Year 2019, Volume 12, Issue 2, Pages 1044 - 1067 2019-07-27

DİJİTAL HALKLA İLİŞKİLER: FENOMENLER DİJİTAL MARKA ELÇİSİ OLABİLİR Mİ?

Filiz Balta Peltekoğlu [1] , Emel Demir Askeroğlu [2]

59 57

Dijitalleşme sonucu ortaya çıkan yeni iletişim kanalları Halkla İlişkiler uygulamaları açısından hedef kitleye ulaşabilmek için yeni bir alternatif oluşturmuş, internet kullanımının hızla yaygınlaşması sonucunda ise markalar yeni iletişim ortamı bağlamında yeni arayışlara girmiştir. İnsanların kişisel deneyimlerini başkalarına anlatmak ya da başkalarının deneyimlerinden yararlanmak isteği içerisinde olmaları WOM’un halkla ilişkiler ve/veya iletişim stratejilerine dâhil edilmesine neden olmuş, markalar için ise bir pazarlama iletişimi biçimi haline gelmesine zemin hazırlamıştır.


Türkiye’de 253 üniversite öğrencisi ile gerçekleştirilen bu araştırmanın amacı sosyal medya fenomenlerinin Dijital Halkla İlişkiler bağlamında marka elçisi olarak rolünü anlamaya yöneliktir. Çalışmada kalitatif ve kantitatif yöntemler kullanılmıştır. Elde edilen bulgular ışığında sosyal medyanın, marka farkındalığı yaratılmasında özellikle genç nüfus açısından önemli bir işleve sahip olduğu ve markaların Halkla İlişkiler stratejileri içerisinde etkili bir platform olarak değerlendirilmesi gerektiği, fenomenlerin ise WOM’a katkı sağlayacağı, görülmüştür.

Halkla İlişkiler, Marka Elçileri, Fenomenler, WOM
  • Akar E (2010) Sanal Toplulukların Bir Türü Olarak Sosyal Ağ Siteleri Bir Pazarlama İletişimi Kanalı Olarak İşleyişi, Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, Anadolu University Journal Of Social Sciences, 10 (1), 107–122. Aksoy T (2018) http://www.temelaksoy.com/marka-elcileri/, erişim tarihi: 09.01.2019 Balta Peltekoğlu F (2010) Kavram ve Kuramlarıyla Reklam, Beta Yayınları, İstanbul. Balta Peltekoğlu F (2012) Halkla İlişkiler Nedir?, Beta Yayınları, İstanbul. Balta Peltekoğlu F ve Tozlu E (2018) Kurumsal Sosyal Sorumluluk Kampanyalarının Dijital Paydaşları; Sosyal Medya Fenomenleri, Erciyes İletişim Dergisi, Temmuz, 5(4), 285-299. Barreto A M (2014) The word-of-mouth phenomenon in the social media era, International Journal of Market Research 56(5), DOI: 10.2501/IJMR-2014-043. Bektaş A (2010) Kamuoyu, İletişim ve Demokrasi, Bağlam Yayıncılık, Ankara. Erdoğan İ ve Korkmaz A (2010) Öteki Kuram, Pozitif Matbaacılık, Ankara. Grunig J E (2005) Halkla İlişkiler ve İletişim Yönetiminde Mükemmellik, Elif Özsayar (Çev) Rota Yayınları, İstanbul. Harris T L ve Whalen P T (2009) 21. Yüzyılda Pazarlama Profesyonelinin Halkla İlişkiler El Kitabı, Serra Görpe (Çev)., Rota Yayınları, İstanbul. Salih C (2018) https://dijilopedi.com/2018-turkiye-internet-kullanim-ve-sosyal-medya-istatistikleri/, erişim tarihi: 21.01.2019 Lindstrom M (2012) Brandwashed, Levent Göktem (Çev), Optimist, İstanbul. Peltekoğlu Y I (2018) Friend or Foe? The Relationship Between Luxury Consumption And Social Media, Unpublished, Master Dissertation,MSc, QMUL. Subramanian K R (2018) Social Media and the Word of Mouth Publicity, International Research Journal of Advanced Engineering and Science, 3(2), 95-100. World Internet Users and 2018 Population Stats (2018) https://www.internetworldstats.com/stats.htm, erişim tarihi: 21.01.2019.
Primary Language tr
Journal Section Araştırma Makaleleri
Authors

Orcid: 0000-0001-6667-1737
Author: Filiz Balta Peltekoğlu (Primary Author)

