Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Accounting Education in Accreditation Process

Yıl 2019, , 939 - 947, 15.03.2019
https://doi.org/10.24106/kefdergi.3249

Öz

The purpose of this study is to explain the concept of accreditation
and to evaluate accreditation studies in higher education. Having accreditation
for educational institutions, especially higher education institutions, means
certifying the quality of their education. Institutions aim to approve their
education in terms of 'quality' by applying to both national and international
organizations.



Since accreditation is a continuous process, the accreditation firms
periodically repeat the process and check whether the institution meets the
established standards. At the end of this process, the duration of the
accreditation document is either extended or terminated. Having an
accreditation document increases recognition of the diploma given by the
institution, and shows that it meets national or international standards for an
educational institution.



The aim of the accreditation system is to facilitate
and accelerate the processes of mutual recognition of higher education
institutions, and to compare diplomas and titles. As a result, it is important
to evaluate the relationship between accounting education and accreditation

Kaynakça

  • Aydın, S. (2007). Muhasebe Eğitiminin İşletme Beklentilerini Karşılama Derecesinin Ölçülmesi ve Uluslararası Muhasebe Eğitimi Standartlarına Uygunluğunun Değerlendirilmesi, Gazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Ankara.-
  • Aydın, D., Timur, N. (1999). Muhasebe Eğitiminde Dünya Standartları ve Türkiye'de Muhasebe Eğitiminin Gelişimi için Çözüm Önerileri, Türkiye Muhasebe Eğitimi Sempozyumu, Sayı:18, S.43-77, Muğla.
  • American Accounting Association, Accounting Education Change Commission - Aecc (1999), History And Impact, Accounting Education Series, No. 15,Sarasota.
  • American Accounting Association, Accounting Education Change Commission - Aecc (1999), Bedford Report, Accounting Education Series, Volume No.15 Chapter 3.
  • Bodner G.H.,.Hopwood W.S. (1993). Accounting Information Systems, Englewood Cliffs; NU,Prentice Hail.
  • Council for Higher Education Accreditation (CHEA). (2006a). 2005 Almanac of Extemal Quality Review, Washington DC.
  • Council for Higher Education Accreditation (CHEA). (2006b). CHEA Survey of Recognized.Accrediting Organizations: Providing Information to the Public, Washington DC.
  • Orhan, Ç.,Gürdal, K. (1999). Muhasebe Eğitiminde Kalite Arayışları ve Akreditasyon (Eşdeğerleme) Standartları, Muhasebe Bilim Dünyası Dergisi , Cilt 1, Sayı:3,.ss.45-68.
  • Cheng, K.W. 2007. The Curriculum Design In Universities From The Perspective Of Providers In Accounting Education, Vol 127, Issue 4.
  • Deppe, Sonderegger. Stıce, Clark, Streulıng, (1991), "Emerging Competencies for The Practice of Accounting", Journal of Accounting Education, Vol. 9.
  • Elmacı O. (19969. Muhasebe Eğitiminde Konsensüs: Kalite ve Akreditasyon. Türkiye XV. Muhasebe Eğitimi Sempozyumu. Belek-Antalya. 13-17 Kasım 1996. Süleyman Demirel Üniversitesi. İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi. (13-17 Kasım 1996). s.75-100.
  • Eaton, J. S. (2002). Specialized Accreditation and Assuring Quality in Distance Leaming, CHEA Monograph Series 2002, Number 2, Washington DC: Council for Higher Education Accreditation
  • Eurepean Communities, (2003). “On Accreditation Schemes for Higher Education in Europe”, European Education, vol. 35, no. 2, Summer 2003
  • 14.International Federation of Accountants (IFAC) www.ifac.org./Education, IES 1, IES 2, IES 3, IES 4, IES 5, IES 6, IES 7, (06.05.2006)
  • Karreman Gert.H., (2013.)Dynamics of Global Accountancy Education, Tilburg University (Tilburg) http://www.accaglobal.com.
  • Karaağaçlı, Mustafa,(1996),“Eğitimde Meslek Standartlarına Duyulan Gereksinim”,Standart Dergisi,Sayı:416,Yıl:35,ss.64-66. –
  • May, G.S., Vvindal F.Yv., Sylvestre J., (1995), "The Need For Change in AccountingEducation: An Educator Survey ", Journal of Accounting Education, Vol. 13, No :1,
  • Milenkovi Z. “Accreditation” PPT Presentation.http://ni.ac.vu/reforma/accreditation Özcan, Kürşat Cezmi,(1996), “Yüksek Öğretimde Kalite”,Standart Dergisi,Özel Sayı,ss.67-68.
  • Percy, G. & D. Styan, D. Galo, R. O’Donnell ve P. Woodward. (2003). Okulun Akreditasyonla Geliştirilmesi, Okul Değerlendirme ve Akreditasyon Rehberi, Yedinci Baskı, Uluslararası Okullar Konseyi, CIS Yayınıl.
  • Sevim, Ş. ve diğerleri. (2008) Muhasebe Mesleğinin Değişen Paradigması ve Bu Paradigma Çerçevesinde Türkiye İçin Aksiyon Öneriler. 6.Uluslararası Türk Dünyası Sosyal Bilimler Kongresi. 25- 28 Mayıs 2008. Calalabat,Kırgızistan.
  • Şımga, Can ve Nazlı, Akman, (1999), "Bilgi Sistemleri Teknolojileri ve Muhasebe Uygulamalarına ve
  • Eğitimine Etkileri" Türkiye Muhasebe Eğitimi Sempozyumu, Sayı:19, S.101-122, Muğla. Turamanlar, Ozan ve Sıvacı, Yaşar, http://www.egitim.aku.edu.tr/akreditasyon.ppt
  • Uludağ.Üniversitesi,http://www.uludag.edu.tr. Waters M, (1995), Globalization, London, Clays Ltd PLC.
  • Yılancı, M. (2001) Muhasebe Bilgi Sistemi, İç Kontrol ve Verimlilik Üçgeni. Muhasebe Bilim Dünyası Dergisi. C: 3. S: 3. ss.37.
  • Zaif, Figen, (2004), "Muhasebe Eğitiminde Yeni Yaklaşımlar", Muhasebe Eğilimi Sempozyumu,Antalya, YÖK, “Akreditasyon|”, http://www.yok.gov.tr

