, Cilt: 6, Sayı: 2, s.172-183 Yükselen, C., Pazarlama İlkeler (2006). Yönetim, Detay Yayıncılık, Ankara, 2006.

Reklamın Spor Bilimleri Öğrencilerinin Tüketici Tercihlerine Etkisinin Farklı Değişkenler Acısından İncelenmesi

Yıl 2018, Cilt: 8 Sayı: 2, 124 - 145, 15.12.2018

Öz

Bu çalışmanın
amacı; reklamın spor bilimleri alanındaki öğrencilerin tüketici tercihlerine  etkisinin farklı değişkenler açısından
incelemektir. Spor Bilimleri öğrencilerinin demografik değişkenleri ele
alınarak, tüketici tercihleri arasında anlamlı bir farklılığın bulunup
bulunmadığı değerlendirilmiştir. Çalışmada; Marmara Üniversitesi Spor Bilimleri
öğrencilerinin katılım sağladığı bir uygulama yapılmıştır.



Bu çalışmada
veri toplama tekniği olarak nitel ve nicel araştırma yöntemlerinden faydalanılarak,
tarama ve inceleme modeli kullanılmıştır. Reklam ve reklamla ilgili faktörler
değerlendirilerek, reklam ve spor arasındaki ilişki tespit edilmiştir. Veri
toplama kısmında; Kişisel bilgi formu oluşturularak, öğrencilerin demografik
verileri ve reklamların ürün tercihlerindeki etkileri incelenmiştir. Uygulama
kısmında veri toplam ölçeği olarak; Okumuş (2015)’in “Tüketicilerin Marka
Tercihlerine İlişkin Tutumlarının Belirlenmesinde Reklamın Rolü” Yüksek Lisans
çalışmasından faydalanılmıştır. Gönüllülük esasına dayalı olarak, ankete
katılan katılımcıların üniversite öğrenimine devam etmeleri, reşit olmaları ön
koşuldur.



Ölçütlerin
değerlendirilmesi sonucunda; “Medyada reklamı yapılan ürünlerin daha kaliteli
olduğunu düşünüyorum” ve “Reklamlar doğru ürünü tercih etmemi sağlıyor”
ifadeleriyle katılım sağlayan öğrencilerin, reklamların doğru ürün seçiminde
belirleyici etken olduğunu ortaya çıkarmıştır. Sporcular medeni hali değişkeni
kapsamında reklamların ürünlerin tercih edilmesinde anlamlı bir farklılığı
oluşturduğu, “bekâr” olanların “evli” olanlara göre; ürün tercih etmelerinde
reklamları daha çok tercih ettikleri sonucuna ulaşılmıştır. “18-30” yaş
gurubundaki sporcuların “31-40” yaş arasındaki sporculara göre; reklamların
ürün tercihinde daha çok etkili olduğunu dile getirmiştir. “Devlet Memuru”
olarak görev yapan sporcuların; diğer gruplara oranla reklamların ürün
tercihlerinde daha çok etkili olduğuna ulaşılmıştır.



.

