Year 2017, Volume 10, Issue 29, Pages 94 - 111 2017-03-01

The Contrıbutıon Of The Internet To Natıonal Firms In Accessing To The Global Market
Ulusal Firmaların Küresel Pazara Girişinde internetin Katkısı

Mustafa PAKSOY [1] , B. Dilek ÖZBEZEK [2]

66 271

Recently, one of the most important developments is to increase of international marketing activity and corresponding to accelerate of international information current. Nowadays, internet is an important communication tool in the global market. Internet, which its basics was laid in the 1960's in the USA, has rapily spread all over the world in the intervening 50 years. The Most important reason of using Internet is cheapness of the cost of usage. Therefore, both consumers and firms frequently use Internet. This is why, Internet is extremely important in terms of marketing. In this article, the contribution of the Internet to national firms in accessing to the global market has ben considered
Son zamanlardaki en önemli gelişmelerden birisi Internet üzerinden uluslararası pazarlama faaliyetlerinin artması ve buna bağlı olarak uluslararası bilgi akımının hızlanmasıdır. Günümüzde, artık Internet küresel pazarda önemli bir iletişim aracıdır. Temelleri 1960’lı yıllarda Amerika’da atılan internet, aradan geçen 50 yıl içerisinde tüm dünyaya hızla yayılmıştır. Internet’in yoğun yaygın olarak kullanılmaya başlanmasının en önemli nedeni kullanım maliyetinin ucuz olmasıdır. Bu nedenle hem tüketiciler hem de firmalar Internet’i sıklıkla kullanmaktadır. Dolayısıyla pazarlama açısından Internet son derece önemli olmaktadır. Bu makale, ulusal firmaların küresel pazara girişinde Internet’in katkısı değerlendirilmiştir.
Other ID JA36DB54SA
Journal Section Research Article
Authors

Author: Mustafa PAKSOY

Author: B. Dilek ÖZBEZEK

Bibtex @ { kent379964, journal = {Kent Akademisi}, issn = {2146-9229}, eissn = {2146-9229}, address = {Karadeniz Yazarlar ve Şairler Derneği}, year = {2017}, volume = {10}, pages = {94 - 111}, doi = {}, title = {Ulusal Firmaların Küresel Pazara Girişinde internetin Katkısı}, key = {cite}, author = {PAKSOY, Mustafa and ÖZBEZEK, B. Dilek} }
APA PAKSOY, M , ÖZBEZEK, B . (2017). Ulusal Firmaların Küresel Pazara Girişinde internetin Katkısı. Kent Akademisi, 10 (29), 94-111. Retrieved from http://dergipark.org.tr/kent/issue/34408/379964
MLA PAKSOY, M , ÖZBEZEK, B . "Ulusal Firmaların Küresel Pazara Girişinde internetin Katkısı". Kent Akademisi 10 (2017): 94-111 <http://dergipark.org.tr/kent/issue/34408/379964>
Chicago PAKSOY, M , ÖZBEZEK, B . "Ulusal Firmaların Küresel Pazara Girişinde internetin Katkısı". Kent Akademisi 10 (2017): 94-111
RIS TY - JOUR T1 - Ulusal Firmaların Küresel Pazara Girişinde internetin Katkısı AU - Mustafa PAKSOY , B. Dilek ÖZBEZEK Y1 - 2017 PY - 2017 N1 - DO - T2 - Kent Akademisi JF - Journal JO - JOR SP - 94 EP - 111 VL - 10 IS - 29 SN - 2146-9229-2146-9229 M3 - UR - Y2 - 2019 ER -
EndNote %0 Kent Akademisi Ulusal Firmaların Küresel Pazara Girişinde internetin Katkısı %A Mustafa PAKSOY , B. Dilek ÖZBEZEK %T Ulusal Firmaların Küresel Pazara Girişinde internetin Katkısı %D 2017 %J Kent Akademisi %P 2146-9229-2146-9229 %V 10 %N 29 %R %U
ISNAD PAKSOY, Mustafa , ÖZBEZEK, B. Dilek . "Ulusal Firmaların Küresel Pazara Girişinde internetin Katkısı". Kent Akademisi 10 / 29 (March 2017): 94-111.