This study aims to
determine how well the students know the electromagnetic pollution
(electrosmog) formed by electrical and electronic devices that they use in their
daily life. In the spring semester of 2014-2015 academic year, in a mid-school
in Çanakkale, total number of 110 students (67 girls and 43 boys) at 5th,
6th, 7th Grades were asked about their opinions for the
effects of electromagnetic field (EMA) and its effects on health. Results
showed that students do not consider themselves to be knowledgeable about the
electromagnetic field, although they are aware of the health effects of the
electrosmog. This study is important to point the young people’ awareness to
protect their health needs to be supported with knowledge.
Environment education elektrosmog science education mid-school
Bu çalışmada, öğrencilerin günlük
yaşamda sık kullandıkları elektrikli ve elektronik cihazların oluşturduğu
elektromanyetik alanı ve oluşan elektromanyetik kirliliği (elektrosmog) ne
kadar tanıdıklarını belirlemek amacıyla 2014-2015 eğitim-öğretim yılı bahar
döneminde, Çanakkale ilinde bir ortaokulda 5.,6.,7. Sınıf seviyesinde öğrenim
gören 67 kız ve 43 erkek öğrenciden oluşan toplam 110 ortaokul öğrencisine
elektromanyetik alan (EMA) ve elektromanyetik alanın sağlık üzerine etkileriyle
ilgili görüşleri alınmıştır. Öğrencilerin verdikleri cevaplardan
elektromanyetik alanın sağlık üzerinde etkileri hakkında farkındalıkları
olmasına rağmen, öğrencilerin kendilerini elektromanyetik alanla ilgili bilgili
kabul etmedikleri belirlenmiştir. Çalışma elektrokirliliğin (elektrosmog)
arttığı günümüzde öğrenci görüşlerinden yola çıkarak, gençlerin sağlıklarını
korumak için mevcut farkındalıklarının bilgiyle desteklenmesi gerektiğini
göstermektedir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
Bölüm | Derleme Makale |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 15 Mayıs 2019 |
Kabul Tarihi | 11 Haziran 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 27 Sayı: 3 |