Akreditasyon Sürecinde Muhasebe Eğitimi

Yıl 2019, , 939 - 947, 15.03.2019
https://doi.org/10.24106/kefdergi.3249

Öz

Bu
çalışmanın amacı, akreditasyon kavramını açıklamak ve yükseköğretimde
akreditasyon çalışmalarını ele alarak değerlendirmektir. Başta yükseköğretim
kurumları olmak üzere eğitim kurumları için akreditasyona sahip olmak
eğitimlerinin kalitesini belgelemek anlamına gelmektedir. Kurumlar, hem ulusal
hem de uluslararası kuruluşlara başvurarak eğitimlerini ‘kalite’ açısından
onaylatmayı amaçlamaktadırlar.



Akreditasyon
devamlı bir süreç olduğundan, akreditasyon kuruluşu denetlemeyi belli
periyodlarda tekrarlamakta, kurumun, tespit edilen standartları yerine
getirilip getirmediğini kontrol etmektedir. Yapılan değerlendirilme sonunda
akreditasyon belgesinin süresi uzatılmakta ya da sona erdirilmektedir. Eğitim
kurumu için, akreditasyon belgesine sahip olmak belirlenen uluslararası ve
ulusal standartları yerine getirdiğini belirtirken, eğitim kurumun verdiği
diplomanın da tanınırlığını artırmaktadır.



Akreditasyon sisteminin amaçları; yükseköğretim
kurumlarının karşılıklı birbirlerini tanıma sürecini kolaylaştırmak,
hızlandırmak, diploma ve unvanların karşılaştırılabilmesini sağlamaktır. Sonuç
olarak, muhasebe eğitimi ile akreditasyon arasında ilişkinin değerlendirilmesi
önemlidir.

