BibTex RIS Kaynak Göster

TÜRKİYE’DE COĞRAFYA ÖĞRETMENİ YETİŞTİRME VE İSTİHDAMI ( 1982-2012 )

Yıl 2014, Cilt: 22 Sayı: 2, 783 - 806, 15.07.2016

Öz

Bu araştırma, 1982-2012 yılları arasında ortaöğretim kurumlarına coğrafya öğretmeni yetiştirmede meydan gelen gelişmeleri ve coğrafya/coğrafya öğretmenliği mezunlarının istihdamlarını incelemek amacı ile yapılmıştır. Araştırmada, betimsel yönteme uygun olarak “doküman analizi” tekniği kullanılmıştır. Araştırma sonucunda coğrafya/coğrafya öğretmenliği bölümlerine ilişkin meydana gelen gelişmeler ile bu bölüm mezunlarının çalışma alanlarına ilişkin sonuç ve önerilere yer verilmiştir.

Kaynakça

  • Aladağ, C. (2003). Orta Öğretimde Coğrafya Öğretmeni Profili ve Öğretmen Görüşleri Işığında Müfredat Değerlendirilmesi (Konya İli Örneği). Yayınlanmamış Doktora Tezi. Selçuk Üniver- sitesi. Konya.
  • Baki, A. ( 2009 ), Türkiye’de alan Öğretmeni Yetiştirmede Programlarının ve Politikalarının Değer- lendirilmesi, Eğitimde Yansımalar: IX Türkiye’nin Öğretmen Yetiştirme Çıkmazı Ulusal Sem- pozyumu 12-13 Kasım 2009, Ankara: Evren Yayıncılık ve Basım San. Tic. A.Ş.
  • Bogdan, R.C.ve Biklen, S. K.(1982). Qualitative Research For Education, An introduction to Theory and Methods. Boston: Allyn and Bacon.
  • Duman, T. ( 1991) . Türkiye’de Orta öğretime Öğretmen Yetiştirme. İstanbul: MEB Yayınları, Bilim ve Kültür Eserleri Dizisi, Araştırma ve İnceleme Dizisi No: 20.
  • Erinç, S. ( 1973 ). Cumhuriyetin 50. Yılında Türkiye’de Coğrafya. Ankara: Başbakanlık Basımevi.
  • Eşme, İ. ( 2003 ).Yüksek Öğretmen Okulları. İstanbul Bilgi-Başarı Yayınevi.
  • Forster , N. (1994). The Analysis of Company Documentation. C.Cassell and G. Symon (Eds.) Qua- litative Methods in Organizational Research: A pratical quide, London: Sage.
  • Goetz, J. P. Ve LeCompte, M.D. ( 1984 ). Ethnography and Qualitative Design in Educational Rese- arch, New York: Academic Press.
  • http://ikgm.meb.gov.tr/sayisal_veriler.asp?ID=207, 11.01.2013
  • Kaya, N. ( 2012 ). Türkiye’de Coğrafya Eğitimi, Program, Ders Kitapları ve Öğretmen Eğitimi Bo- yutu. Yayınlanmamış Doktora Tezi. Gazi Üniversitesi. Ankara.
  • MEB ( 2012 ). 7 Ocak 2013 Tarihli Dilekçeye Verilen Yazılı Cevap. Millî Eğitim Bakanlığı Strateji Geliştirme Başkanlığı. Ankara.
  • Okçabol, R. ( 2005 ) Öğretme Yetiştirme Sistemimiz. Ankara: Ütopya Yayınları.
  • Öngör, S. ( 1987 ). Geçen Yılları Düşündükçe. İstanbul: Tekin Yayınevi.
  • ÖSYM (1985). ÖSYS Yükseköğretim Programlarının Merkezi Yerleştirmedeki En Küçük ve En Büyük Puanları. Ankara: ÖSYM.
  • ÖSYM (1987). ÖSYS Yükseköğretim Programlarının Merkezi Yerleştirmedeki En Küçük ve En Büyük Puanları. Ankara: ÖSYM.
  • ÖSYM (1988). ÖSYS Yükseköğretim Programlarının Merkezi Yerleştirmedeki En Küçük ve En Büyük Puanları. Ankara: ÖSYM.
  • ÖSYM (1989). ÖSYS Yükseköğretim Programlarının Merkezi Yerleştirmedeki En Küçük ve En Büyük Puanları. Ankara: ÖSYM.
  • ÖSYM (1990). ÖSYS Yükseköğretim Programlarının Merkezi Yerleştirmedeki En Küçük ve En Büyük Puanları. Ankara: ÖSYM.
  • ÖSYM (1991). ÖSYS Yükseköğretim Programlarının Merkezi Yerleştirmedeki En Küçük ve En Büyük Puanları. Ankara: ÖSYM.
