Öz
Turizm, esasen “deneyim”
üreten bir sektördür. Turizm, pazar ve çevresinde meydana gelen gelişmelerden
doğrudan etkilenir. Son yıllarda turizmde inovasyon ve yeni girişimcilik
alanları teknoloji yoğun olanlara kaymaktadır. Bu çalışmanın ana amacı, teknolojinin
turizm destinasyonlarında inovasyon ve girişimcilik üzerine etkisini örnekler
yoluyla ortaya koymaktır. Çalışma akıllı teknolojilerin, turizm sektörünün
çeşitli alt bileşenlerini uzun bir zamandır etkilediğine dikkat çekmektedir.
Destinasyonlar, kentsel altyapıda kullanılan teknoloji ve uygulamalar sonucunda
birer “akıllı destinasyon”a dönüşmektedir. Verimliliği ve deneyim kalitesini
artıran akıllı destinasyon uygulamalarının kullanımının günden güne
yaygınlaşacağı anlaşılmaktadır. Örnek olaylar ve başarılı dünya örneklerinin
incelenmesi, mevcut araştırmada, turizmde yaşanan teknolojik dönüşümde
karşılaşılması olası zorlukların çalışılmasında ana yöntemler olmuştur. Çalışma
sonuçlarının, destinasyonlarda yerel halkın hayatını kolaylaştırmaya da gerekli
özeni gösterecek şekilde, turizmde verimlilik ve deneyim kalitesi artışına
katkı vermesi beklenmektedir