BibTex RIS Kaynak Göster

Report of a Music Atelier: “Idyll-Sound & Music Probabilities in the Nature”

Yıl 2017, Cilt: 2 Sayı: 1, 92 - 100, 30.06.2017

Öz



Learning outside the school is a
historical concept and gains significance day by day in Turkish pedagogy
literature. Also for music there are various possibilities in different areas
of life to deepen musical experience of the pupils and to organize the learning
according to the situation. Numerous places and situations such as festivals,
concerts, instrument shops, concert halls, youth centers, museums, archives,
street music, sound sources in the nature, etc. provide the possibilities for
musical experiences, impressions, and learning. In this report, an open-air
music atelier titled “Idyll: Sound & Music Probabilities in the Nature”,
which was carried out with university students in Solaklar-Valley, is
presented. The atelier was realized within an intercultural art project
organized in Seben, Turkey.




Kaynakça

  • Bönsch, M. (2003). “Unterrichtsmethodik für außerschulische Lernorte.” Das Schullandheim. V:2003/2, pp. 4-10.
  • Karpa, D., Lübbecke, G., Adam, B. (2015). “Außerschulische Lernorte – Theoretische Grundlagen und praktische Beispiele.” Schulpädagogik heute. Y:6, V:11, pp. 1-13. Retrieved from http://www.schulpaedagogik- heute.de/SHHeft14/01_Basisartikel/01_06.pdf, 30.03.2017.

Müzik Atölyesi Raporu: “İdil-Doğada Ses ve Müzik Olasılıkları”

Yıl 2017, Cilt: 2 Sayı: 1, 92 - 100, 30.06.2017

Öz

Tarihsel bir kavram ve
tasarım olan okul dışı öğrenme, Türk pedagoji literatüründe gittikçe önem
kazanmaktadır. Müzikte de çeşitli yaşam alanlarında, öğrencilerin müziksel
deneyimlerini derinleştirmek ve müziksel öğrenmeyi duruma göre organize etmek
için çeşitli imkanlar bulunmaktadır. Festivaller, konserler, çalgı dükkanları,
konser salonları, gençlik merkezleri, müzeler, arşivler, sokak müziği, doğadaki
ses kaynakları gibi sayısız mekan ve durum; müziksel deneyimler, izlenimler ve
öğrenme için imkanlar sunmaktadır. Bu raporda, Solaklar Vadisi’nde yapılmış
olan “İdil: Doğada Ses ve Müzik Olasılıkları” isimli bir açık hava müzik
atölyesi tanıtılacaktır. Söz konusu atölye, Türkiye/Seben’de organize edilen
kültürlerarası bir sanat projesi kapsamında gerçekleştirilmiştir.




Kaynakça

  • Bönsch, M. (2003). “Unterrichtsmethodik für außerschulische Lernorte.” Das Schullandheim. V:2003/2, pp. 4-10.
  • Karpa, D., Lübbecke, G., Adam, B. (2015). “Außerschulische Lernorte – Theoretische Grundlagen und praktische Beispiele.” Schulpädagogik heute. Y:6, V:11, pp. 1-13. Retrieved from http://www.schulpaedagogik- heute.de/SHHeft14/01_Basisartikel/01_06.pdf, 30.03.2017.
Toplam 2 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Konular Eğitim Üzerine Çalışmalar
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Nesrin Kalyoncu

Yayımlanma Tarihi 30 Haziran 2017
Yayımlandığı Sayı Yıl 2017 Cilt: 2 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Kalyoncu, N. (2017). Müzik Atölyesi Raporu: “İdil-Doğada Ses ve Müzik Olasılıkları”. İnformal Ortamlarda Araştırmalar Dergisi, 2(1), 92-100.