  • ÖSYM, (1992). ÖSYS Yükseköğretim Programlarının Merkezi Yerleştirmedeki En Küçük ve En Büyük Puanları, Ankara: ÖSYM.
  • ÖSYM (1993). ÖSYS Yükseköğretim Programlarının Merkezi Yerleştirmedeki En Küçük ve En Büyük Puanları. Ankara: ÖSYM.
  • ÖSYM (1994). ÖSYS Yükseköğretim Programlarının Merkezi Yerleştirmedeki En Küçük ve En Büyük Puanları, Ankara: ÖSYM.
  • ÖSYM (1995). ÖSYS Yükseköğretim Programlarının Merkezi Yerleştirmedeki En Küçük ve En Büyük Puanları. Ankara: ÖSYM.
  • ÖSYM.(1997). ÖSYS Yükseköğretim Programlarının Merkezi Yerleştirmedeki En Küçük ve En Büyük Puanları, Ankara: ÖSYM.
  • ÖSYM (1999). ÖSYS Yükseköğretim Programlarının Merkezi Yerleştirmedeki En Küçük ve En Büyük Puanları. Ankara: ÖSYM.
  • ÖSYM (2000) ÖSYS Yükseköğretim Programlarının Merkezi Yerleştirmedeki En Küçük ve En Büyük Puanları. Ankara: ÖSYM.
  • ÖSYM (2001), ÖSYS Yükseköğretim Programlarının Merkezi Yerleştirmedeki En Küçük ve En Büyük Puanları. Ankara: ÖSYM.
  • ÖSYM (2002), ÖSYS Yükseköğretim Programlarının Merkezi Yerleştirmedeki En Küçük ve En Büyük Puanları. Ankara: ÖSYM.
  • ÖSYM (2003). ÖSYS Yükseköğretim Programlarının Merkezi Yerleştirmedeki En Küçük ve En Büyük Puanları. Ankara: ÖSYM.
  • ÖSYM (2004). ÖSYS Yükseköğretim Programlarının Merkezi Yerleştirmedeki En Küçük ve En Büyük Puanları, Ankara: ÖSYM.
  • ÖSYM (2005). ÖSYS Yükseköğretim Programlarının Merkezi Yerleştirmedeki En Küçük ve En Büyük Puanları. Ankara: ÖSYM.
  • ÖSYM (2006). ÖSYS Yükseköğretim Programlarının Merkezi Yerleştirmedeki En Küçük ve En Büyük Puanları, Ankara: ÖSYM.
  • ÖSYM (2007). ÖSYS Yükseköğretim Programlarının Merkezi Yerleştirmedeki En Küçük ve En Büyük Puanları. Ankara: ÖSYM.
  • ÖSYM (2008). ÖSYS Yükseköğretim Programlarının Merkezi Yerleştirmedeki En Küçük ve En Büyük Puanları. Ankara: ÖSYM.
  • ÖSYM (2009). ÖSYS Yükseköğretim Programlarının Merkezi Yerleştirmedeki En Küçük ve En Büyük Puanları. Ankara: ÖSYM.
  • ÖSYM (2010). ÖSYS Yükseköğretim Programlarının Merkezi Yerleştirmedeki En Küçük ve En Büyük Puanları. Ankara: ÖSYM.
  • ÖSYM (2011). ÖSYS Yükseköğretim Programlarının Merkezi Yerleştirmedeki En Küçük ve En Büyük Puanları. Ankara: ÖSYM.
  • ÖSYM (2012), ÖSYS Yükseköğretim Programlarının Merkezi Yerleştirmedeki En Küçük ve En Büyük Puanları, Ankara: ÖSYM.
  • Öztürk, C. ( 2006 ), Atatürk Devri Öğretmen Yetiştirme Politikası. (2. Baskı). Ankara: Türk Tarih Kurumu Yayınları.
  • SELÇUK, M. ( 2012 ). İstanbul Darülfünunu Edebiyat Fakültesi ( 1900-1933 ). Ankara: Atatürk Kültür, Dil ve Tarih Yüksek Kurumu Atatürk Araştırma Merkezi Yayını.
  • ULUSOY, A. ( 2003 ), Türkiye’de Mesleki ve Teknik Öğretim İçin Öğretmen Yetiştirme Uygula- maları, Sorunlar ve Öneriler. Tekışık Eğitim Araştırma Geliştirme Vakfı Dergisi, Eğitimde Yan- sımalar: VII Çağdaş Eğitim Sistemlerinde Öğretmen Yetiştirme Ulusal Sempozyumu ( 98-108 ). Ankara.
  • Yıldırım. A. ve Şimşek, H. ( 2011 ). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri. (8.Baskı). Anka- ra: Seçkin Yayıncılık.
  • YÖK ( 2007 ). Öğretmen Yetiştirme ve Eğitim Fakülteleri 1982-2007. Ankara: YÖK.

