Günümüzde internet ağlarının yaygınlaşması ve
internete erişimin bir ihtiyaç haline gelmesi internet sitelerinde ve diğer
dijital platformlardaki reklamların kullanılmasını yaygınlaştırmıştır. Dijital
reklamcılık olarak adlandırılan bu süreç firmalar, markalar ve diğer kuruluşlar
için insanlara ulaşma ve reklam amaçları doğrultusunda hedeflerini
gerçekleştirmelerinde gerekli bir reklam aracı olmuştur. En önemli özelliği ölçülebilir olan dijital
reklamcılık, firmalara çok geniş veriler (istatistikler) sağlamaktadır.
Firmalar bu verileri kullanıp dijital reklamların değerlendirmesini yaparak
gelecek reklam planları için ön görüye sahip olurlar. Bu çalışmanın amacı bir
inşaat firmasının dijital reklam kampanyasından elde edilen kullanıcı
verilerini kullanarak bir sınıflandırma yapmaktır. Kullanıcıların satış ofisine gelip
gelmediklerinin kaydının tutulduğu veriler analiz edilerek bir sınıflandırıcı
oluşturulmuştur. Bundan sonraki süreçte reklamlarla elde edilen kullanıcı
verileri bu sınıflandırıcı kullanılarak sınıflandırılabilir. Böylece
kullanıcıların satış ofisine gelip gelmemeleriyle ilgili bir ön bilgi elde
edilir. Firma bu ön bilgi sayesinde satış ve pazarlama hedeflerini daha doğru
bir şekilde belirleyebilir. Çalışmanın amacı doğrultusunda bağımlı değişken
olarak kullanıcıların satış ofisine gelip gelmemesi, bağımsız değişken olarak
ise dijital reklamlar sayesinde kullanıcın iletişim bilgilerini hangi gün firma
çalışanlarına gönderdiği, kullanıcının cinsiyeti, reklamı hangi sitede görüp
siteye geldiği, reklamı hangi reklam alanında (doğal, 300*250 görsel boyutlu
vb.) gördüğü, hangi cihazdan (bilgisayar veya telefon) gördüğü, kullanıcının
daha önce ilgili firmada kayıtlı olup olmaması ve bu formu hangi amaçla
doldurduğu (yatırım, ev sahibi olma vb.) olmak üzere toplamda 7 adet bağımsız
değişken kullanılmıştır. Uygulamada R programından yararlanılmış ve verileri analiz etmek için bir topluluk
öğrenme algoritması olan Rastgele Orman Yöntemi kullanılmıştır. Temelinde karar
ağaçları olan bu yöntem diğer sınıflandırma algoritmalarına göre daha iyi
sonuçlar vermiştir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 15 Mart 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 3 Sayı: 1 |
Journal of Research in Economics is licensed under Creative Commons ATTRIBUTION-NONCOMMERCIAL-SHAREALIKE 4.0 INTERNATIONAL License (CC BY-NC-SA 4.0)
JORE is indexed in