Year 2013, Volume 12, Issue 4, Pages 913 - 926 2013-12-01

An Investigation of Pre-Service Mathematics Teachers’ Views and Reflections about Elementary Mathematics Classes’ Instruction Issues
Matematik Öğretmen Adaylarının İlköğretim Matematik Sınıflarının Öğretim Konuları Hakkındaki Görüş ve Düşüncelerinin İncelenmesi

Sümeyra DOĞAN [1] , Mine IŞIKSAL [2] , Yusuf KOÇ [3]

258 428

The purpose of this study was to investigate the nature of changes in pre-service mathematics teachers’ views and reflections about instructional issues in elementary mathematics classes as they progress in teacher education program. For this aim, 19 preservice mathematics teachers, making their observations in their cooperating schools for 3 months, wrote and submitted their reports. The reports were analyzed via content analysis. The results indicated that although there was commonality in the views and reflections of pre-service mathematics teachers’ about instructional issues in elementary mathematics classes, there were differences in their knowledge in the way they perceive instruction as they progressed through their education
Bu çalışmanın amacı, ilköğretim matematik öğretmen adaylarının ilköğretim matematik sınıflarının öğretim konuları hakkındaki görüş ve düşüncelerindeki değişikliğin doğasını incelemektir. Bu amaçla, 3 ay boyunca okullarda gözlem yapan 19 ilköğretim matematik öğretmen adayı birer rapor yazmış ve teslim etmiştir. Raporlar içerik analizi yöntemi ile incelenmiştir. Çalışma sonuçları, ilköğretim matematik öğretmen adaylarının ilköğretim matematik sınıflarının öğretim konularındaki görüş ve düşüncelerinde ortaklık olmasına rağmen, matematik öğretimi hakkındaki düşüncelerinde bazı değişiklikler olduğunu göstermiştir
Other ID JA33AP26KM
Journal Section Article
Authors

Author: Sümeyra DOĞAN
Institution: ?

Author: Mine IŞIKSAL
Institution: ?

Author: Yusuf KOÇ
Institution: ?

Dates

Publication Date: December 1, 2013

APA DOĞAN, S , IŞIKSAL, M , KOÇ, Y . (2013). An Investigation of Pre-Service Mathematics Teachers’ Views and Reflections about Elementary Mathematics Classes’ Instruction Issues. Gaziantep University Journal of Social Sciences, 12 (4), 913-926. Retrieved from http://dergipark.org.tr/jss/issue/24231/256861