Konferans Bildirisi
BibTex RIS Kaynak Göster

BATI AKDENİZ BÖLGESİNDE YER ALAN ÜNİVERSİTELERDEKİ MUHASEBE EĞİTİMİNE YÖNELİK BİR ARAŞTIRMA - AN ANALYSIS ON ACCOUNTING EDUCATION OF WEST MEDITERRANEAN REGION UNIVERSITIES

Yıl 2017, Cilt: 9 Sayı: 21, 162 - 174, 20.10.2017
https://doi.org/10.20875/makusobed.307090

Öz

Muhasebe eğitimi, gerek kaliteli muhasebe meslek
mensuplarının yetişmesi için gerekse verilen muhasebe hizmetlerinin kaliteli, güvenilir
ve teknoloji odaklı olabilmesi için son derece önem teşkil etmektedir. Muhasebe
eğitimi ülkemizde genel olarak üniversite seviyesinde ağırlıklı olarak
verilmektedir. Sürekli değişen bilgi teknolojileri, yapılan düzenlemeler ve güncel
uygulamalara ayak uydurabilmek için üniversitelerde verilen muhasebe derslerinin
sürekli güncellenmesi ve müfredatlarının bu çerçevede belirlenmesi gerekmektedir.
Bu çalışma Batı Akdeniz’de yer alan Antalya, Isparta ve Burdur illerini
kapsamaktadır.  Çalışmada; Antalya,
Isparta ve Burdur illerinde yer alan üniversitelerde verilen muhasebe
eğitiminin içeriğinin ve müfredatının analiz edilmesi amaçlanmıştır. Buna
yönelik olarak çalışma kapsamında belirtilen illerdeki üniversitelerin muhasebe
dersleri ele alınmakta, buna yönelik olarak derslerin müfredatları, içerikleri,
çeşitliliği ve AKTS’leri üzerinde araştırma yapılmaktadır. Üniversitelerdeki
muhasebe eğitiminin içeriğinin araştırılması neticesinde öngörülen
değerlendirmeler ve gerekli öneriler çalışmanın sonucunda sunulmaktadır. 

