Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

The Availability Of Subliminal Methods For Treatment And Publicity In Health Sector

Yıl 2015, Cilt: 7 Sayı: 12, 161 - 180, 03.06.2015

Öz

The development of the health sector and impact of communication technologies were increased usage of promotional activities in the health sector. Due to limited practicability of advertisement in health sector, subliminal methods have begun to be preferred for increasing impact of the publicity. In this study, the availability of subliminal methods are discussed in health sector. For this purpose, a survey was conducted to teachers and academics who working in centre of Isparta. Subliminal methods which is using in this study were discussed as ‘noticeable and unnoticeable’ in different two groups according to the quality of the items which in prepared presentation. In order to measure the usage of presentation of these methods the images which made using subliminal techniques in first part of survey were used. In the comments of these images, the view that suitable usage of subliminal methods was defended provided that conform with product specifications. However, on the grounds that emphasis on sexuality used in the third image group is inappropriate comments are available. The hypothesis that availability of unnoticeable advertising method in marketing was rejected according to analysis of the data. In the second part of the survey is located questions which created to measure the usage of subliminal methods for treatment (high-risk diseases, substance dependence). In order to improve person‘s health, the opinion that the use of subliminal methods have been defended.

Sağlık Sektöründe Tanıtım Veya Tedavi Amaçlı Bilinçaltı Yöntemlerin Kullanılabilirliği

Yıl 2015, Cilt: 7 Sayı: 12, 161 - 180, 03.06.2015

Öz

Sağlık sektörünün gelişmesi ve iletişim teknolojilerinin etkisi sağlık sektöründe tanıtım faaliyetlerinin kullanımını arttırmıştır. Sağlık sektöründe yapılabilen kısıtlı tanıtımların etkisinin arttırılması amacıyla bilinçaltı yöntemler tercih edilmeye başlanmıştır. Bu çalışmada, sağlık sektöründe bilinçaltı yöntemlerin kullanılabilirliği ele alınmıştır. Bu amaçla, Isparta merkezinde görev yapan öğretmen ve akademisyenlere anket çalışması uygulanmıştır. Bu çalışmada bilinçaltı yöntemler, tanıtımlardaki öğelerin niteliğine göre ‘fark edilebilen ve fark edilemeyen’ olmak üzere iki farklı grupta ele alınmıştır. Bu yöntemlerin tanıtım amacıyla kullanılabilirliğinin ölçülmesi için anketin birinci bölümünde bilinçaltı yöntemlerle hazırlanan görseller kullanılmıştır. Bu görsellere yapılan yorumlarda, ürün özellikleriyle uyumlu olması koşuluyla bilinçaltı yöntemlerin kullanımının uygun olduğu görüşü savunulmuştur. Ancak üçüncü görsel grubunda kullanılan cinsellik vurgusunun aşağılayıcı olduğu gerekçesiyle uygunsuz olduğu belirtilmiştir. Pazarlamada fark edilemeyen reklamcılık yöntemlerinin kullanılabilirliğinin sınandığı hipotez, elde edilen verilerin analizine göre reddedilmiştir. Anketin ikinci bölümünde bilinçaltı yöntemlerin tedavi (yüksek riskli hastalıklar, madde bağımlılığı) amacıyla kullanılabilirliğinin ölçülmesi için oluşturulan sorular yer almaktadır. Kişinin sağlığının geliştirilmesi amacıyla bilinçaltı yöntemlerin kullanılabileceği görüşü savunulmuştur.

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Araştırma Makaleleri
Yazarlar

Sevil Havare

Ömer Antalyalı

Yayımlanma Tarihi 3 Haziran 2015
Gönderilme Tarihi 2 Mart 2015
Yayımlandığı Sayı Yıl 2015 Cilt: 7 Sayı: 12

Kaynak Göster

APA Havare, S., & Antalyalı, Ö. (2015). Sağlık Sektöründe Tanıtım Veya Tedavi Amaçlı Bilinçaltı Yöntemlerin Kullanılabilirliği. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 7(12), 161-180.