Derleme
BibTex RIS Kaynak Göster

HAVAYOLU İŞLETMELERİNİN KARLILIĞI ÜZERİNE BİR DEĞERLENDİRME: TÜRK HAVA YOLLARI ÖRNEĞİ

Yıl 2018, Cilt: 3 Sayı: 2, 45 - 59, 25.12.2018

Öz

Ulaştırma ve Lojistik sektöründe önemli
bir konuma sahip olan havayolu taşımacılığının sahip olduğu önem gün geçtikçe
artmaktadır. Havacılık sektörü ekonomik faaliyetlerden, siyasi durumlardan ve
terör eylemleri gibi olaylardan yüksek oranda etkilenmesine rağmen, sektörün
ilerleyişi azalmamakta, artarak devam etmektedir. Dünya rekabet piyasasında
uluslararası ticaret ağının gelişmesine paralel olarak havacılık sektörü de
ivme kazanmaktadır. Rekabet ortamında havayolu işletmelerinin öncelikli amacı
yüksek kâr marjı elde ederek havayolu kârlılığını arttırmaktır.

1980’li yıllarda havacılık sektöründe
yaşanan deregülasyon, sektörde devlet kısıtlamalarını azaltarak sektöre
girişlerde kolaylıklar sağlamıştır. Bununla beraber havacılık sektöründeki
firmaların artması rekabeti arttırmıştır. Havacılık sektörünün doygunluğa
ulaşması havayolu işletmelerinin karlılıklarını
düşürmüştür. Bu durumu tersine çevirerek karlılıklarını
arttırmak isteyen havayolu işletmeleri farklı finansal yönetim stratejileri
uygulamaktadır.





Bu çalışmada havayolu işletmelerinin karlılıklarını artırmak amacı ile hangi finansal
stratejileri kullandıkları araştırılarak, Türk Hava Yolları Anonim Ortaklığının
havayolu karlılığını artırmak için hangi
stratejileri kullandığı incelenerek, karlılık
oranları, geçmişten bugüne karlılığın
nasıl değiştiği ve havayolunun gelecek karlılık
hedefleri ortaya konmuştur.

Kaynakça

  • Referans 1:Öncü, Mehmet Akif & Coşkun, Erhan & Çömlekçi, İstemi (2010), Havayolu Şirketlerinin Uyguladıkları Finansal Stratejiler Üzerine Bir Araştırma, Ekonomik ve Sosyal Araştırmalar Dergisi, 6(2), 27-58.
  • Referans 2:Türkiye İş Bankası (2016), Havayolu Yolcu Taşımacılığı Sektörü Raporu, Türkiye İş Bankası İktisadi Araştırmalar Bölümü, İstanbul.
  • Referans 3:Hill, R. Alan. (2008), Strategic Financial Management, 1st Edition, R. A. Hill & bookboon.com, 2008.
  • Referans 4:Türk Hava Yolları (2017), Türk Hava Yolları 2017 Yılı Faaliyet Raporu,İstanbul
  • Referans 5:http://www.bloomberght.com (Erişim Tarihi: 05.01.2018)
  • Referans 6:http://investor.turkishairlines.com/documents/ThyInvestorRelations/download/sunumlar/IR_PRESENTATION_2017_TR.....pdf (Erişim Tarihi: 05.01.2018)
  • Referans 7:http://www.utikad.org.tr/haberler/?id=9772 (Erişim Tarihi: 05.01.2018)
  • Referans 8:http://www.iata.org (Erişim Tarihi: 05.01.2018)
  • Referans 9:www.wikipedia.org (Erişim Tarihi: 05.01.2018)

AN ASSESSMENT ON THE PROFİTABİLİTY OF AİRLİNE COMPANİES: TURKİSH AİRLİNES EXAMPLE

Yıl 2018, Cilt: 3 Sayı: 2, 45 - 59, 25.12.2018

Öz

It is
increasingly important that airlines have an important position in the
transportation and logistics sector. Although the aviation sector is highly
affected by economic events, political events and terrorist acts, the progress
of the industry continues to increase. In parallel with the development of the
international trade network in the world competitive market, the aviation
sector is also gaining momentum. It is to increase airline profitability by
obtaining high priority profit margins of airline companies in a competitive
environment.

