Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

STUDENTS’ UNDERSTANDING OF GAS CONCEPTS

Yıl 2018, Cilt: 2 Sayı: 3, 11 - 38, 31.07.2018

Öz

The main purpose of the present study was to
investigate second year classroom teacher education students’ misconceptions
and learning difficulties related to gas concepts. The study was carried out
during the last academic year at a state university in Turkey. About 100 second
year students were the participants of the study. Gas Concept Test developed by
Yalçınkaya (2010) was administered to the students to determine the students’
misconceptions and their understanding of gas concepts. The  results revealed that the students had
misconceptions, such as gas particles expand when heated, shrink when cooled;
particles are unevenly scattered in any enclosed space; particles rise and stay
away from heat, etc. The misconceptions and learning difficulties of the
classroom teacher students should be remedied by suitable conceptual change
strategies. So, these erroneous ideas cannot pass on primary pupils.

Kaynakça

  • REFERENCES
  • BAL, Ş., KORAY, C. Ö. 2002, İlköğretim 5. ve 6. sınıf öğrencilerinin ışık ve ışığın hızı ile ilgili yanlış kavramları ve bu kavramları oluşturma şekilleri. Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 22(1), 1–11. BİRİNCİ KONUR, K., AYAS, A. 2010, Sınıf öğretmeni adaylarının gazlarda sıcaklık-hacim-basınç ilişkisini anlama seviyeleri Türk Fen Eğitimi Dergisi [Journal of Turkısh Scıence Educatıon], 7(3), 128-142. BUYUKOZTURK, Ş. 2012, Örnekleme Yöntemleri. 5.14.2012. http://w3.balikesir.edu.tr/~msackes/wp/wp-content/uploads/2012/03/BAY-Final-Konulari.pdf adresinden 14 Nisan 2018 tarihinde indirilmiştir. CHO, I. Y., PARK, H. J., CHOI, B. S., 2000, Coneptual types of Korean high school students and their influences on learning style. Annual Meeting of the National Association for Research in Science Teaching, 28 April -1 May 2000, New Orleans LA, ERIC Document, ED 458301. ÇAVDAR, O. , OKUMUŞ, S. , ALYAR, M., DOYMUŞ, K. 2016, Maddenin tanecikli yapısının anlaşılmasına farklı yöntemlerin ve modellerin etkisi [Effecting of using different methods and Models on understanding the particulate nature of matter]. Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 18(1), 555-592. DEMİR, A., SEZEK, F. 2009, İlköğretim sekizinci sınıf fen ve teknoloji dersi genetik ünitesindeki kavram yanılgılarının giderilmesinde grafik materyallerinin etkisi. Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 2(12), 573–587. DİKİCİ, A., TÜRKER, H. H., ÖZDEMİR, G. 2010, 5E öğrenme döngüsünün anlamlı öğrenmeye etkisinin incelenmesi. Cukurova University Faculty of Education Journal, 39(3), 100–128. ERYILMAZ, A., SÜRMELİ, E. 2002, Üç-aşamalı sorularla öğrencilerin ısı ve sıcaklık konularındaki kavram yanılgılarının ölçülmesi. In V. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, 16-18 Eylül 2002. Ankara, http://users.metu.edu.tr/eryilmaz/TamUcBaglant.pdf JOHNSTONE, A. H. 1993, The Development of Chemistry Teaching. 70 Number 9 September 1993. 701-705. KARASAR, N. 2009, Bilimsel Araştırma Yöntemi. 