GEOGRAPHY TEACHER TRAINING AND EMPLOYMENT IN TURKEY (1982-2012 )

Yıl 2014, Cilt: 22 Sayı: 2, 783 - 806, 15.07.2016

Öz

The purpose of this study is to investigate the developments on training of secondary school geography teachers and to analyse employment of graduates of geography and geography teaching departments from 1982 to 2012. In this study, technique of documentary analysis has been used in accordance with descriptive analysis. At the end of the study developments concerning departments of geography and geography teaching alongside job opportunities of graduates of these departments have been taken into consideration.

Kaynakça

  • Aladağ, C. (2003). Orta Öğretimde Coğrafya Öğretmeni Profili ve Öğretmen Görüşleri Işığında Müfredat Değerlendirilmesi (Konya İli Örneği). Yayınlanmamış Doktora Tezi. Selçuk Üniver- sitesi. Konya.
  • Baki, A. ( 2009 ), Türkiye’de alan Öğretmeni Yetiştirmede Programlarının ve Politikalarının Değer- lendirilmesi, Eğitimde Yansımalar: IX Türkiye’nin Öğretmen Yetiştirme Çıkmazı Ulusal Sem- pozyumu 12-13 Kasım 2009, Ankara: Evren Yayıncılık ve Basım San. Tic. A.Ş.
  • Bogdan, R.C.ve Biklen, S. K.(1982). Qualitative Research For Education, An introduction to Theory and Methods. Boston: Allyn and Bacon.
  • Duman, T. ( 1991) . Türkiye’de Orta öğretime Öğretmen Yetiştirme. İstanbul: MEB Yayınları, Bilim ve Kültür Eserleri Dizisi, Araştırma ve İnceleme Dizisi No: 20.
  • Erinç, S. ( 1973 ). Cumhuriyetin 50. Yılında Türkiye’de Coğrafya. Ankara: Başbakanlık Basımevi.
  • Eşme, İ. ( 2003 ).Yüksek Öğretmen Okulları. İstanbul Bilgi-Başarı Yayınevi.
  • Forster , N. (1994). The Analysis of Company Documentation. C.Cassell and G. Symon (Eds.) Qua- litative Methods in Organizational Research: A pratical quide, London: Sage.
  • Goetz, J. P. Ve LeCompte, M.D. ( 1984 ). Ethnography and Qualitative Design in Educational Rese- arch, New York: Academic Press.
  • http://ikgm.meb.gov.tr/sayisal_veriler.asp?ID=207, 11.01.2013
  • Kaya, N. ( 2012 ). Türkiye’de Coğrafya Eğitimi, Program, Ders Kitapları ve Öğretmen Eğitimi Bo- yutu. Yayınlanmamış Doktora Tezi. Gazi Üniversitesi. Ankara.
  • MEB ( 2012 ). 7 Ocak 2013 Tarihli Dilekçeye Verilen Yazılı Cevap. Millî Eğitim Bakanlığı Strateji Geliştirme Başkanlığı. Ankara.
