With the rise of e-commerce in
recent years, many charities have started selling online mainly through their
online shop or their eBay shop. This paper aims to understand the factors that
determine charity shop customers’ intention to use online charity shops by
adopting the Unified Theory of Acceptance and Use of Technology 2 (UTAUT2).
Furthermore, the study aims to identify current and future online charity shop
customers in terms of their demographic characteristics particularly age and
gender, and their experience with charity shops.
UTAUT2 online charity shops behavioural intention charity shop customers
Elektronik ticaretin önem kazandığı son yıllarda,
birçok yardım kuruluşu da kendi online alışveriş sitesi veya eBay mağazası başta
olmak üzere internet aracılığıyla satış yapmaya başlamıştır. Bu çalışma,
Birleştirilmiş Teknoloji Kabul ve Kullanımı Teorisi 2 (BTKKT2) ile yardım
kuruluşlarına bağlı hayır mağazalarından alışveriş yapan müşterilerin online
alışveriş yapma niyetlerini belirleyen faktörleri araştırmaktadır. Ayrıca, bu
çalışmayla mevcut ve potansiyel online hayır mağazası müşterilerinin yaş ve
cinsiyet gibi demografik özellikleriyle birlikte hayır mağazalarından ne
sıklıkta alışveriş yaptıkları da belirlenmiştir.
BTKKT2 online hayır mağazaları davranışsal niyet hayır mağazası müşterileri
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Bölüm | İktisat |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Nisan 2019 |
Gönderilme Tarihi | 18 Mart 2018 |
Kabul Tarihi | 14 Mart 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 |