Kaynakça

  • Aydın, S. (2007). Muhasebe Eğitiminin İşletme Beklentilerini Karşılama Derecesinin Ölçülmesi ve Uluslararası Muhasebe Eğitimi Standartlarına Uygunluğunun Değerlendirilmesi, Gazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Ankara.-
  • Aydın, D., Timur, N. (1999). Muhasebe Eğitiminde Dünya Standartları ve Türkiye'de Muhasebe Eğitiminin Gelişimi için Çözüm Önerileri, Türkiye Muhasebe Eğitimi Sempozyumu, Sayı:18, S.43-77, Muğla.
  • American Accounting Association, Accounting Education Change Commission - Aecc (1999), History And Impact, Accounting Education Series, No. 15,Sarasota.
  • American Accounting Association, Accounting Education Change Commission - Aecc (1999), Bedford Report, Accounting Education Series, Volume No.15 Chapter 3.
  • Bodner G.H.,.Hopwood W.S. (1993). Accounting Information Systems, Englewood Cliffs; NU,Prentice Hail.
  • Council for Higher Education Accreditation (CHEA). (2006a). 2005 Almanac of Extemal Quality Review, Washington DC.
  • Council for Higher Education Accreditation (CHEA). (2006b). CHEA Survey of Recognized.Accrediting Organizations: Providing Information to the Public, Washington DC.
  • Orhan, Ç.,Gürdal, K. (1999). Muhasebe Eğitiminde Kalite Arayışları ve Akreditasyon (Eşdeğerleme) Standartları, Muhasebe Bilim Dünyası Dergisi , Cilt 1, Sayı:3,.ss.45-68.
  • Cheng, K.W. 2007. The Curriculum Design In Universities From The Perspective Of Providers In Accounting Education, Vol 127, Issue 4.
  • Deppe, Sonderegger. Stıce, Clark, Streulıng, (1991), "Emerging Competencies for The Practice of Accounting", Journal of Accounting Education, Vol. 9.
  • Elmacı O. (19969. Muhasebe Eğitiminde Konsensüs: Kalite ve Akreditasyon. Türkiye XV. Muhasebe Eğitimi Sempozyumu. Belek-Antalya. 13-17 Kasım 1996. Süleyman Demirel Üniversitesi. İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi. (13-17 Kasım 1996). s.75-100.
  • Eaton, J. S. (2002). Specialized Accreditation and Assuring Quality in Distance Leaming, CHEA Monograph Series 2002, Number 2, Washington DC: Council for Higher Education Accreditation
  • Eurepean Communities, (2003). “On Accreditation Schemes for Higher Education in Europe”, European Education, vol. 35, no. 2, Summer 2003
  • 14.International Federation of Accountants (IFAC) www.ifac.org./Education, IES 1, IES 2, IES 3, IES 4, IES 5, IES 6, IES 7, (06.05.2006)
  • Karreman Gert.H., (2013.)Dynamics of Global Accountancy Education, Tilburg University (Tilburg) http://www.accaglobal.com.
  • Karaağaçlı, Mustafa,(1996),“Eğitimde Meslek Standartlarına Duyulan Gereksinim”,Standart Dergisi,Sayı:416,Yıl:35,ss.64-66. –
  • May, G.S., Vvindal F.Yv., Sylvestre J., (1995), "The Need For Change in AccountingEducation: An Educator Survey ", Journal of Accounting Education, Vol. 13, No :1,
  • Milenkovi Z. “Accreditation” PPT Presentation.http://ni.ac.vu/reforma/accreditation Özcan, Kürşat Cezmi,(1996), “Yüksek Öğretimde Kalite”,Standart Dergisi,Özel Sayı,ss.67-68.
  • Percy, G. & D. Styan, D. Galo, R. O’Donnell ve P. Woodward. (2003). Okulun Akreditasyonla Geliştirilmesi, Okul Değerlendirme ve Akreditasyon Rehberi, Yedinci Baskı, Uluslararası Okullar Konseyi, CIS Yayınıl.
  • Sevim, Ş. ve diğerleri. (2008) Muhasebe Mesleğinin Değişen Paradigması ve Bu Paradigma Çerçevesinde Türkiye İçin Aksiyon Öneriler. 6.Uluslararası Türk Dünyası Sosyal Bilimler Kongresi. 25- 28 Mayıs 2008. Calalabat,Kırgızistan.
  • Şımga, Can ve Nazlı, Akman, (1999), "Bilgi Sistemleri Teknolojileri ve Muhasebe Uygulamalarına ve
  • Eğitimine Etkileri" Türkiye Muhasebe Eğitimi Sempozyumu, Sayı:19, S.101-122, Muğla. Turamanlar, Ozan ve Sıvacı, Yaşar, http://www.egitim.aku.edu.tr/akreditasyon.ppt
  • Uludağ.Üniversitesi,http://www.uludag.edu.tr. Waters M, (1995), Globalization, London, Clays Ltd PLC.
  • Yılancı, M. (2001) Muhasebe Bilgi Sistemi, İç Kontrol ve Verimlilik Üçgeni. Muhasebe Bilim Dünyası Dergisi. C: 3. S: 3. ss.37.
  • Zaif, Figen, (2004), "Muhasebe Eğitiminde Yeni Yaklaşımlar", Muhasebe Eğilimi Sempozyumu,Antalya, YÖK, “Akreditasyon|”, http://www.yok.gov.tr
Toplam 25 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Eğitim Üzerine Çalışmalar
Bölüm Derleme Makale
Yazarlar

Aysel Güney 0000-0001-7017-8435

Yayımlanma Tarihi 15 Mart 2019
Kabul Tarihi 18 Ocak 2019
Yayımlandığı Sayı Yıl 2019

Kaynak Göster

APA Güney, A. (2019). Akreditasyon Sürecinde Muhasebe Eğitimi. Kastamonu Education Journal, 27(2), 939-947. https://doi.org/10.24106/kefdergi.3249