Bu çalışmanın amacı ön lisans düzeyinde eğitim görmekte olan öğrencilerin kariyer uyumu ve
iyimserliği konusundaki algılamalarını ortaya koymak ve demografik özellikleriyle
olan ilişkilerini incelemektir. Bu amaçla Kırgızistan’ın başkenti Bişkek’te yer
alan teknik ve mesleki okullarda eğitim gören 585 öğrenci üzerinde Zorver
(2011) tarafından geliştirilen Kariyer Uyumluluğu ve İyimserliği Ölçeğinden
yararlanılarak oluşturulan ve 30 ifadeden oluşan bir anket uygulanmıştır. İleri
sürülen hipotezlerin test edilmesinde t testi ve ANOVA tekniklerinden
yararlanılmıştır. Araştırmada öğrencilerin yüksek düzeyde kariyer uyumluluğu ve
iyimserliği düzeyine sahip oldukları bulgusuna ulaşılmıştır. Ayrıca
öğrencilerin kariyer uyumluluğu ve iyimserlik düzeylerinin yaş, cinsiyet,
milliyet, harcama düzeyi, anne ve babanın eğitim durumu gibi demografik
özellikler açısından anlamlı bir farklılık göstermediği, sadece öğrencilerin
eğitim gördükleri program türüne göre anlamlı bir farklılık gösterdiğini
sonucuna varılmıştır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 27 Haziran 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 21 Sayı: 36 |