Employed by two or more
competitor companies particularly in highly competitive markets, the
coopetition strategy is a business strategy where competition goes hand in hand
with cooperation. Airline companies employ coopetition strategy to overcome
such unfavorable conditions and to achieve sustainable competitive advantages.
For that purpose, they make agreements with competitor airline companies within
or apart from the strategic alliances. The purpose of this study is to identify
the experiences of the airline companies practicing coopetition strategies. To
that end, semi-structured interviews have been carried out with senior managers
of five traditional airlines. The primary result of the study is that the
coopetition strategy is indispensable for the sustainability of the airline business.
Another remarkable result is that competition boards are required to lead up
practices which will benefit airline companies.
Coopetition Cooperation with Competitor Airline Business Strategic Airline Alliances Sustainability Traditional Airlines
Ortaklaşa rekabet stratejisi, iki ya da
daha fazla rakip işletme tarafından
özellikle rekabet yoğun pazarlarda kullanılan, rekabet ve işbirliğinin aynı anda
gerçekleştirildiği bir işletme stratejisidir. Havayolu şirketleri, kendileri
için istemedikleri bazı olumsuzlukların üstesinden gelmek ve sürdürülebilir
rekabet avantajı kazanmak için ortaklaşa rekabet stratejisini kullanmaktadır.
Bu doğrultuda, rakip havayolu şirketleri ile stratejik havayolu ittifakları
dahilinde ve haricinde anlaşmalar yapılmaktadır. Bu
araştırmanın amacı, ortaklaşa rekabet stratejisini uygulayan havayolu
şirketlerinin deneyimlerinin ortaya konmasıdır. Bu amaçla, beş geleneksel
havayolu şirketinin üst düzey yöneticisi ile yarı yapılandırılmış görüşme
yapılmıştır. Araştırmada ortaya çıkan temel sonuç, ortaklaşa rekabet
stratejisinin havayolu sektörünün sürdürülebilirliği için olmazsa olmaz
olduğudur. Bir diğer kayda değer sonuç ise rekabet kurullarının havayolu
şirketlerine fayda sağlayacak uygulamaların önünü açması gerektiğidir.
Ortaklaşa Rekabet Rakiple İşbirliği Havayolu Sektörü Stratejik Havayolu İttifakları Sürdürülebilirlik Geleneksel Havayolları
Konular | İşletme |
---|---|
Bölüm | İşletme Finans |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Ocak 2018 |
Gönderilme Tarihi | 8 Ağustos 2017 |
Kabul Tarihi | 29 Ocak 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 17 Sayı: 1 |