Kaynakça

  • Aktuğlu, I.K. ve Temel, A. (2006). Tüketiciler Markaları Nasıl Tercih Ediyor (Kamu Sektörü Çalışanlarının Giysi Markalarını Tercihini Etkileyen Faktörlere Yönelik Bir Araştırma). Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 11(15), 43 – 59Altunbaş, H. (2007). Sporun Pazarlaması Ve Pazarlama İletişiminde Spor, Selçuk İletişim, 5, 1.Atabek, Ü.(2001).İletişim ve Teknoloji. Ankara: Seçkin Yayınevi.Batı, U.(2010). Hedef Kitle Davranışını Etkileyen Bir Unsur Olarak Reklamlarda Müzik Kullanımı Konusundaki Yazının İncelenmesi. Uluslararası İnsan Bilimleri Dergisi, 7:2Bekar, A., ve Gövce, A. M. (2015). Tüketicilerin Gıda Satın Alma Davranışları İle Yaşam Tarzı İlişkisi. Journal of International SocialResearch, 8(36). Boğana, S., (2009) Termal Turizm İşletmelerinde Reklamcılık ve Halkla İlişkiler, Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yayınlanmış Yüksek Lisans Tezi, AfyonDemir, Şirvan Şen ve Kozak, Metin ve (2013), Tüketici Davranışları, Detay Yayıncılık, Ankara, 1.Basım Deniz, H. M. (2011). Markalı Ürün Tercihlerinin Satın Alma Davranışları Üzerindeki Etkisi Sosyal Siyaset Konferansları Conferences Sayı / Issue: 61 – 2011/2, 243–268Durmaz, Y. ve Bahar (Oruç), R. (2011). Tüketicilerin Satın Alma Davranışları Üzerinde Sosyolojik Faktörlerin Etkisinin İncelenmesine Yönelik Bir Çalışma, Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi Summer-2011 Volume:10 Issue: 37Durmaz, Y., Bahar Oruç, R., ve Kurtlar, M. (2011). Kişisel faktörlerin tüketici satın alma davranışlarına etkisi üzerine bir araştırma, Akademik Yaklaşımlar Dergisi, Cilt:2 Sayı:1Elden, Müge (2009). Reklam ve Reklamcılık. İstanbul: Say Yayınları, 2009.Erciş, A., Ünal, S., ve Can, P. (2007). Yaşam Tarzlarının Satın Alma Karar Süreci Üzerindeki Rolü. Atatürk Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi, 21(2). Gafuroğulları, D. (2014). Grafik Tasarımının Reklam Afişlerinde Kullanımı: Türkiye Cumhuriyeti Devlet Demiryolları Örneği, TheTurkish Online Journal Of Design, Art AndCommunication -Tojdac April 2014 Volume 4 Issue 2.Gencer, T.,Z. (2017). Reklamlarda Kullanılan İçeriklerin Tüketici Davranışları Üzerindeki Rolü: Televizyon Reklamlarının İncelenmesi, TheJournal of AcademicSocialScienceStudies, Number: 54 , p. 273-285, Spring I 2017Göksu, O. (2016). Reklamı Anlamlandırmak, Der'in Yayınları, 205-236Gültaş, P. ve Yıldırım, Y. (2016). İnternetten Alışverişte Tüketici Davranışını Etkileyen Demografik Faktörler, Dicle Üniversitesi İktisadi Ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi C:6, S:10, (32-50)Güz, H. (2000). Reklamın İki Yüzünün Psikolojik, Ekonomik Ve Toplumsal Çerçevede Değerlendirilmesi. Selçuk Üniversitesi İletişim Fakültesi Akademik Dergisi, 1(2), 135-146.Hızal, G. S. G. (2005). Reklam Endüstrisinin Topografyası: Türkiye Örneği, İletişim Araştırmaları, 3(1-2):114-115.Hisrich , R. (1993). Pazarlama ,(Çeviren:Odabaşı Yavuz) , Eskişehir: Açıköğretim Fakültesi Yayınları 1 . Fasikül , 1993 İlban, M. O., Akkılıç, M. E., ve Yılmaz, Ö. (2011). Tüketicilerin Beyaz Eşya Satın Alma Karar Sürecinde Marka Algılarına Yönelik Bir Araştırma, Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 8(15).İslamoğlu A.,H. ve Altunışık R. (2013). Tüketici Davranışları, Beta Basım Yayım Dağıtım A.Ş., İstanbul.İslamoğlu, A. H. (2003). Tüketici Davranışları, Beta: İstanbulİslamoğlu, A. H.,ve R. Altunışık, (2010). Tüketici Davranışları, Beta Yayıncılık, İstanbul, 2010Kocabaş, F. ve Elden, M. (2001). Reklamcılık Kavramlar, Kararlar, Kurumlar, İletişim Yayınları, İstanbul, , s. 23-24Koç, E. (2013), Tüketici Davranışı ve Pazarlama Stratejileri Global ve Yerel Yaklaşım, Seçkin Yayıncılık, Ankara, 5.BasımKotler, P. (2003). Pazarlama Yönetimi (Çeviren: Nejat Muallimoğlu). İstanbul: Beta Basım Yayın.Kotler, P.(2000) Pazarlama İlkeleri (Çev: N. Muallimoğlu), PrenticeHall:New JerseyKotler, P.