  • Okçabol, R. ( 2005 ) Öğretme Yetiştirme Sistemimiz. Ankara: Ütopya Yayınları.
  • Öngör, S. ( 1987 ). Geçen Yılları Düşündükçe. İstanbul: Tekin Yayınevi.
  • ÖSYM (1985). ÖSYS Yükseköğretim Programlarının Merkezi Yerleştirmedeki En Küçük ve En Büyük Puanları. Ankara: ÖSYM.
  • ÖSYM (1987). ÖSYS Yükseköğretim Programlarının Merkezi Yerleştirmedeki En Küçük ve En Büyük Puanları. Ankara: ÖSYM.
  • ÖSYM (1988). ÖSYS Yükseköğretim Programlarının Merkezi Yerleştirmedeki En Küçük ve En Büyük Puanları. Ankara: ÖSYM.
  • ÖSYM (1989). ÖSYS Yükseköğretim Programlarının Merkezi Yerleştirmedeki En Küçük ve En Büyük Puanları. Ankara: ÖSYM.
  • ÖSYM (1990). ÖSYS Yükseköğretim Programlarının Merkezi Yerleştirmedeki En Küçük ve En Büyük Puanları. Ankara: ÖSYM.
  • ÖSYM (1991). ÖSYS Yükseköğretim Programlarının Merkezi Yerleştirmedeki En Küçük ve En Büyük Puanları. Ankara: ÖSYM.
  • ÖSYM, (1992). ÖSYS Yükseköğretim Programlarının Merkezi Yerleştirmedeki En Küçük ve En Büyük Puanları, Ankara: ÖSYM.
  • ÖSYM (1993). ÖSYS Yükseköğretim Programlarının Merkezi Yerleştirmedeki En Küçük ve En Büyük Puanları. Ankara: ÖSYM.
  • ÖSYM (1994). ÖSYS Yükseköğretim Programlarının Merkezi Yerleştirmedeki En Küçük ve En Büyük Puanları, Ankara: ÖSYM.
  • ÖSYM (1995). ÖSYS Yükseköğretim Programlarının Merkezi Yerleştirmedeki En Küçük ve En Büyük Puanları. Ankara: ÖSYM.
  • ÖSYM.(1997). ÖSYS Yükseköğretim Programlarının Merkezi Yerleştirmedeki En Küçük ve En Büyük Puanları, Ankara: ÖSYM.
  • ÖSYM (1999). ÖSYS Yükseköğretim Programlarının Merkezi Yerleştirmedeki En Küçük ve En Büyük Puanları. Ankara: ÖSYM.
  • ÖSYM (2000) ÖSYS Yükseköğretim Programlarının Merkezi Yerleştirmedeki En Küçük ve En Büyük Puanları. Ankara: ÖSYM.
  • ÖSYM (2001), ÖSYS Yükseköğretim Programlarının Merkezi Yerleştirmedeki En Küçük ve En Büyük Puanları. Ankara: ÖSYM.
  • ÖSYM (2002), ÖSYS Yükseköğretim Programlarının Merkezi Yerleştirmedeki En Küçük ve En Büyük Puanları. Ankara: ÖSYM.
  • ÖSYM (2003). ÖSYS Yükseköğretim Programlarının Merkezi Yerleştirmedeki En Küçük ve En Büyük Puanları. Ankara: ÖSYM.
  • ÖSYM (2004). ÖSYS Yükseköğretim Programlarının Merkezi Yerleştirmedeki En Küçük ve En Büyük Puanları, Ankara: ÖSYM.
