Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

AN EVALUATION ON REPRESENTATION OF WOMEN HEROES IN PRETTY GUARDIAN SAILOR MOON ANIME

Yıl 2019, Cilt: 12 Sayı: 1, 384 - 404, 30.01.2019
https://doi.org/10.18094/josc.456864

Öz

With effect of globalization while differences between cultures are decreasing, anime that has become a cultural communication material for Japan, which that has succeeded in protecting traditional culture, it has become an important means of introducing Japanese culture to the outside world. In animations with large target masses, the prominence of gender representations is the imposition of a dominant culture formed by masculine discourse to younger generations who are still gaining consciousness. The aim of this study is to examine the gender roles in manga artist Naoko Takeuchi's Pretty Guardian Sailor Moon anime series with descriptive analysis method. According to this, in this series despite the presence of strong female heroes it was a man who saved them from the difficult situation, and this situation was also supported by the mythological part of the story

Kaynakça

  • Arslan C (2017) Freud ve Lacan Bağlamında “Kastrasyon Karmaşası”nın İncelenmesi. İstanbul Arel Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Klinik Psikoloji Anabilim Dalı Yüksek lisans öğrencisi, Yayımlanmamış makale, İstanbul.
  • Eberhard W (2000) Çin Simgeleri Sözlüğü, Aykut Kazancıgil ve Ayşe Bereket (çev), Kabalcı Yayınları, İstanbul.
  • Keay J (2011) Çin Tarihi, Neşe Kars Tayanç ve Dinç Tayanç (çev), İnkılap Yayınevi, İstanbul.
  • Lianshan C (2015) Çin Mitolojisi Efsanelerin Kökeni, Hasan Bögün (çev), Kaynak Yayınları, İstanbul.
  • Şen A (2014) Kayıp Keşif Yolculuk Japon Sineması Manga ve Anime, Doğu Kitabevi, İstanbul.
  • T Alicenap Ç (2014) Yerelden Evrensele Japon Anime ve Manga Sanatı, Anadolu Üniversitesi Sanat & Tasarım Dergisi, 7, 31-59.

Sevimli Koruyucu Ay Savaşçısı Animesinde Kadın Kahramanların Temsili Üzerine Bir Değerlendirme

Yıl 2019, Cilt: 12 Sayı: 1, 384 - 404, 30.01.2019
https://doi.org/10.18094/josc.456864

Öz

Küreselleşmenin etkisiyle kültürler arası farklar gittikçe azalırken,
geleneksel kültürünü korumayı başaran Japonya için kültürel bir iletişim
materyali haline gelmiş olan anime, Japon kültürünü dış dünyaya tanıtan önemli
bir araç haline gelmiştir. Hedef kitlesi oldukça geniş olan animelerde cinsiyet
temsillerinin önemi, anime aracılığıyla henüz bilincini kazanmakta olan genç
kuşaklara eril söylem tarafından oluşturulmuş başat kültürün dayatılıyor
olmasıdır. Bu çalışmada manga sanatçısı Naoko Takeuchi’nin Dünya’ya sh
ōjo türünü tanıtan ve büyülü kızlar ekolünün
ilk örneklerinden biri olan Sevimli Koruyucu Ay Savaşçısı serisi kültürel
altyapı baz alınarak incelenmiştir. Buna göre, seride görünürde güçlü kadın
kahramanlar yer almasına rağmen onları düştükleri zor durumdan kurtaran bir
erkeğin olduğu ve bu durumun hikayenin mitolojik boyutuyla da desteklendiği
sonucuna ulaşılmıştır. 

Kaynakça

  • Arslan C (2017) Freud ve Lacan Bağlamında “Kastrasyon Karmaşası”nın İncelenmesi. İstanbul Arel Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Klinik Psikoloji Anabilim Dalı Yüksek lisans öğrencisi, Yayımlanmamış makale, İstanbul.
  • Eberhard W (2000) Çin Simgeleri Sözlüğü, Aykut Kazancıgil ve Ayşe Bereket (çev), Kabalcı Yayınları, İstanbul.
  • Keay J (2011) Çin Tarihi, Neşe Kars Tayanç ve Dinç Tayanç (çev), İnkılap Yayınevi, İstanbul.
  • Lianshan C (2015) Çin Mitolojisi Efsanelerin Kökeni, Hasan Bögün (çev), Kaynak Yayınları, İstanbul.
  • Şen A (2014) Kayıp Keşif Yolculuk Japon Sineması Manga ve Anime, Doğu Kitabevi, İstanbul.
  • T Alicenap Ç (2014) Yerelden Evrensele Japon Anime ve Manga Sanatı, Anadolu Üniversitesi Sanat & Tasarım Dergisi, 7, 31-59.
Toplam 6 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Araştırma Makaleleri
Yazarlar

Eylül Arslan

Yayımlanma Tarihi 30 Ocak 2019
Gönderilme Tarihi 3 Eylül 2018
Yayımlandığı Sayı Yıl 2019 Cilt: 12 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Arslan, E. (2019). Sevimli Koruyucu Ay Savaşçısı Animesinde Kadın Kahramanların Temsili Üzerine Bir Değerlendirme. Selçuk İletişim, 12(1), 384-404. https://doi.org/10.18094/josc.456864