(2000). Pazarlama Yönetimi, (Çev. N. Muallimoğlu), Beta Basım Yayım, 10. Baskı, İstanbulMegep, (2014). Aile Ve Tüketici Hizmetleri Tüketıcı Karar Sürecı, Ankara http://megep.meb.gov.tr/mte_program_modul/moduller_pdf/T%C3%BCketici%20Karar%20S%C3%BCreci.pdf Erişim tarihi: 08 Şubat 2018Megep,(2012). Halkla İlişkiler Ve Organizasyon Hizmetleri, Reklam Ortamları, Ankarahttp://megep.meb.gov.tr/mte_program_modul/moduller_pdf/Reklam%20Ortamlar%C4%B1.pdf Erişim Tarihi: 31 Ocak 2018Mil, H. İ., ve Şanlı, S. (2015). Sporda Şiddet Ve Medya Etkisi: Bir Maçın Analizi. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 14(55).Mucuk, İ. (2009), Pazarlama İlkeleri, Geliştirilmiş 17.Basım, Türkmen Kitapevi: İstanbulÖzcan, A. ve Şentürk, G. (2017). Etkili broşür tasarlama ve basımının incelenmesi, FineArts (NWSAFA), D0185, 2017; 12(1): 1-16.Özer, M. A. (2012). Bir Modern Yönetim Tekniği Olarak Algılama Yönetimi Ve İç Güvenlik Hizmetleri. Karadeniz Araştırmaları, 33(33), 147-180.Özkan, A. (2014). Reklam Yönetimi, İstanbul Ticaret Odası, İstanbulÖzkan, G.,(2007). Tüketici Davranışında Marka Algılamalarının Etkileri ve Bir Uygulama, Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, İstanbul Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.Özkundakcı, Mehmet. (2010).Üçü Bir Arada, 1.Baskı, İstanbul: Hayat Yayınları.Papatya, N. (2005). Tüketici Davranışları İle İlgili Motivasyon Modelleri: Bir Perakende İşletmesinde Temizlik Ve Kişisel Bakım Ürünlerine Bağlı Bir Araştırma. Süleyman Demirel Üniversitesi İktisadi Ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 10(1).Proctor, S., Proctor, T., Papasolomou-Dokakıs, I. (2002). A PostModernPerspective On AdvertisementsandTheir Analysis. Journal of Marketing Communications, 8, 31-44Savaş, B. ve Günay, G. (2016). Tüketici – Tüketici Etkileşiminin, Tüketicilerin Satın Alma Sonrası Memnuniyet Düzeyleri Üzerine Etkisi, Üçüncü Sektör Sosyal Ekonomi, 2016,51, (2) : 47 -78Solomon, M. R. (2003). Tüketici Krallığının Fethi, Çev: Selin Çetinkaya, Mediacat Kitapları, İstanbulSunay, H ve Balcı, V. (2003). SPORMETRE Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, 2003, I (2) 107-110Şahin, M., Şahin, G, (2017). Geleneksel Medyanın Yeni Rakibi: Yeni Medya ve Canlı Yayınlar, Hakemli, Akademik, E-Dergi Gazi Üniversitesi İletişim Fakültesi, Sayı: 1 Cilt:2016/GüzŞahin, Ş. ve Keskin, B. (2017). Bilinçaltı Reklam Uygulamalarının Ve Tüketici Davranışları Üzerindeki Etkilerinin İncelenmesi, 5. Uluslararası Matbaa Teknolojileri SempozyumuŞimşek G., (2002) “Kitle İletişim Formu Olarak Reklamcılık”, Selçuk Üniversitesi İletişim Fakültesi Akademik Dergisi, Cilt: 2, Sayı: 2, KonyaTaşkın, E. ve Şahım, T.Z., (2007). Reklamcılık, Savaş Yayınevi, AnkaraTek Ö.,B. ve Özgül E., (2005), Modern Pazarlama İlkeleri Uygulamalı Yönetimsel Yaklaşım, Birleşik Matbaacılık, İzmir.Tek, Ö.B. ve Özgül, E. (2007), Modern Pazarlama İlkeleri, Dokuz Eylül Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi, İzmir.Teker, U. (2003). Grafik Tasarım ve Reklam, Dokuz Eylül Yayınları, İzmirTolungüç, A.(2000) Pazarlama Reklam İletişim, Ankara Üniversitesi İletişim Fakültesi Yayınları, Ankara,.Tosun, N.B.(2010). İletişim Temelli Marka Yönetimi. İstanbul: Beta Yayınları.Tükel, İ. (2014). Tüketimin Yeni Aktörleri:“Y Kuşağı Erişim Tarihi 17 Mart 2018 http://www.sdergi.hacettepe.edu.tr/makaleler/TuketimYeniAktorYkusagiKASIM2014.pdfYıldız, Y., Çetinöz, F., Kaplan, Y., ve Türkmen, M. (2007). Tv Reklamlarında Spor İmajının Kullanılması Ve Tüketici Davranışları Üzerine Etkisi. Spor Yönetimi ve Bilgi Teknolojileri, 2(1).Yücel, A. ve Çubuk, F. (2013). Niğde Üniversitesi İİBF Dergisi, 2013, Cilt: 6, Sayı: 2, s.172-183 Yükselen, C., Pazarlama İlkeler (2006). Yönetim, Detay Yayıncılık, Ankara, 2006.
Toplam 1 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Spor Hekimliği
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Kemal Alpaslan

Serap Ay Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 15 Aralık 2018
Kabul Tarihi 30 Ekim 2018
Yayımlandığı Sayı Yıl 2018 Cilt: 8 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Alpaslan, K., & Ay, S. (2018). Reklamın Spor Bilimleri Öğrencilerinin Tüketici Tercihlerine Etkisinin Farklı Değişkenler Acısından İncelenmesi. İstanbul Üniversitesi Spor Bilimleri Dergisi, 8(2), 124-145.