  • ÖSYM (2005). ÖSYS Yükseköğretim Programlarının Merkezi Yerleştirmedeki En Küçük ve En Büyük Puanları. Ankara: ÖSYM.
  • ÖSYM (2006). ÖSYS Yükseköğretim Programlarının Merkezi Yerleştirmedeki En Küçük ve En Büyük Puanları, Ankara: ÖSYM.
  • ÖSYM (2007). ÖSYS Yükseköğretim Programlarının Merkezi Yerleştirmedeki En Küçük ve En Büyük Puanları. Ankara: ÖSYM.
  • ÖSYM (2008). ÖSYS Yükseköğretim Programlarının Merkezi Yerleştirmedeki En Küçük ve En Büyük Puanları. Ankara: ÖSYM.
  • ÖSYM (2009). ÖSYS Yükseköğretim Programlarının Merkezi Yerleştirmedeki En Küçük ve En Büyük Puanları. Ankara: ÖSYM.
  • ÖSYM (2010). ÖSYS Yükseköğretim Programlarının Merkezi Yerleştirmedeki En Küçük ve En Büyük Puanları. Ankara: ÖSYM.
  • ÖSYM (2011). ÖSYS Yükseköğretim Programlarının Merkezi Yerleştirmedeki En Küçük ve En Büyük Puanları. Ankara: ÖSYM.
  • ÖSYM (2012), ÖSYS Yükseköğretim Programlarının Merkezi Yerleştirmedeki En Küçük ve En Büyük Puanları, Ankara: ÖSYM.
  • Öztürk, C. ( 2006 ), Atatürk Devri Öğretmen Yetiştirme Politikası. (2. Baskı). Ankara: Türk Tarih Kurumu Yayınları.
  • SELÇUK, M. ( 2012 ). İstanbul Darülfünunu Edebiyat Fakültesi ( 1900-1933 ). Ankara: Atatürk Kültür, Dil ve Tarih Yüksek Kurumu Atatürk Araştırma Merkezi Yayını.
  • ULUSOY, A. ( 2003 ), Türkiye’de Mesleki ve Teknik Öğretim İçin Öğretmen Yetiştirme Uygula- maları, Sorunlar ve Öneriler. Tekışık Eğitim Araştırma Geliştirme Vakfı Dergisi, Eğitimde Yan- sımalar: VII Çağdaş Eğitim Sistemlerinde Öğretmen Yetiştirme Ulusal Sempozyumu ( 98-108 ). Ankara.
  • Yıldırım. A. ve Şimşek, H. ( 2011 ). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri. (8.Baskı). Anka- ra: Seçkin Yayıncılık.
  • YÖK ( 2007 ). Öğretmen Yetiştirme ve Eğitim Fakülteleri 1982-2007. Ankara: YÖK.
Toplam 43 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Diğer ID JA43JR36RN
Bölüm Derleme Makale
Yazarlar

Niyazi Kaya Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 15 Temmuz 2016
Yayımlandığı Sayı Yıl 2014 Cilt: 22 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Kaya, N. (2016). GEOGRAPHY TEACHER TRAINING AND EMPLOYMENT IN TURKEY (1982-2012 ). Kastamonu Eğitim Dergisi, 22(2), 783-806.