Kaynakça

  • Altınay, Aynur Tarakcıoğlu (2016), “Muhasebe Eğitiminin Geleceğine Stratejik Bir Bakış”, İnsan ve Toplum Bilimleri Araştırmaları Dergisi, Cilt.5, Sayı.7, (2144-2150).
  • Can, Ahmet Vecdi-Demirci, Şuayyip Doğuş (2016), “Uluslararası Muhasebe Eğitim Standardı 2 Muhasebe Eğitim Programlarının İçeriğine Uyum: Sakarya Üniversitesi Örneği”, 3. Uluslararası Muhasebe ve Finans Araştırmaları Kongresi (ICAFR 16) Özel Sayısı, (319-338).
  • Güney, Aysel (2016), “Muhasebe Eğitimi Üzerinde Denetim Standartlarının Etkisi”, Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi, Cilt.5, Özel Sayı, (338-342). IFAC (2017), “Uluslararası Eğitim Standartları El Kitabı”, http://www.ifac.org/system/files/publications/files/2017-Handbook-of-International-Education-Pronouncements.PDF (31.03.2017).
  • Karcıoğlu, Reşat-Dızman, Şakir (2016), “Türkiye'de Tms-Tfrs Kapsamında Verilen Muhasebe Eğitiminin Kalite Standartları Açısından Yeterliliği”, Atatürk Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi, Cilt.30, Sayı.4, (869-884).
  • Kıllı, Mustafa (2016), “Türkiye’deki Üniversitelerde Adli Muhasebe Eğitimi Ve Lisansüstü Çalışmalar Üzerine Bir İnceleme”, Uluslararası Yönetim İktisat ve İşletme Dergisi ICAFR 16 Özel Sayısı, (719-728).
  • Koçyiğit, Seyhan Çil-Doğan, Emine-Taş, Emine (2016), “Sağlık Yönetimi Bölümü Öğrencilerinin Muhasebe Derslerindeki Başarılarını Etkileyen Faktörlerle İlgili Görüşlerini Belirlemeye Yönelik Bir Araştırma: Ankara Üniversitesi Ve Gazi Üniversitesi Örneği”, Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, Cilt.8, Sayı.16, (222-252).
  • Koçyiğit, Seyhan Çil-Tanç, Şükran Güngör (2016), “Türkiye'deki Üniversitelerde Lisansüstü Eğitim Programlarında Yer Alan Muhasebe Standartları Dersleri Üzerine Bir Araştırma”, Muhasebe ve Denetime Bakış Dergisi, Sayı.50, (57-77).
  • Odabaş, Hakkı-Aydın, Murat (2016), “Vergi Hukuku Ve Muhasebe: Uygulamalı Bilimler Yüksek Okullarının Muhasebe Bölümlerinde Okutulan Vergi Dersleri Üzerine Bir Araştırma”, Aydın İnsan ve Toplum Bilimleri Araştırmaları Dergisi, Cilt.5, Sayı.7, (2000-2016).
  • Onat, Osman Kürşat-Akın, Osman (2016), “Y Kuşağı Ve Muhasebe Eğitimi- Durum Tespiti Ve Öneriler: Mehmet Akif Ersoy Üniversitesinde Bir Araştırma”, LAÜ Sosyal Bilimler Dergisi, Cilt.7, Sayı.2, (144-161).
  • Öztürk, Erkan-Fındık, Hakkı (2016), “Türkiye'deki Muhasebe Eğitiminin Uluslararası Muhasebe Standartları İle Uyumlaştırılması Sürecinde Karşılaşılan Adaptasyon Problemlerinin Muhasebe Alt Kültür Değerleri Çerçevesinde Tartışılması”, Muhasebe ve Vergi Uygulamaları Dergisi, Cilt.9, Sayı.3, (241-256).
  • THE (2017), “Times Higher Education 2016-2017 Dönemi Dünyanın En İyi Üniversiteleri Sıralaması”, https://www.timeshighereducation.com/world-university-rankings/2017/world-ranking#!/page/0/length/25/locations/TR/sort_by/rank/sort_order/asc/cols/stats (31.03.2017).
  • Turhan, Güllüzar (2016), “İşletme Lisans Öğrencilerinin Türkiye Muhasebe/Finansal Raporlama Standartları Hakkındaki İlgi Düzeyleri, Beklentileri Ve Farkındalıkları: Balıkesir Üniversitesi İktisadi Ve İdari Bilimler Fakültesi Örneği”, Yüksek Lisans Tezi, Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü İşletme Anabilim Dalı Muhasebe ve Finansman Bilim Dalı.
  • Yıldız, Gülsevil (2017), “Muhasebe Meslek Mensuplarının Meslek Yüksekokulu Muhasebe Programı Öğrencilerinden Beklentileri: Kayseri İlinde Bir Araştırma”, Muhasebe ve Finansman Dergisi, Sayı.73, (169-183).
Toplam 13 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Bölüm Ozel Sayi
Yazarlar

Mahmut Sami Öztürk

Murat Erdoğan

Yayımlanma Tarihi 20 Ekim 2017
Gönderilme Tarihi 19 Nisan 2017
Kabul Tarihi 17 Ağustos 2017
Yayımlandığı Sayı Yıl 2017 Cilt: 9 Sayı: 21

Kaynak Göster

APA Öztürk, M. S., & Erdoğan, M. (2017). BATI AKDENİZ BÖLGESİNDE YER ALAN ÜNİVERSİTELERDEKİ MUHASEBE EĞİTİMİNE YÖNELİK BİR ARAŞTIRMA - AN ANALYSIS ON ACCOUNTING EDUCATION OF WEST MEDITERRANEAN REGION UNIVERSITIES. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 9(21), 162-174. https://doi.org/10.20875/makusobed.307090