20. Baskı. Ankara: Nobel Yayıncılık. KARSLI, F., AYAS, A. 2013, Fen bilgisi öğretmen adaylarının kimya konularında sahip oldukları alternatif kavramlar [Prospective science teachers’ alternative conceptions about the chemistry issues]. Necatibey Eğitim Fakültesi Elektronik Fen ve Matematik Eğitimi Dergisi (EFMED) [Necatibey Faculty of Education Electronic Journal of Science and Mathematics Education], 7(2), 284-313. KAUTZ, C. H., HERON, P. R. L., SHAFFER, P. S., MCDERMOTT, L. C. 2005, Student understanding of the ideal gas law, Part II: A microscopic perspective. American Journal of Physics, 73(11), 1064-1071. LIN, H. S., CHENG, H. J.,& LAWRENZ, F., 2000, The assessment on students’ and teachers’ understanding of gas laws, Journal of Chemical Education 77(2), 235-238. MAENG, J., BELL, R. 2013, Theories, laws, and Hypotheses. Science Teacher, 38-43. MAS, C. J. F., PEREZ, J. H., HARRIS, H. H. 1987, Parallels between adolescents’ conception of gases and the history of chemistry. Journal of Chemical Education, 64(7), 616-618. MORGIL, İ., ERDEM, E., YILMAZ, A. 2003, Kimya eğitiminde kavram yanılgıları [Mısconceptıons ın chemıstry educatıon]. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 25: 246-255 NAKHLEH, M. B., & MITCHELL, R. C., 1993, Concept learning versus problem solving, Journal of Chemical Education, 70(3), 190-192. NAKİBOĞLU, C. 2006, Fen ve teknoloji öğretiminde yanlış kavramalar. İçinde M. Bahar (Ed.), Fen ve Teknoloji Öğretimi (s.190-217). Ankara: Pegem A Yayıncılık. NİAZ, M. 2000, A rational reconstruction of the kinetic molecular theory of gases based on history andphilosophy of science and its implications for chemistry textbooks. Instructional Science, 28(1), 23-50. NOVICK, S., NUSSBAUM, J. 1981, Pupils’ understanding of the particulate nature of matter: A cross age study. Science Education, 65(2), 187- 196. NURRENBERN, S. C., & PICKERING, M., 1987, Concept learning versus problem solving: Is there a difference?, Journal of Chemical Education, 64(6), 508-510. OH, E. Y. Y, TREAGUST, D. F., KOH, T. S., PHANG, W. L., NG, S. L., SİM, G., CHANDRASEGARAN, A. L. 2012, Using visualisations in secondary school physics teaching and learning: Evaluating the efficacy of an instructional program to facilitate understanding of gas and liquid pressure concepts. Teaching Science, 58(4), 34-42. SAWREY, B. E., 1990, Concept learning versus problem solving: Revisited, Journal of Chemical Education, 67(3), 253-254. ŞAHİN, Ç., ÇEPNİ, S. 2012, 5E öğretim modeline dayalı öğretimin öğrencilerin gaz basıncı ile ilgili kavramsal anlamalarına etkisi [Effectiveness of ınstruction based on the 5E teaching model on students’ conceptual understanding about gas pressure]. Necatibey Eğitim Fakültesi Elektronik Fen ve Matematik Eğitimi Dergisi (EFMED) [Necatibey Faculty of Education Electronic Journal of Science and Mathematics Education],6(1), 220-264. YALÇINKAYA, E. 2010, Effect of case based learnıng on 10th grade students’ understandıng of gas concepts, theır attıtude and motıvatıon. Unpublished MSc Thesis. Mddle East Technical University. YÜRÜK, N., ÇAKIR, Ö., GEBAN, Ö. 2000), Kavramsal değişim yaklaşımının hücresel solunum konusunda lise öğrencilerinin biyoloji dersine karşı tutumlarına etkisi. IV. Fen Bilimleri Eğitim Kongresi, Ankara, Türkiye.  
Yıl 2018, Cilt: 2 Sayı: 3, 11 - 38, 31.07.2018

