Bu çalışmanın amacı, 7. sınıf “Güneş Sistemi ve Ötesi: Uzay Bilmecesi” ünitesinde fen bilimleri öğretim programı kazanımları doğrultusunda bir başarı testi geliştirmektir. Bu amaçla öncelikle ünite kazanımlarına uygun olarak ve alan yazından da yararlanılarak 31 soru hazırlanmıştır. Testin kapsam geçerliği için belirtke tablosu oluşturulmuş ve uzman görüşleri alınmıştır. Hazırlanan 31 soruluk astronomi başarı testi 2017-2018 eğitim öğretim yılında 150 7. sınıf öğrencisine pilot çalışma olarak uygulanmıştır. Test sorularına madde analizi yapılarak madde ayırt edicilik ve güçlük indeksleri hesaplanmıştır. Yapılan analizler sonucunda bazı sorular düzeltilerek ve bazı sorular ise çıkartılarak testteki soru sayısı 27’ye düşürülmüştür. Pilot uygulamadan sonra geçerlik ve güvenirlik çalışmaları sonucunda 27 çoktan seçmeli sorudan oluşan başarı testi 150 yedinci sınıf öğrencisine tekrar uygulanmıştır. Uygulanan astronomi başarı testinin ortalama madde ayırt edicilik indeksi .57 ve ortalama madde güçlük indeksi .52 olarak tespit edilmiştir. Nihai Testin Cronbach alfa güvenirlik katsayısı .752 olarak hesaplanmıştır. Sonuçlar, 7. sınıf astronomi konusunda geçerli ve güvenilir, dört seçenekli çoktan seçmeli 27 soruluk bir test geliştirildiğini göstermiştir. Geliştirilen bu test fen eğitimi alanındaki araştırmacılar tarafından kullanılabilir.
The
aim of this study is to develop a success test for the science program curriculum
gains in 7th grade “Solar System and Beyond: Space Puzzle” unit. For this
purpose, 31 questions were prepared in accordance with the unit gains and by
using the literature. For the validity of the scope of the test, a table of
specifications was created and expert opinions were obtained. The 31-question
astronomy achievement test was applied as a pilot study to 150 7th grade
students in 2017-2018 academic year. Item discrimination and difficulty indexes
were calculated by item analysis. As a result of the analyzes, some questions
were corrected and some questions were removed and the number of questions in
the test was reduced to 27. After the pilot application, the success test
consisting of 27 multiple choice questions was re-applied to 150 seventh grade
students as a result of validity and reliability studies. The average item
discrimination index of the astronomy achievement test was .38 and the average
item difficulty index was .60. Cronbach alpha reliability coefficient of the
final test was calculated as .752.The results showed that a valid and reliable
test for the 7th grade astronomy was developed with a 27-question four-choice
multiple choice test. This test can be used by researchers in the field of
science education.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Temmuz 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 3 Sayı: 1 |