Etkili Sınıf Yönetimi Uygulamalarına İlişkin Öğretmen Görüşlerinin Değerlendirilmesi

1097 - 1119, 01.12.2014
https://doi.org/10.21547/jss.256792

Öz

Bu araştırmanın amacı; etkili bir sınıf yönetim süreci oluşturulmasında öğretmen davranışlarının ilkokul ve ortaokulda görev yapan öğretmenlerin görüşlerine dayanarak değerlendirmektir. Nitel bir çalışma olup durum çalışması deseni kullanılmıştır. Veri toplamak amacıyla ilgili literatür taranmış ve araştırmada kullanılmak üzere 9 adet açık uçlu soru hazırlanmıştır. Bu sorular, maximum çeşitlilik örnekleme yöntemine dayanılarak belirlenen 18 öğretmene yöneltilmiştir. Veriler görüşme formu aracılığı ile toplanmış olup betimsel ve içerik analizi yöntemleriyle incelenmiştir. Elde edilen bulgulara göre öğretmenler; sınıf kurallarının önceden belirlenmesinin, öğrencilerin fikirlerinin alınmasının, planlı derse girilmesinin, planlı öğretimin, farklı yöntem ve tekniklerin, iletişim becerilerinin, zaman yönetiminin, öğretmenin model olmasının ve etkinlikler arası geçişlerin sınıf yönetimi sürecini olumlu etkilediğini; cezanın sınıf yönetim sürecini kısmen olumlu etkilediğini ifade etmişlerdir

Evaluation of Teachers' Opinions About Effective Classroom Management Practices

1097 - 1119, 01.12.2014
https://doi.org/10.21547/jss.256792

Öz

The aim of this study is to evaluate teacher behaviour in creating an effective classroom management process with regard to the views of the teachers working in primary and secondary schools. This is a qualitative study in which the case study design was used. The related literature was scanned and 9 open-ended questions were prepared. These questions that based on maximum variation sampling method were posed to 18 teachers. The data were collected by interview forms and were examined by descriptive and content analysis methods. According to the findings obtained, teachers have stated that pre-determination of classroom rules, asking for students' advices, lecturing in a planned manner, planned teaching, various methods, communication skills, time management,
being a model and transitions between activities affect the process of
classroom management positively; while punishment affects it in a partly
positive way and the differences among the discipline perceptions affect
the classroom management negatively

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Diğer ID JA33BM29TH
Yazarlar

Soner Doğan Bu kişi benim

Celal Teyyar Uğurlu Bu kişi benim

Hamdi Karakaş Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Aralık 2014
Gönderilme Tarihi 1 Aralık 2014

Kaynak Göster

APA Doğan, S., Uğurlu, C. T., & Karakaş, H. (t.y.). Evaluation of Teachers’ Opinions About Effective Classroom Management Practices. Gaziantep University Journal of Social Sciences1097-1119. https://doi.org/10.21547/jss.256792