Öz

Kaynakça

  • REFERENCES
  • BAL, Ş., KORAY, C. Ö. 2002, İlköğretim 5. ve 6. sınıf öğrencilerinin ışık ve ışığın hızı ile ilgili yanlış kavramları ve bu kavramları oluşturma şekilleri. Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 22(1), 1–11. BİRİNCİ KONUR, K., AYAS, A. 2010, Sınıf öğretmeni adaylarının gazlarda sıcaklık-hacim-basınç ilişkisini anlama seviyeleri Türk Fen Eğitimi Dergisi [Journal of Turkısh Scıence Educatıon], 7(3), 128-142. BUYUKOZTURK, Ş. 2012, Örnekleme Yöntemleri. 5.14.2012. http://w3.balikesir.edu.tr/~msackes/wp/wp-content/uploads/2012/03/BAY-Final-Konulari.pdf adresinden 14 Nisan 2018 tarihinde indirilmiştir. CHO, I. Y., PARK, H. J., CHOI, B. S., 2000, Coneptual types of Korean high school students and their influences on learning style. Annual Meeting of the National Association for Research in Science Teaching, 28 April -1 May 2000, New Orleans LA, ERIC Document, ED 458301. ÇAVDAR, O. , OKUMUŞ, S. , ALYAR, M., DOYMUŞ, K. 2016, Maddenin tanecikli yapısının anlaşılmasına farklı yöntemlerin ve modellerin etkisi [Effecting of using different methods and Models on understanding the particulate nature of matter]. Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 18(1), 555-592. DEMİR, A., SEZEK, F. 2009, İlköğretim sekizinci sınıf fen ve teknoloji dersi genetik ünitesindeki kavram yanılgılarının giderilmesinde grafik materyallerinin etkisi. Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 2(12), 573–587. DİKİCİ, A., TÜRKER, H. H., ÖZDEMİR, G. 2010, 5E öğrenme döngüsünün anlamlı öğrenmeye etkisinin incelenmesi. Cukurova University Faculty of Education Journal, 39(3), 100–128. ERYILMAZ, A., SÜRMELİ, E. 2002, Üç-aşamalı sorularla öğrencilerin ısı ve sıcaklık konularındaki kavram yanılgılarının ölçülmesi. In V. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, 16-18 Eylül 2002. Ankara, http://users.metu.edu.tr/eryilmaz/TamUcBaglant.pdf JOHNSTONE, A. H. 1993, The Development of Chemistry Teaching. 70 Number 9 September 1993. 701-705. KARASAR, N. 2009, Bilimsel Araştırma Yöntemi. 20. Baskı. Ankara: Nobel Yayıncılık. KARSLI, F., AYAS, A. 2013, Fen bilgisi öğretmen adaylarının kimya konularında sahip oldukları alternatif kavramlar [Prospective science teachers’ alternative conceptions about the chemistry issues]. Necatibey Eğitim Fakültesi Elektronik Fen ve Matematik Eğitimi Dergisi (EFMED) [Necatibey Faculty of Education Electronic Journal of Science and Mathematics Education], 7(2), 284-313. KAUTZ, C. H., HERON, P. R. L., SHAFFER, P. S., MCDERMOTT, L. C. 2005, Student understanding of the ideal gas law, Part II: A microscopic perspective. American Journal of Physics, 73(11), 1064-1071. LIN, H. S., CHENG, H. J.,& LAWRENZ, F., 2000, The assessment on students’ and teachers’ understanding of gas laws, Journal of Chemical Education 77(2), 235-238. MAENG, J., BELL, R. 2013, Theories, laws, and Hypotheses. Science Teacher, 38-43. MAS, C. J. F., PEREZ, J. H., HARRIS, H. H. 1987, Parallels between adolescents’ conception of gases and the history of chemistry. Journal of Chemical Education, 64(7), 616-618. MORGIL, İ., ERDEM, E., YILMAZ, A. 2003, Kimya eğitiminde kavram yanılgıları [Mısconceptıons ın chemıstry educatıon]. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 25: 246-255 NAKHLEH, M. B., & MITCHELL, R. C., 1993, Concept learning versus problem solving, Journal of Chemical Education, 70(3), 190-192. NAKİBOĞLU, C. 2006, Fen ve teknoloji öğretiminde yanlış kavramalar. İçinde M. Bahar (Ed.), Fen ve Teknoloji Öğretimi (s.190-217). Ankara: Pegem A Yayıncılık. NİAZ, M. 2000, A rational reconstruction of the kinetic molecular theory of gases based on history andphilosophy of science and its implications for chemistry textbooks. Instructional Science, 28(1), 23-50. NOVICK, S., NUSSBAUM, J. 1981, Pupils’ understanding of the particulate nature of matter: A cross age study. Science Education, 65(2), 187- 196. NURRENBERN, S. C., & PICKERING, M., 1987, Concept learning versus problem solving: Is there a difference?, Journal of Chemical Education, 64(6), 508-510. OH, E. Y. Y, TREAGUST, D. F., KOH, T. S., PHANG, W. L., NG, S. L., SİM, G., CHANDRASEGARAN, A. L. 2012, Using visualisations in secondary school physics teaching and learning: Evaluating the efficacy of an instructional program to facilitate understanding of gas and liquid pressure concepts. Teaching Science, 58(4), 34-42. SAWREY, B. E., 1990, Concept learning versus problem solving: Revisited, Journal of Chemical Education, 67(3), 253-254. ŞAHİN, Ç., ÇEPNİ, S. 2012, 5E öğretim modeline dayalı öğretimin öğrencilerin gaz basıncı ile ilgili kavramsal anlamalarına etkisi [Effectiveness of ınstruction based on the 5E teaching model on students’ conceptual understanding about gas pressure]. Necatibey Eğitim Fakültesi Elektronik Fen ve Matematik Eğitimi Dergisi (EFMED) [Necatibey Faculty of Education Electronic Journal of Science and Mathematics Education],6(1), 220-264. YALÇINKAYA, E. 2010, Effect of case based learnıng on 10th grade students’ understandıng of gas concepts, theır attıtude and motıvatıon. Unpublished MSc Thesis. Mddle East Technical University. YÜRÜK, N., ÇAKIR, Ö., GEBAN, Ö. 2000), Kavramsal değişim yaklaşımının hücresel solunum konusunda lise öğrencilerinin biyoloji dersine karşı tutumlarına etkisi. IV. Fen Bilimleri Eğitim Kongresi, Ankara, Türkiye.  
Toplam 2 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil İngilizce
Bölüm Basic Sciences and Engineering
Yazarlar

Ela Ayşe Köksal Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 31 Temmuz 2018
Yayımlandığı Sayı Yıl 2018 Cilt: 2 Sayı: 3

Kaynak Göster

APA Köksal, E. A. (2018). STUDENTS’ UNDERSTANDING OF GAS CONCEPTS. Journal of Scientific Perspectives, 2(3), 11-38.