Orcid: 0000-0003-3953-5734
Author: Emel Demir Askeroğlu

Dates

Publication Date: July 27, 2019

Bibtex @research article { josc596295, journal = {SELÇUK ÜNİVERSİTESİ İLETİŞİM FAKÜLTESİ AKADEMİK DERGİSİ}, issn = {}, eissn = {2148-2942}, address = {Selcuk University}, year = {2019}, volume = {12}, pages = {1044 - 1067}, doi = {10.18094/josc.596295}, title = {DİJİTAL HALKLA İLİŞKİLER: FENOMENLER DİJİTAL MARKA ELÇİSİ OLABİLİR Mİ?}, key = {cite}, author = {Balta Peltekoğlu, Filiz and Demir Askeroğlu, Emel} }
APA Balta Peltekoğlu, F , Demir Askeroğlu, E . (2019). DİJİTAL HALKLA İLİŞKİLER: FENOMENLER DİJİTAL MARKA ELÇİSİ OLABİLİR Mİ?. SELÇUK ÜNİVERSİTESİ İLETİŞİM FAKÜLTESİ AKADEMİK DERGİSİ, 12 (2), 1044-1067. DOI: 10.18094/josc.596295
MLA Balta Peltekoğlu, F , Demir Askeroğlu, E . "DİJİTAL HALKLA İLİŞKİLER: FENOMENLER DİJİTAL MARKA ELÇİSİ OLABİLİR Mİ?". SELÇUK ÜNİVERSİTESİ İLETİŞİM FAKÜLTESİ AKADEMİK DERGİSİ 12 (2019): 1044-1067 <http://dergipark.org.tr/josc/issue/47244/596295>
Chicago Balta Peltekoğlu, F , Demir Askeroğlu, E . "DİJİTAL HALKLA İLİŞKİLER: FENOMENLER DİJİTAL MARKA ELÇİSİ OLABİLİR Mİ?". SELÇUK ÜNİVERSİTESİ İLETİŞİM FAKÜLTESİ AKADEMİK DERGİSİ 12 (2019): 1044-1067
RIS TY - JOUR T1 - DİJİTAL HALKLA İLİŞKİLER: FENOMENLER DİJİTAL MARKA ELÇİSİ OLABİLİR Mİ? AU - Filiz Balta Peltekoğlu , Emel Demir Askeroğlu Y1 - 2019 PY - 2019 N1 - doi: 10.18094/josc.596295 DO - 10.18094/josc.596295 T2 - SELÇUK ÜNİVERSİTESİ İLETİŞİM FAKÜLTESİ AKADEMİK DERGİSİ JF - Journal JO - JOR SP - 1044 EP - 1067 VL - 12 IS - 2 SN - -2148-2942 M3 - doi: 10.18094/josc.596295 UR - https://doi.org/10.18094/josc.596295 Y2 - 2019 ER -
EndNote %0 Journal Of Selcuk Communication DİJİTAL HALKLA İLİŞKİLER: FENOMENLER DİJİTAL MARKA ELÇİSİ OLABİLİR Mİ? %A Filiz Balta Peltekoğlu , Emel Demir Askeroğlu %T DİJİTAL HALKLA İLİŞKİLER: FENOMENLER DİJİTAL MARKA ELÇİSİ OLABİLİR Mİ? %D 2019 %J SELÇUK ÜNİVERSİTESİ İLETİŞİM FAKÜLTESİ AKADEMİK DERGİSİ %P -2148-2942 %V 12 %N 2 %R doi: 10.18094/josc.596295 %U 10.18094/josc.596295
ISNAD Balta Peltekoğlu, Filiz , Demir Askeroğlu, Emel . "DİJİTAL HALKLA İLİŞKİLER: FENOMENLER DİJİTAL MARKA ELÇİSİ OLABİLİR Mİ?". SELÇUK ÜNİVERSİTESİ İLETİŞİM FAKÜLTESİ AKADEMİK DERGİSİ 12 / 2 (July 2019): 1044-1067. https://doi.org/10.18094/josc.596295
AMA Balta Peltekoğlu F , Demir Askeroğlu E . DİJİTAL HALKLA İLİŞKİLER: FENOMENLER DİJİTAL MARKA ELÇİSİ OLABİLİR Mİ?. SELÇUK ÜNİVERSİTESİ İLETİŞİM FAKÜLTESİ AKADEMİK DERGİSİ. 2019; 12(2): 1044-1067.
Vancouver Balta Peltekoğlu F , Demir Askeroğlu E . DİJİTAL HALKLA İLİŞKİLER: FENOMENLER DİJİTAL MARKA ELÇİSİ OLABİLİR Mİ?. SELÇUK ÜNİVERSİTESİ İLETİŞİM FAKÜLTESİ AKADEMİK DERGİSİ. 2019; 12(2): 1067-1044.