The deregulation that took place in the
aviation sector in the 1980s has facilitated sector entry by reducing state
restrictions in the sector. However, the increase in the number of companies in
the aviation sector has increased competition. The aviation industry's
attainment of saturation has reduced the profitability of airlines. Airline
operators that want to increase their profitability by reversing this situation
implement different financial management strategies..





In this study, we investigate what financial
strategies are used to increase the profitability of airline companies and
which strategies Turkish Airlines has used to increase airline profitability. How
profitability has changed from past to present, profitability ratios and future
profitability targets of the airline have been revealed.

Kaynakça

  • Referans 1:Öncü, Mehmet Akif & Coşkun, Erhan & Çömlekçi, İstemi (2010), Havayolu Şirketlerinin Uyguladıkları Finansal Stratejiler Üzerine Bir Araştırma, Ekonomik ve Sosyal Araştırmalar Dergisi, 6(2), 27-58.
  • Referans 2:Türkiye İş Bankası (2016), Havayolu Yolcu Taşımacılığı Sektörü Raporu, Türkiye İş Bankası İktisadi Araştırmalar Bölümü, İstanbul.
  • Referans 3:Hill, R. Alan. (2008), Strategic Financial Management, 1st Edition, R. A. Hill & bookboon.com, 2008.
  • Referans 4:Türk Hava Yolları (2017), Türk Hava Yolları 2017 Yılı Faaliyet Raporu,İstanbul
  • Referans 5:http://www.bloomberght.com (Erişim Tarihi: 05.01.2018)
  • Referans 6:http://investor.turkishairlines.com/documents/ThyInvestorRelations/download/sunumlar/IR_PRESENTATION_2017_TR.....pdf (Erişim Tarihi: 05.01.2018)
  • Referans 7:http://www.utikad.org.tr/haberler/?id=9772 (Erişim Tarihi: 05.01.2018)
  • Referans 8:http://www.iata.org (Erişim Tarihi: 05.01.2018)
  • Referans 9:www.wikipedia.org (Erişim Tarihi: 05.01.2018)
Toplam 9 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Armağan Macit

Sultan Gedik Göçer

Yayımlanma Tarihi 25 Aralık 2018
Yayımlandığı Sayı Yıl 2018 Cilt: 3 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Macit, A., & Gedik Göçer, S. (2018). HAVAYOLU İŞLETMELERİNİN KARLILIĞI ÜZERİNE BİR DEĞERLENDİRME: TÜRK HAVA YOLLARI ÖRNEĞİ. JOEEP: Journal of Emerging Economies and Policy, 3(2), 45-59.

The sole purpose of JOEEP is to be a prestigious journal which contributes to scientific knowledge. In order to keep this purpose, JOEEP, adopts and follows the publication policies of world’s prestigious scientific journals. All original and qualified works which may contribute to the scientific knowledge, are evaluated through a rigorous editorial and peer review process. Hereby, JOEEP is a peer reviewed and scientific journal. It strictly depends on the scientific principles, rules and ethical framework that are required to this qualification.

JOEEP is published as two issues per year June and December and all publication policies and processes are conducted according to the international standards. JOEEP accepts and publishes the research articles in the fields of economics, political economy, fiscal economics, applied economics, business economics, labour economics and econometrics. JOEEP, without depending on any institution or organization, is a non-profit journal that has an International Editorial Board specialist on their fields. All “Publication Process” and “Writing Guidelines” are explained in the related title and it is expected from authors to Show a complete match to the rules. JOEEP is an open Access journal.