BibTex RIS Kaynak Göster

Öğretmen Adaylarının Spor Yapma Durumlarına Göre Duygusal Zekâ Düzeylerinin İncelenmesi (Mustafa Kemal Üniversitesi Örneği)

Yıl 2014, , 201 - 209, 01.06.2014
https://doi.org/10.21547/jss.256843

Öz

Bu çalışma Mustafa Kemal Üniversitesi’nde öğretmen yetiştiren fakülte ve yüksekokul (Eğitim Fakültesi ve Beden Eğitimi ve Spor Yüksekokulu) son sınıf öğretmen adaylarının, spor yapma durumlarına göre duygusal zekâ düzeylerinin incelenmesine odaklanmıştır. Katılımcıların zekâ düzeyleri, cinsiyet, anne ve baba eğitim ve gelir düzeyleri, lisanslı spor yapıp yapmama ve bireysel ya da takım sporcusu olma değişkenleri açısından karşılaştırılmıştır. Araştırmada araştırmacılar tarafından geliştirilen Kişisel Bilgiler Formu ve Bar- On tarafından geliştirilen ve Acar (2001) tarafından Türkçeye uyarlanan Bar- On EQ Anketi kullanılmıştır. Araştırma sonucunda; öğretmen adaylarının duygusal zeka düzeylerinin cinsiyet ve spor yapma değişkenine göre farklılaşmadığı, öğrenim görülen bölüm değişkenine göre ise statiksel olarak anlamlı düzeyde farklılıklar olduğu tespit edilmiştir

Evaluation of Emotional Intelligence Levels of Candidate Teachers in Terms of Status of Playing Sports (Mustafa Kemal University Sample)

Yıl 2014, , 201 - 209, 01.06.2014
https://doi.org/10.21547/jss.256843

Öz

This study focused on evaluation of emotional intelligence levels of final-yearcandidate teachers who studied at the teaching faculty (Education Faculty) and the sports school (School of Physical Education and Sports) of Mustafa Kemal University in terms of status of playing sports. Intelligence levels of the participants were compared with each other in terms of variables of gender, parental educational status, parental income level, playing sports as a registered player and being individual or team player. Personal Information Form developed by the researchers and Bar- On EQ Inventory which was developed by Bar-On and was adapted for Turkish by Acar (2001) were used. As a result of the research; emotional intelligence levels of the candidate teachers did not differ in terms of playing sports but there was statistically significant differences in terms of the departments where candidate students studied

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Diğer ID JA33CP94YE
Bölüm Makale
Yazarlar

Hüseyin Kırımoğlu Bu kişi benim

Serpil Yeniad Bu kişi benim

Esma Çoban Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Haziran 2014
Gönderilme Tarihi 1 Haziran 2014
Yayımlandığı Sayı Yıl 2014

Kaynak Göster

APA Kırımoğlu, H., Yeniad, S., & Çoban, E. (2014). Evaluation of Emotional Intelligence Levels of Candidate Teachers in Terms of Status of Playing Sports (Mustafa Kemal University Sample). Gaziantep University Journal of Social Sciences, 13(1), 201-209. https://doi.org/10.21547/jss.256843