Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

THE RELATIONSHIP BETWEEN PRODUCT DIVERSIFICATON IN LOCAL MARKETS AND INTERNATIONALIZATION DEGREE: THE MODERATING EFFECTS OF CORPORATE GOVERNANCE MECHANISMS

Yıl 2019, Cilt: 6 Sayı: 1, 213 - 229, 29.04.2019
https://doi.org/10.30798/makuiibf.510742

Öz

The aim of this study is to investigate the
effects of product diversification on the degree of international diversification
of emerging country multinational companies (MNEs) by taking into account the
moderating effects of corporate governance mechanisms. The sample consists of a
total 325 publicly listed Turkish firms Istanbul Stock Exchange.   These firms were chosen through a judgmental
sampling procedure with respect to the various selection criteria using
secondary data set. According to the findings, the product diversification has
positive effect on the degree of international diversification unlike the studies
carried out in the context of developed countries. At the board structure
level, the size of the board and independent board member has a direct effect
on international diversification while the family member has a moderating
effect on it. Ownership concentration does not have any direct effect on the
internalization diversification. However, the proportion of the first largest
shareholder has a moderating effect on it.

Kaynakça

  • Barkema, H. G., ve VERMEULEN, F. (1997), What Differences in the Cultural Backgrounds of Partners are Detrimental for International Joint Ventures?, Journal of International Business Studies, 28(4), 845-864.

YEREL PAZARLARDAKİ ÜRÜN ÇEŞİTLENDİRME İLE ULUSLARARASILAŞMA DERECESİ ARASINDAKİ İLİŞKİ: KURUMSAL YÖNETİŞİM MEKANİZMALARININ DÜZENLEYİCİ ETKİLERİ

Yıl 2019, Cilt: 6 Sayı: 1, 213 - 229, 29.04.2019
https://doi.org/10.30798/makuiibf.510742

Öz

Çalışmanın amacı, gelişmekte olan ülke kökenli
çokuluslu şirketlerin uluslararasılaşma faaliyetlerini daha iyi anlamak ve
tanımlamak amacıyla, ürün çeşitlendirme düzeyi ile uluslararasılaşma derecesi
arasındaki ilişkiyi kurumsal yönetişim mekanizmalarının düzenleyici (moderatör)
etkisini dikkate alarak incelemektir. Bu amaç çerçevesinde geliştirilen
hipotezler, kasıtlı örnekleme yöntemi bakış açısıyla çeşitli ölçütler dikkate
alınarak belirlenen, Borsa İstanbul’a koteli 325 işletmeden elde edilen ikincil
veriler kullanılarak test edilmiştir. Çalışma bulgularına göre, ürün
çeşitlendirme düzeyi, gelişmiş ülke bağlamlarında gerçekleştirilen çalışmaların
aksine, uluslararası çeşitlenmeyi olumlu yönde etkilemektedir. Yönetim kurulu
yapısı düzeyinde yönetim kurulu büyüklüğü ile bağımsız üye sayısı,
uluslararasılaşmayı doğrudan etkilerken, aile üye oranı, ürün çeşitlendirme ile
uluslararasılaşma arasındaki ilişkide düzenleyici role sahiptir. Sahiplik
yapısı düzeyinde tanımlanan değişkenlerin uluslararasılaşma üzerinde doğrudan
etkisi olmamakla beraber, en büyük birinci hissedarın payının düzenleyici
rolüne kanıt sağlanmıştır.

Kaynakça

  • Barkema, H. G., ve VERMEULEN, F. (1997), What Differences in the Cultural Backgrounds of Partners are Detrimental for International Joint Ventures?, Journal of International Business Studies, 28(4), 845-864.
Toplam 1 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular İşletme
Bölüm Araştırma Makaleleri
Yazarlar

Tülay İlhan Nas 0000-0002-6264-7948

Yayımlanma Tarihi 29 Nisan 2019
Gönderilme Tarihi 9 Ocak 2019
Yayımlandığı Sayı Yıl 2019 Cilt: 6 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA İlhan Nas, T. (2019). YEREL PAZARLARDAKİ ÜRÜN ÇEŞİTLENDİRME İLE ULUSLARARASILAŞMA DERECESİ ARASINDAKİ İLİŞKİ: KURUMSAL YÖNETİŞİM MEKANİZMALARININ DÜZENLEYİCİ ETKİLERİ. Journal of Mehmet Akif Ersoy University Economics and Administrative Sciences Faculty, 6(1), 213-229. https://doi.org/10.30798/makuiibf.510742